Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään kokemuksia lapsiperheiden kotipalvelusta?

Vierailija
22.09.2015 |

Olen ajatellut hakea apua kyseisestä palvelusta. Onko kellään käynyt työntekijä kotona auttamassa? Mitä tekevät, vievätkö lapsia ulos vai ovatko vain kotona yms?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, käy kerran viikossa ja hoitaa vauvaa. Yleensä mä lähden, esim. lenkille tai kauppaan. Myös kodinhoitaja voi lähteä vaikka vaunulenkille niin että saat itse olla rauhassa ja vaikka nukkua, mutta meillä ei vauva viihdy vaunuissa niin helpompi näin. Kokemus on ollut kaikin puolin positiivinen, meille osunut kodinhoitaja on ihana ihminen ja tullut tosi tärkeäksi.

Vierailija
2/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:51"]On, käy kerran viikossa ja hoitaa vauvaa. Yleensä mä lähden, esim. lenkille tai kauppaan. Myös kodinhoitaja voi lähteä vaikka vaunulenkille niin että saat itse olla rauhassa ja vaikka nukkua, mutta meillä ei vauva viihdy vaunuissa niin helpompi näin. Kokemus on ollut kaikin puolin positiivinen, meille osunut kodinhoitaja on ihana ihminen ja tullut tosi tärkeäksi.
[/quote]

Minkä aikaa hän on teillä? Tekeekö kotiaskareita vai keskittyvätkö lapseen? Mua jotenkin jännittää laskea vieras ihminen arkeen mukaan. Hävettää että ei ole aina siivottu ja astiatkin voivat lojua keittiön tasoilla.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:51"]On, käy kerran viikossa ja hoitaa vauvaa. Yleensä mä lähden, esim. lenkille tai kauppaan. Myös kodinhoitaja voi lähteä vaikka vaunulenkille niin että saat itse olla rauhassa ja vaikka nukkua, mutta meillä ei vauva viihdy vaunuissa niin helpompi näin. Kokemus on ollut kaikin puolin positiivinen, meille osunut kodinhoitaja on ihana ihminen ja tullut tosi tärkeäksi.
[/quote]

Minkä aikaa hän on teillä? Tekeekö kotiaskareita vai keskittyvätkö lapseen? Mua jotenkin jännittää laskea vieras ihminen arkeen mukaan. Hävettää että ei ole aina siivottu ja astiatkin voivat lojua keittiön tasoilla.
Ap
[/quote]

Mihinpä sinä kotiapua tartteisit, jos koti ois aina tiptop vauvanhoidon ohessa. :)

Vierailija
4/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:51"]On, käy kerran viikossa ja hoitaa vauvaa. Yleensä mä lähden, esim. lenkille tai kauppaan. Myös kodinhoitaja voi lähteä vaikka vaunulenkille niin että saat itse olla rauhassa ja vaikka nukkua, mutta meillä ei vauva viihdy vaunuissa niin helpompi näin. Kokemus on ollut kaikin puolin positiivinen, meille osunut kodinhoitaja on ihana ihminen ja tullut tosi tärkeäksi.
[/quote]

Ap
[/quote]

Mihinpä sinä kotiapua tartteisit, jos koti ois aina tiptop vauvanhoidon ohessa. :)
[/quote]

Vauva + 3 isompaa. :D Pelkään kai turhaan!

Ap

Vierailija
5/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua netissä kotipalvelun toimintaan. Ainakin pääkaupunkiseudulla on tosi tiukka tilanne kun kaikki aika menee vakavasti sairaiden ja moniongelmaisten perheiden tukemiseen. Perhetyöntekijät ei ole mitään siivoojia.

Vierailija
6/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin jo oman kunnan kotipalveluun ja meille kyllä luvattiin työntekijä. Halusin vaan kuulla miten muilla mennyt työntekijän kanssa.
Ap

Vierailija
7/8 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä edellisessä viestissä väärää tietoa. Erityisesti Helsingissä kotipalvelusta saa työntekijän hyvin ja ennen kuin mitään vakavaa väsymystä saati pahempaa on.
Laki jo määrää tästä nykyään, tosin ei toimi vielä kaikissa kaupungeissa vaan venyttävät siirtymäajan puitteissa kotipalvelun tarjoamista.
Apu on sellaista, mitä koet tarvitsevasi ja mitä sovitte. Ei kuitenkaan siivouspalvelua. Yleensä lastenhoitoa äidin kanssa tai siten, että äiti saa levätä tai touhuta omiaan.
Maksu menee tulojen mukaan, enimmillään 10,40 euroa tunti.

Vierailija
8/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä lapsiperheiden kotipalvelussa. Juuri nuita asioita tehdään yhdessä vanhempien ja/tai lasten kanssa mahdollisuuksien mukaan. Riippuu aivan perheestä. Ei ole mitään tiettyä tapaa, vaan joka perheessä tehdään erilaisia asioita. Ruuanlaittoa, ulkoilua, leikkejä lasten kanssa, perushoivaa... Eikä työntekijän tehtävä ole kritisoida, vaan auttaa