Suunnilleen minkä ikäinen lapsi painaa 22 kg? Lastenvaunujen kiloraja "noin 22 kg"
Iltalehden lastenvaunutestijutussa kerrotaan, että, "Kaikki testiin valitut vaunut ovat yhdistelmävaunuja, eli niitä voi käyttää vastasyntyneestä noin 22-kiloiseksi asti. Samaan ratasosaan voi kiinnittää vaunukopan tai ratasistuimen." https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/3f9bed54-c506-4d35-87eb-9c08…
Jos painoraja on noin 22 kg, niin minkä ikäisiä lapsia vaunuilla/rattailla oikein on tarkoitus kuskata? Joku 22 kg lapsi ei ihan nuorelta kuulosta...
T. Vela
Kommentit (44)
Minun keskikokoinen 5-vuotiaani painoi neuvolassa 21 kg ja 6-vuotisneuvolassa 23 kg, joten jotain siitä väliltä. Vaunuja ei kyllä olla pitkään aikaan käytetty, kun meillä on auto, mutta autottomat kaverit ovat kuljettaneet vielä tämän ikäistä rattaissa esim. kipeänä, matkalla lääkäriin. Ja sitten on isompikokoisia lapsia, kuten kaverin 3-vuotias, joka oli jo liian painava rattaisiin, ja joka kyllä oli niin pitkäkin, että häntä usein luultiin eskarilaiseksi. Tai muskarissa oleva taapero, joka jo alle 1-vuotiaana painoi lähemmäs 20 kiloa, vaikka eli vielä enimmäkseen äidinmaidolla, ja äitinsä tuskaili miten hankalaa on, kun lapsi ei vielä osaa kävelläkään ja pitää nostella ja kantaa noin painavaa pientä. Lapset ovat tosi erilaisia.
Muistelisin et painoin itse ekaluokkalaisena 25kg ja olin yksi niistä muutamasta luokan pullukasta. Toiset oli laihempia.
Meidän ekaluokkalainen poika 7v painaa 22kg.
Mun tokaluokkalainen normaalipainoinen mutta ikäisekseen lyhyt lapsi painaa n. 22kg,