Synnytysvaurio tai repeämä? Älä pelkää, sen voi hoitaa
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:46"]
Miksiköhän ihminen on niin huonosti suunniteltu että "maailman luonnollisin asia" aiheuttaa monille niin pahoja vaurioita?
[/quote]
Koska nousimme neljältä jalalta kahdelle. Lantion alueen on täytynyt hieman ahtautua tämän muutoksen takia.
[/quote]
Tuo on totta, mutta sillä nyt ei ole oikeastaan mitään tekemistä tuon repeämisasian kanssa.
Oma teoriani alkuperäiseen kysymykseen on se, että ihmistä ei ole alun perin luotu synnyttämään yli nelikiloisia jälkeläisiä (siis silloin kun noustiin kahdelle jalalle) vaikka suurimmalta osalta tämäkin tietysti onistuu. Kun noustiin kahdelle jalalle, niin evoluutio teki kompromissin ja ihmislapsi syntyy 9kk ikäisenä avuttomana. Tämän jälkeen varmasti pitkään lapset syntyivät paljon pienempinä ja kevyempiä.
Nyt useampien vuosikymmenien aikana elämme terveempinä kuin koskaan, oikeaa yltäkylläisyyden aikaa, jolloin lapsetkin kasvavat jo kohdussa vain yksinkertaisesti suuremmaksi kuin luonto oli alun perin suunnitellut. Evoluutio ei ole pysynyt kehityksessä perässä siinä, että äidit pystyivät helpommin synnyttämään isompia lapsia. Lapsien koko kasvaa nopeammin kuin evoluutio kehittää äidille kyvyn synnyttää paremmin isoja lapsia.
Tämä selkäongelma johtu mm liiallisesta istumsesta - ihminen on tehty liikkumaan eikä istumaan näytön edessä 8 h.
Taas pelkkää vähättelyä koko juttu, vaikka sen suurin toivein avasin.
Voisitteko tehdä jutun, jossa kerrotaan, mistä tavallinen varaton ihminen voi hakea apua vanhoihin laskeumiin, joita ei ole suostuttu tutkimaan ja korjaamaan julkisella. Missä sairaanhoitopiirissä nämä asiat ovat hyvin hoidossa? MISSÄ PÄÄSEE HOITOON? Olen lukenut keskustelupalstoilta monia tilityksiä, miten nainen on joutunut maksamaan laskeumaleikkauksensa yksityisellä. Miten voi olla näin!
Voi korjata jos on fyffee riittävästi. Julkisella puolella kun hoidon saanti on nihkeää. Itse kävin yksityisellä hoitamassa paikat kuntoon kun en jaksanu edes ruveta tappelemaan hoitoa saadakseen
Apua!! :O Tämän ketjun luettuani muutin mieleni. En tahdokaan lapsia! T. lapseton
Vierailija kirjoitti:
Totta 14. Mä tosin olen ainoa kaveripiirissäni, joka on oikeasti kärsinyt vahinkoja synnytyksissä. Muilla mennyt suht nopeasti ja kivuttomasti. Ei sektiota tai isompia repeämiä. Kaikki kävelleet itse suihkuun synnytyksen jälkeen ja olleet niin reippaita.
Kyllä mäkin kävelin suihkuun. Vaikka myöhemmin todettiin todella isot repeämät. Pääsin korjausleikkaukseen vasta kymmenen vuoden kuluttua. Eli ei se että pystyy kävelemään tarkoita sitä että olisi kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:46"]
Miksiköhän ihminen on niin huonosti suunniteltu että "maailman luonnollisin asia" aiheuttaa monille niin pahoja vaurioita?
[/quote]
Koska nousimme neljältä jalalta kahdelle. Lantion alueen on täytynyt hieman ahtautua tämän muutoksen takia.