Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko naapuri kieltää??

Vierailija
23.09.2015 |

Voiko kieltää viereisen taloyhtiön lapsia leikkimästä hänen taloyhtiön pihalla?? Meillä 3 vierekkäistä taloyhtiötä, paljon lapsia. KAIKKI aina siivoavat jälkensä ja käyttäytyvät hyvin, ei tihutöitä. Ei melua kuin se normaali mitä lapsista lähtee. Lähes kaikki lapset ovat iältään 1-5 vuotiaita eli aina vahmempansa kanssa pihalla. Järjestely sujuu kaikkien mielestä kivasti niin että käytetään yhdessä vierekkäisiä pihoja. Mutta sitten on tämä yksi. Hän on tyypillinen yksinäinen vanhempi nainen jonka mielestä kakarat ja rakit ovat pohjasakkaa. Haukkumassa jatkuvasti lapsia ja raivoamassa kaikesta. Henkilöllä ei varmasti ole kaikki muumit täysin laaksossa ja hänelle sopisi varmasti paremmin sasuminen metsän keskellä yksin. Korostan että kaikki pihamme ovat erittäin siistejä ja rauhallisia, omistusasuntoja kaikki. Tämä nainen käy jatkuvasti kyselemässä että asutko sinä täällä (vihaisesti) ja hänen mielestään meidän taloyhtiön pihaa ei saa käyttää kuin taloyhtiössä asuvat, ei edes asukkaiden vieraat. Onko siis olemassa jotain lakia millä nainen tämän voisi kieltää?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli muuten juttua tästä vähän aikaa sitten... kukahan löytäis? 

Vierailija
2/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:31"]Voi.
[/quote]

Todisteita?

Vierailija
4/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:29"]Hesarissa oli muuten juttua tästä vähän aikaa sitten... kukahan löytäis? 
[/quote]

Ai, pitääpä yrittää etsiä. Ap

Vierailija
5/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin todistaa, että voi.

Vierailija
6/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mikään laki ja asetus ei estä leikkimästä muiden taloyhtiöiden pihoilla. Kohteliasta toki olisi että vieraat lapset leikkisivät muiden pihoilla niiden lasten kanssa, jotka pihan yhtiössä asuvat. Ei siis ns. kutsumatta.

Vierailija
7/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:35"]Mä voin todistaa, että voi.
[/quote]

Anna palaa. Sitähän mä kysyin. Ap

Vierailija
8/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälainen idiootti ei anna lasten leikkiä ulkona? Se on joku syrjäytynyt juoppo, joka ei saa nukuttua krapulaansa pois ilmeisesti kun äänet häiritsee. Sano sille että nuku yöllä niinkuin kaikkien kunnollisten ihmisten kuuluu tehdä.

Vierailija
9/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiö voi kieltää, asukas ei.

Vierailija
10/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, se on Sipilän ja mamujen syytä!

Vierailija
11/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kaiken maailman "piha on tarkoitettu vain taloyhtiön asukkaiden käyttöön" ja "yksityisalue" -kylteillä ei taloyhtiöiden suhteen ole lain voimaa, eli kiellolle ei ole perusteita.

Vierailija
12/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tällästä tapahtuu että kielletään toisen taloyhtiön pihassa leikkiminen..voisi kysyä mitä väliä sillä on se naisen mielestä?Että leikkiikö itse vai?Vähä kapinahenkee..ei kaikkee tartte tehdä mitä naapurit käskee..kyllä lapset voi leikkiä missä haluaa..onneksi asutaan maalla..

Vierailija
13/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen idiootti antaa lastensa leikkiä siellä, missä niitä ei haluta? Ja aina syy vieritetään lapsettomalle vanhapiialle kun syy on vain ja ainoastaan itsessä. Peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
14/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:39"]Joo tällästä tapahtuu että kielletään toisen taloyhtiön pihassa leikkiminen..voisi kysyä mitä väliä sillä on se naisen mielestä?Että leikkiikö itse vai?Vähä kapinahenkee..ei kaikkee tartte tehdä mitä naapurit käskee..kyllä lapset voi leikkiä missä haluaa..onneksi asutaan maalla..
[/quote]

Missä sanoin että me siihen suostuttaisiin? Minulla on tapana ottaa asioista selvää ennen kuin lähden asioita esittämään faktoina. Siksi kyselen. Toinen tyyli siis kuin esim.naapurillani ja sinulla. Ap

Vierailija
15/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:40"]Minkälainen idiootti antaa lastensa leikkiä siellä, missä niitä ei haluta? Ja aina syy vieritetään lapsettomalle vanhapiialle kun syy on vain ja ainoastaan itsessä. Peiliin katsomisen paikka.
[/quote]

Ai mä en tiennyt että sinä naapurini olet myös av mamma! Ap

Vierailija
16/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:36"]Yhtiö voi kieltää, asukas ei.
[/quote]
Itse asiassa yhtiökään ei voi kieltää, sen sijaan yhtiö voi kyllä aidata pihansa, ja estää näin ulkopuoliset leikkijät. Mutta silti eivät voi kieltää lasten kavereita tulemasta portista oman talon lasten kanssa.

Vierailija
17/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:40"]Minkälainen idiootti antaa lastensa leikkiä siellä, missä niitä ei haluta? Ja aina syy vieritetään lapsettomalle vanhapiialle kun syy on vain ja ainoastaan itsessä. Peiliin katsomisen paikka.
[/quote]

Mun mielestä ei ole mitään väärää leikkiä kaverin pihalla kaverin kanssa mutta muuten kyllä tuntuu oudolta jos joku menee muuten vain jollekin pihalle leikkimään tuntematta taloyhtiön lapsia. Samalla voisi kieltää aikuisiltakin kyläilyt toisissa taloyhtiöissä, kuluttavat mokomat taloyhtiön oihateitä, parkkipaikkoha ja rappukäytäviä..

Vierailija
18/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:40"]Minkälainen idiootti antaa lastensa leikkiä siellä, missä niitä ei haluta? Ja aina syy vieritetään lapsettomalle vanhapiialle kun syy on vain ja ainoastaan itsessä. Peiliin katsomisen paikka.
[/quote]

Mun mielestä ei ole mitään väärää leikkiä kaverin pihalla kaverin kanssa mutta muuten kyllä tuntuu oudolta jos joku menee muuten vain jollekin pihalle leikkimään tuntematta taloyhtiön lapsia. Samalla voisi kieltää aikuisiltakin kyläilyt toisissa taloyhtiöissä, kuluttavat mokomat taloyhtiön oihateitä, parkkipaikkoha ja rappukäytäviä..
[/quote]

pihateitä siis

Vierailija
19/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:40"]

Minkälainen idiootti antaa lastensa leikkiä siellä, missä niitä ei haluta? Ja aina syy vieritetään lapsettomalle vanhapiialle kun syy on vain ja ainoastaan itsessä. Peiliin katsomisen paikka.

[/quote]

Ja kaikki lapsettomat eivät ole vanhojapiikoja, huom huom.

Eikö sitä voi ostaa sitä omakotitaloa, kun hankkii lapsia? Itse ainakin elin ihanan lapsuuden parin ja puolentuhannen neliön tontilla eikä kukaan tullut huutamaan eikä ajamaan pois. Oli tilaa hiihtää ja luistella ja pyöräillä ympäri tonttia, ja oma lekkimökki minulla myös oli. Säälin syvästi kaikkia nitä lapsia, jotka eivät saa samanlaista lapsuutta kuin minulla oli.

Vierailija
20/34 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset leikkivät kyseisen talonyhtiön lasten kanssa niin ei tietenkään voi kieltää. Ei kukaan voi kieltää toiselta vieraita. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme