Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka ollut 7 vuotta. Nyt menkat ollut 12 vrk.

Vierailija
22.09.2015 |

Johtuukohan kierukan hormoonien loppumisesta vai oire vakavammasta... Pelottaa. Maanantaina papakoe ja lokakuussa kierukan vaihto jos kaikki ok. Toisaalta tekisi mieli luopua koko kierukasta ja hankkia sterilisaatio, mutta runsaat kuukautiset ongelmana, joten se riesa varmaan tulisi takaisin. Miten pitkään teillä on kierukka pisimmillään ollut? Edellinen oli reilut kuusi vuotta minulla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin on hormoni loppumassa kierukasta eikä sen vakavampaa. 

Vierailija
2/6 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummassa sulla on ollut se niin kauan? Eikä ehkäisytehokin ole kunnossa vain 3-5v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jopa kymmenen vuotta jos kuukautiset pysyy poissa, eli niin pitkään kun oireita ei tule, lääkärin mukaan. Senkin jälkeen toimii kuten kuparikierukka, joten ehkäisytehoa löytyy vielä hormonin loppumisen jälkeenkin. Valmistan suositus on viisi vuotta.

Vierailija
4/6 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty essure+kohdun limakalvon poltto. Menkat on nykyään pari hassua päivää pientä tiputtelua.

Vierailija
5/6 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtusyövän mahdollisuutta ei toki voi sulkea pois joten sinun on mentävä kiireenvilkkaa päivystykseen jotta kohdunpoisto voidaan suorittaa ennen kuin metastaaseja syntyy.

Vierailija
6/6 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että voi olla kymmenenkin vuotta!