Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ei ole enää lapsuudenkotia?t.ammattivalittaja

Vierailija
23.09.2015 |

Mulla ei enää ole.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 eri osoitetta perheenä, eron jälkeen äidin ja isän kodit, pari keikkaa maailmalla seikkailemassa.... mitähän noista sitten pitäisi lapsuudenkotina.... Luultavimmin sitä isän eronjälkeistä yksiötä jossa en koskaan asunut. Mutta se edusti jonkinlaista pysyvyyttä ja turvaa. Sitä tyhjentäessä itkin, äidin kodin tyhjääminen ei tuntunut missään. Kunhan isä kuolee, on ollut hoitokodissa pitkään, pääsen tuohon asuntoon monen vuoden jälkeen...saattaa olla mielenkiintoinen kokemus.

Vierailija
22/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:41"]En ole aloittaja, mutta mulle lapsuudenkoti on se talo/asunto, josta muutin pois vanhempieni luota.
[/quote]

Minulle lapsuudenkoti on isovanhempieni omakotitalo, mummola, jossa olen asunut ja kouluni käynyt sieltä käsin. Äitini mukana useat muutot vuokra-asunnosta toisen eivät ole minulle luoneet lapsuudenkodin fiilistä, vaikka sellaisesta pois omilleni muutinkin. Lapsuudenkotini on siis mummolassa ja lämpimiä muistoja kodin ilmapiiristä on enemmän mummostani kuin äidistäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui?

Vierailija
24/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:07"]Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui?
[/quote]

Minne ap meni?

Vierailija
25/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:07"]Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui?
[/quote]

Kysyy mutta ei kysyttäessä vastaa.

Vierailija
26/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap neuloo luultavasti pakolaisille sukkia niin kovalla tohinalla ettei jouda enää tänne vastailemaan.

Vierailija
27/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:07"]Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui? [/quote] Minne ap meni?

[/quote]Pieni vaatimaton omakotitalo. Siellä asui sisareni, minä plus vanhempani. Tosin sisareni lähtivät omiin koteihinsa kun olin 4v joten sitten olin yksin vanhempieni kanssa. Isä myi talon kun muutti palveluasuntoon vuokralle ja pelasi rahat, äiti muutti samalla dementiakotiin.ap

Vierailija
28/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:07"]Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui? [/quote] Minne ap meni?

[/quote]Pieni vaatimaton omakotitalo. Siellä asui sisareni, minä plus vanhempani. Tosin sisareni lähtivät omiin koteihinsa kun olin 4v joten sitten olin yksin vanhempieni kanssa. Isä myi talon kun muutti palveluasuntoon vuokralle ja pelasi rahat, äiti muutti samalla dementiakotiin.ap
[/quote]

Elämä on kyllä jakanut sulle ihan voittajakortit !

Vierailija
29/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:29"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:07"]Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui? [/quote] Minne ap meni? [/quote]Pieni vaatimaton omakotitalo. Siellä asui sisareni, minä plus vanhempani. Tosin sisareni lähtivät omiin koteihinsa kun olin 4v joten sitten olin yksin vanhempieni kanssa. Isä myi talon kun muutti palveluasuntoon vuokralle ja pelasi rahat, äiti muutti samalla dementiakotiin.ap [/quote] Elämä on kyllä jakanut sulle ihan voittajakortit !

[/quote]Jaa, ei mua se harmita että tuhlasi ne rahat. Itsehän isä ja äiti oli omaisuutensa hommannut.ap

Vierailija
30/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:29"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:07"]Mitä aloittajan lapsuudenkodille on tapahtunut? Millainen se oli? Keitä siellä asui? [/quote] Minne ap meni? [/quote]Pieni vaatimaton omakotitalo. Siellä asui sisareni, minä plus vanhempani. Tosin sisareni lähtivät omiin koteihinsa kun olin 4v joten sitten olin yksin vanhempieni kanssa. Isä myi talon kun muutti palveluasuntoon vuokralle ja pelasi rahat, äiti muutti samalla dementiakotiin.ap [/quote] Elämä on kyllä jakanut sulle ihan voittajakortit !

[/quote]Jaa, ei mua se harmita että tuhlasi ne rahat. Itsehän isä ja äiti oli omaisuutensa hommannut.ap

[/quote]Toisaalta, kyllä mä varmasti sen perinnön olisin käyttänyt järkevämmin kuin isä.ap

Vierailija
31/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ja se on Sipilän ja mamujen syytä!

Vierailija
32/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:47"]

[/quote]Toisaalta, kyllä mä varmasti sen perinnön olisin käyttänyt järkevämmin kuin isä.ap

[/quote]Mä en olisi halunnut toisten omaisuutta itselleni.ap

Vierailija
33/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:35"]

Ei ole ei mullakaan.

[/quote]

Vierailija
34/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin lapsuudessani 7 kertaa, vanhemmat asuvat siinä talossa, johon minäkin mukana vielä muutin 18-vuotiaana ja asuin vielä vuoden. En koe mitään noista asunnoista "lapsuuden kodikseni" sen enempää. Ei kai mulla siis ole? 

Vierailija
35/38 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän mennessä asunut 11 eri osoitteessa ja kuudessa eri kaupungissa tai kunnassa. Mitäköhän noista sitten pitäisi lapsuudenkotinaan? Kaikki ne rakennukset tosin ovat pystyssä, joten kai lapsuudenkotini on olemassa.

Vierailija
36/38 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei enää ole.

Vierailija
37/38 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei enää ole.

Vierailija
38/38 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sitten muutaman kuukauden sisällä myytiin kaksi omakotitaloa, joita molempia voin kutsua lapsuudenkodeikseni. Tosin havaitsin, että syntymäkotiin ei enää ollut kovinkaan syviä tunnesiteitä, vaikka olin äitini jälkeen sen talon perikunnan jäsen. Me äitini kanssa muutimme siitä toiselle paikkakunnalle siinä vaiheessa, kun taloa remontoitiin ja laajennettiin perusteellisesti. Isovanhemmat ja äidin sisarukset jäivät kuitenkin siihen asumaan. Minäkin kävin siellä varsin usein. Viimeisenä siinä asui enoni, joka kuoli kuusi vuotta sitten.

Toinen talo, jossa meidän perheemme, siis äiti, isäpuoli, velipuoli ja minä, asuimme, on minulle todellinen lapsuudenkoti, vaikka olin jo toisella kymmenellä siihen muuttaessamme. Se oli kuitenkin meidän perheen koti. Viimeksi siinä asui isäpuoli, mutta minäkin vietin siellä aika paljon lomiani. Tämä talon myyminen riipaisi tosi syvältä. Taloudellisesti minulla ei ollut mitään tekemistä talon kanssa.

Molempien talojen pihojen nykyinen kunto riepoo, vaikkei pitäisikään. Pitkin pihoja on levitelty kaikenlaista kamaa eikä sen näkeminen ilahduta, kun muistaa, millaiset pihat ennen olivat. Romuja ei jätetty viereksimään pihalle, vaan kaikki kerättiin pois kuljeksimasta. Ohi kulkiessani yritän sulkea silmäni, ettei tule paha mieli. Hömppä olen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän