Onko 165cm nainen teistä lyhyt?
Ja jos painaa 54kg voiko kutsua pieneksi? Kaverini saa kuulemma usein kuulla että on pienikokoinen. Olen parisenttiä pitempi enkä koe itteeni pieneksi vaikka painan jonku 55kg.
Kommentit (93)
Ihan tavis. Mutta sehän ei ole palstalla mahdollista. On pitkiä ja lyhyitä, lihavia ja laihoja, rasisteja ja hyysäreitä, mustia ja valkoisia. Ei muuta.
Mun silmin olet lyhyt. Mut mä oonkin melkein 185 nainen. Mä oon taas sun perspektiivistä pitkä. Tai varmaan aika monen muunkin, ei sen puoleen.
Yhtä en ymmärrä. Kun naiset keskustelee pituudesta, niin miksi ilmoitetaan paino?
t.lähes 185cm/68kg
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 00:07"]
Mä olen 158cm ja mua voi kutsua pieneksi, 165cm on niin normaalipituinen kun olla voi
[/quote]
Olen 175 cm ja olen jo jäämässä sukuni nuorten naisten rinnalla lyhyeksi. 165 senttinen on lyhyt nykystandardien mukaan.
165-175cm 53-65kg on mun mielestä täydelliset naisen mitat 180cm miehelle mies siis olen :)
Olen juurikin ton 165cm ja 18v. Äitinki kaveri kävi meillä ja ihmetteli ääneen " miten pieni olen oli kuvitellut mut jotenki pitkäksi.. äiti on 170cm jotenki outoa et joku kommentoi aikuisen normin rajoissa olevan pituutta noin D:
täti" minä olen 167cm sä oot varmaan 160hmmmm jotain"
Olen 165/53, on sanottu kyllä joskus pieneksi mutta ei lyhyeksi. Suomalaisen naisen keskipituushan on tuo 165 cm. Koen itse olevani ihan normaali, en iso enkä pieni.
Minä olen 158cm, hoikka ja urheilullinen, joidenkin mielestä siro. Kuulen ihan jatkuvasti, että olen pieni. Minusta se on ihan ok. :)
165cm nainen on minun näkökulmastani(kin) ihan normaalimittainen.
Ja ei muuten ole totta, että lyhyet naiset katselisi vain pitkiä miehiä. Mulle just joku 170cm:kin olis ihan sopiva. Oma mieheni on 174cm ja mun pitää pussata sitä varpaillani seisten.
Kaveri on 171 ja sano et oon nuoremman näköinen koska oon 165cm " oot sellaset 15cm lyhyempi ku mä...
Tekeekö hoikkuus paljo lyhyemmän näköiseksi sillä oon 165cm ja mulle sanotaan aina et oon niin lyhyt
Riippuu mihin vertaa: minä olen 198cm ja painan 150 kiloa (bodattua kroppaa). Veikkaan, että tanssiminen olisi kohtalaisen hankalaa, mutta muu kanssakäyminen rakasteluineen onnistuisi ihan hyvin.
Oon huomannut et ihmiset vertaa pituuttaan oikeestaan aina itseensä. Eikä mietitä mitään tilastoja.
Ei, et ole lyhyt. Olen itse 155 pitkä ja 50kg painoa. Jos vierelläni on 10cm pidempi tyyppi tunnen oloni kääpiöksi.
Itse olen aikalailla 165cm tai hivenen pidempi. Oon aika hoikka ja pienirakenteinen ja mua jotkut sanoo lyhyeks :o luulis justiin et hoikkuus antais pidemmän "vaikutelman"
Mä olen 165 ja hassua on, että monet pitää minua pitkänä naisena. Johtuu ehkä siitä että olen pitkäraajainen ja laiha, näytän sellaiselta vähän hontelolta koipeliinilta. Jos ei seiso ihan mun vieressä niin että oikeasti näkee minkä mittainen olen toiseen nähden, helposti luulee että olen pidempi kuin olen.
165 cm nainen on aika lailla keskipituinen, mutta 54-kiloinen on aina hoikka, oli sitten minkä pituinen tahansa (lasketaan normaalimittaiset, ja itseasiassa lyhytkasvuiset ihmiset ei ole mitään hirveän kevyitä hekään). Siispä ap:n kaveria kutsutaan pienikokoiseksi siksi, että hän on hentorakenteinen, ei pituuden puolesta. Pituudeltaan lyhyeksi sanoisin sellaista alle 160-senttistä.
Turha miettiä tällaista asiaa, jolle ei aikuisiällä voi enää mitään paitsi hetkellisesti korkokengillä. Huomaa kommentoijien mielenkiinnonkohteet, kun ihmisen pituudestakin jaksetaan väitellä neljä sivua tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
160 sentin molemmilla puolilla olevat naiset ovat ihania. Pieni on kaunista. <3 M35
Jahas jahas, olinkin jo kirjoittanut tähän. :D Avokkini on 158 cm. Aivan ihana. Painaa vajaat 60 kg ja kaikki on "oikeissa paikoissa". :) M36
Kandee muuten mutuilla ja kiistellä maassa, jossa on kasvukäyrät kaikista saatavilla ja keskipituus laskettavissa... Naisten keskipituus noussut 165>168 ja miesten 174> 180, eli suurissa ikäluokissa toi 165 on tasan keskipituus ja nuoremmissakin niin lähellä että ei tod lyhyt. ja löytyy neki käyrät millä määritellään lyhyt ja pitkä, esim. +-3SD.
Mä oon 160cm ja poikkeuksetta yli 170cm pitkien ystävieni mukaan olen lyhyt tai vitun pätkä. Sit taas alle 170cm pitkät on sitä mieltä, että olen normaali.
Tilastojen mukaan suomalaisnaisen keskimääräinen pituus on noin 165cm, joten kaverisi ei ole lyhyt, vaan lähestulkoon täydellisen normaali. En muutenkaan ymmärrä, miksi tästä aiheesta pitää jauhaa täällä, kun se nyt vaan on periaatteessa niin että 165cm nainen on periaatteessa normaali, sitä pidemmät on pitkiä ja lyhemmät lyhyitä. Näin karkeasti sanottuna :)