Onko 165cm nainen teistä lyhyt?
Ja jos painaa 54kg voiko kutsua pieneksi? Kaverini saa kuulemma usein kuulla että on pienikokoinen. Olen parisenttiä pitempi enkä koe itteeni pieneksi vaikka painan jonku 55kg.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kandee muuten mutuilla ja kiistellä maassa, jossa on kasvukäyrät kaikista saatavilla ja keskipituus laskettavissa... Naisten keskipituus noussut 165>168 ja miesten 174> 180, eli suurissa ikäluokissa toi 165 on tasan keskipituus ja nuoremmissakin niin lähellä että ei tod lyhyt. ja löytyy neki käyrät millä määritellään lyhyt ja pitkä, esim. +-3SD.
Ihmiset tuppaavat vertaamaan aina itseensä + joillakin on huono havaintokyky eli ei osata aina arvioida, koska on myös niin erilaisia vartaloita. Jotenkin tuntuu ettei suurinosa edes tiedä mikä on keskipituus muutakuin asioista perillä olevat jotka ovat muutenkin fiksuja ja lukevat paljon.
Onhan toi aika lyhyt. Itse oon 172cm ja 17v. Ton pituiset näyttää nuoremmilta kuin ovat monesti ellei oo lihava.
Taisi globaalit keskipituudet olla 147/167 cm.
Zalandolla on joku petite mallisto ja siinä malli on ton 165cm. Luulin ihan että petitet ovat alta 160cm. Itse oon 166cm ja kaikki vaatteet sopivia ainakin mulle.
Olen 164 cm ja painan 58 kg. Olen mielestäni sopusuhtainen. Enemmän häiritsee rypyt ja roikkumaan alkava nahka näin neljäkymppisenä. Eipä nekään liikaa. Niin kauan kun mies on jatkuvasti pepussa ja tisseissä kiinni ja pussaamassa olen hyvä! :)
Vierailija kirjoitti:
Ja jos painaa 54kg voiko kutsua pieneksi? Kaverini saa kuulemma usein kuulla että on pienikokoinen. Olen parisenttiä pitempi enkä koe itteeni pieneksi vaikka painan jonku 55kg.
Minkäkokoiset tissit?
Sinkkumies
Meidän 12 v. on tuon mittainen, mutta noin 10 kg kevyempi.
Normaali naisen mitta 160-170 senttiä.
Ei ole, vaan sopivan mittainen. 155 cm on pieni.
Ei. Hyvin lähellä keskimittaa. Itse olen juuri tuon mittainen, ja minä saan kommentteja sekä siitä että olen pieni ja siro, että että olisin "naiseksi pitkä". Riippuu paljon kommentoijan omasta pituudesta pitääkö minua lyhyenä vai jopa pitkänä. Näytän kyllä mittaani pidemmältä kun mulla on hyvin pitkät raajat ja esim. kaula.
Toi on just jees. Pitkä (175+) nainen on hankala, ei tiedä mihin ne reidet heittäisi. Ja niiden jalkaterät on isommat.
Itse olen 172cm on toi aika lyhyt.
Ihan tavallisen pituinen. Hyvä pituus.
Itse oon aikalailla tuonpituinen ja kaverini joskus sanoo mua lyhyeksi. Itse en mielestäni mene lyhyestä. Mulla on yksi tuttu joka on 159cm ja hän alkaa olla lyhyt, muttei tosi lyhyt.
Voiko olla keskipituisempaa? Tuonpituisessa uudessa tuttavassa pituuteen ei kiinnitä huomiota esim" Voi kun lyhyt"
Ei oo lyhyt! Munmielestä edes joku 159cm ei oo kauheen lyhyt.
Lyhyt - ja monesti nämä lyhyey vielä lisäävät 2 cm pituuteensa.
Itse olen pitkä nainen ja pojat pitkiä. pojat vielä komeita...pitkä ja komea👍
Olen 153,5 cm pitkä, mutta en tunne itseäni kääpiöksi kuten tuo yksi pätikkä. Olin hämmästynyt, kun tuttava nainen kertoi olevansa 170 cm pitkä 😁. Pidin häntä vähän itseäni pidempänä. Iso ego?
Miehekseni en haluaisi yli 175 cm miestä. En tykkää varvistella.