Suruttaa kun illat valostuu
Kommentit (22)
Samoin. Normaaliaika on niin rauhoittava.
Kesäaika = vaikutus about 3 viikkoa, sittten ei mitään väliä
Joo, hyvä diili epäloogisuudelle.
Tykkään valoisuudesta, jopa kesäkuun yöttömät yöt ovat ihania. Olen onnellisempi valoisaan vuodenaikaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ihan parasta aikaa, kevät, aurinko, valoisat illat ja oulun seudulla kesällä valoisat yöt, rakastan.
Faith kirjoitti:
Tykkään valoisuudesta, jopa kesäkuun yöttömät yöt ovat ihania. Olen onnellisempi valoisaan vuodenaikaan.
Ja pointti oli? Sitten tää ei varmaan ole sun ketju, pöllö.
Kyllä kesäyöt vaan on parhaita. Lämmintä ja valoisaa istua ulkona vaikka koko yö. Tulispa samanlainen kesä kuin viimekesäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kesäaika = vaikutus about 3 viikkoa, sittten ei mitään väliä
Joo, hyvä diili epäloogisuudelle.
Mä ajattelin, että kesäaika tarkoittaa yleisesti valoisia kesäiltoja ja -öitä.
Eli tykkään kesäajasta, kun ei ole kiire lähteä ulos ennen pimeää. Sitä valoa kun riittää ja riittää... ja riittää.
Kaipaan myös pimeän aikaa. Ärsyttää kun koko ajan valoisaa. Pimeästä tulee rauhoittava ja kotoinen olo.
Mulla alkaa samantien unettomuus, kun (yöt ja) illat valostuvat. Kurjaa.
Huomaan, että suurin osa palastalaisista on masentuneita. Kaipaavat pimeää aikaa
Se oli just sopiva kun aurinko nousi klo seitsemän ja laski seitsemältä. Mulle sopiva.
Sama täällä. On ihanaa käydä iltakävelyllä, kun on pimeää ja pakkasta ja tähdet taivaalla. Se on lempipuuhaani. Saan talvesta energiaa ja aina keväisin masennun valosta ja lämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Normaaliaika on niin rauhoittava.
Valoisan ajan määrä lisääntyy vaikka kellot olisivat missä asennossa tahansa.
Ei siinä siiten auta kuin surista 🤷♀️
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. On ihanaa käydä iltakävelyllä, kun on pimeää ja pakkasta ja tähdet taivaalla. Se on lempipuuhaani. Saan talvesta energiaa ja aina keväisin masennun valosta ja lämmöstä.
Miksi näin paljon alapeukkuja?
Niinpä. Tuntuu, ettei saa levättyä ja rauhoituttua kunnolla, kun on vielä niin myöhään valoisaa. Nukkumistani valo siis sinänsä ei häiritse, mutta luonnonvalo tuo jotenkin alitajuisesti painetta, että pitäisi koko ajan olla tekemässä jotakin.
Suomen kesä on ainoa syy miksi viitsin edes jotenkin asua täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin paljon alapeukkuja?
Koska ilmeisesti palstalaisista suurin osa nauttiin valosta ja lämmöstä.
Päinvastoin. Kesäaika on ihanaa ja yhtäkkiä löytyy itsestäni virtaa sen tympeän synkkyyden jälkeen. Tykkään muutenkin lähteä lenkille illalla, mutta talviaikaan vähän hankalaa kun on tyyliin jo klo 16 pimeetä. Ugh.