Lapsetonkin voi olla empaattinen!
Joidenkin tutkimusten mukaan lapselliset ovat empaattisempia kuin lapsettomat. Usein näin on ja lapsettomat ovat minä, minä ja minä-ihmisiä. Tiedän yhden lapsettoman ihmisen, joka ei ole itsekeskeinen, vaan empaattinen
Kommentit (7)
Minä olen itsekeskeinen ja empaattinen lapseton. Tarkoittikohan aloittaa sympaattista? Sellainen en ole.
Joo tosi kumma juttu. Olen aina luullut, että empaattisuus on vain lapsellisten etuoikeus. Hah.. joka päivä oppii jotain uutta, what a crazy world we living.
Missä tutkimuksessa on löydetty viitteitä tällaisesta?
Eli ihmiset ovat epäempaattisia kunnes heistä tulee vanhempia ja kuin taikaiskusta he ovat täynnä empatiaa muita kohtaan, aiemman käsityksen mukaan. Just.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:57"]
Joidenkin tutkimusten mukaan lapselliset ovat empaattisempia kuin lapsettomat. Usein näin on ja lapsettomat ovat minä, minä ja minä-ihmisiä. Tiedän yhden lapsettoman ihmisen, joka ei ole itsekeskeinen, vaan empaattinen
Yhden :D[/quote]
Eiköhän se empatiakyky/kyvyttömyys johdu ihan muista tekijöistä kuin jälkeläisten olemassaolosta tai nooden puutteesta.
Lapselliset ovat munlapsi munlapsi munlapsi -ihmisiä. Kaikki muut ovat näille arvottomia.