Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liian kallista ja ei-niin-tarpeellista ostat ruokakaupasta liian usein?

Vierailija
03.04.2022 |

... Ja ehkä tunnet niistä huonoa omatuntoa...

Itsellä:
- Ulkomaiset tuoreet mansikat
- Pakasteesta Macaronsit
- Reissumies eväsleipä (se valmis eines)
- Mäti ja smetana
- Paistopisteen leivät

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöitä. Onhan ne terveellisiä, mutta hinta on suolainen.

Vierailija
22/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia. En ole juonut nykyään niin paljon, että tulisi vieroitusoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuolukana.

Einekset evääksi töihin.

Edullisempaahan se on ostaa einesruoka kaupasta kuin käydä lounasravintolassa syömässä sitä samaa einesruokaa törkyhinnalla. Aika monessa lounasravintolassa ruuat ovat lämmitettyä einesruokaa, harva tekee ne alusta saakka itse.

Vierailija
24/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. asuvana ,ainoa tuloni on työ-eläke. Naisen eläke pienempi aina kuin miehen.Joutuu viimeistään siinä vaihe kun jää eläkelle: Opetelee hallitsemaan rahan käytön. Joten en osta mitään ylimääräistä. Eli kaiken tottuu ja mieliteot katoaa.Esim. Äiti ja 2 vanhaa poikaa asuivat yhdessä.Pojilla kelan eläkeet,äidillä työ-eläke ja lesken eläke. Kun eivät halineet rahan käyttöä aika usein vippasivat raha minulta, viikkoa enne heidän eläkepäivää. Sama oli työtön nuori äiti teini ikäisen poikansa kanssa. Tein sitä lopun tulee jo 4 vuotta keväällä. En ole pankki,en sosialivirasto.En laina enää rahaa. Olin/ Olen sitten tosi tosi kakka ihminen ja sukset meni ristiin,kun vippi kassa loppui..Eivätkä sukset suoristuneet vielläkään.Eikä tarvitse suoristua.

Vierailija
25/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa ostin tosi usein sushia, mutta onneksi en enää niin usein, laatu laskee meidän marketissa kuin lehmän häntä kun kalapalat ohenee ja ohenee ja jokaisen palan päälle pursotetaan majoneesia. Parempi kai näin.

Vierailija
26/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, siis AINA, lapsesta lähtien olen rakastanut huoltsikoiden ja kauppojen täytettyjä sämpylöitä. Joskus täytyy ihan järkeillä, että ei, minä en nyt tarvitse tästä lähikaupasta täytettyä, ylihintaista leipää, kotonakin on ruokaa ja jopa leipää, ja se tulee paljon edullisemmaksi.

Luontoni ei anna periksi ostaa benin ja jerryn luomuksia, mutta korvaan ne esimerkiksi liidelin premium- ja herkkujäätelöillä, joista yhdestä sain äskettäin jäätymisvamman kieleen XDDDDD. Ne purkkijäätelöt ovat niin tiivistä tavaraa, että kylmyys oikein pakkautuu sinne uumeniin ja niinhän siinä sitten kävi, että kieli oli kuin palovamman jäljiltä useamman päivän ja tuntui ihan kamalalta.

Kaffijuomingit ovat paheeni.

Smetanaa rakastan, mutta se ei ole erityisen kallista.

Olen huomannut kaupassa kuljeskellessani ja hyllyjä tutkaillessani, että selkeästi valtaosaa tuotteista en edes himoitse millään tasolla. Esimerkiksi einekset eivät himota minua (paitsi ne mehevät sämpylät ja ciabatat), kaikki lisäaineita pursuilevat tuotteet ällöttävät, en pidä melkein mistään majoneesipohjaisesta, sokolaateissa valtaosa on täynnä palmup.a.skaa = ei himota, karkit eivät yleensäkään himota lähes koskaan. Pakastepizzoja en syö lähes koskaan, en myöskään pizzerian pizzoja.

Valehtelematta suurin osa kauppojen tuotteista ei yksinkertaisesti himota ollenkaan, joten minulla on tietyt vakkarit, joita ostan aina ja joskus jotain vaihtelua, josta joko tulee vakkari tai sitten se jää unholaan XD.

Eli ihan kamalasti ei tule osteltua mitään "turhaa."

Vierailija
27/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään tuollaista , mulla on aina mukana lista tuotteista mitkä kotoa puuttuu ja koita aiomme syödä.

Einesleivät on pahoja ja paistopistetuotteetkin (lähinnä ciabatta, ei makeita ikinä) ovat suunniteltu ostos.

Vierailija
28/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pussisalaatteja vaikka halvemmaksi tulisi ostaa niin että itse pilkkoisi. On vaan niin ihanan helppoa käyttää valmiita sekoituksia.

Vierailija
29/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolaisia oluita

Vierailija
30/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampasimpukat, tuore tonnikalafile ja siian mäti. Ihania noi kaikki.

Vierailija
31/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmarasiat ja premium jäätelöt.Nuo kun jättäisi pois niin yli melkein parikymppiä viikossa säästyisi.3 rasiaa vattuja ja pari jäätelöä siis...Tuolla rahalla jo söisi sen viikon jos tarvis...

Vierailija
32/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni puuroja. Halvemmalla pääsisi, jos itse kiertelisi. Ei vaan arjessa ehdi eikä jaksa.

Vierailija
33/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään hyvin säästäväisesti, mutta kun on tarve juustoraasteelle, ostetaan valmiina raastepusseina. Ennen ostin alennuksessa halvinta juustoa ja raastoin pakkaseen. Nyt laiskuus iskenyt tuon asian kanssa.

Joskus hemmottelen lapsia ja ostan valmista play maitokaakaota. En ole onnistunut yhtä hyvää itse tekemään vaikka lisäänkin ripauksen suolaa ja vaniljasokeria. Jotenkin se on paksumpaa...täytyy vielä tätä yrittää treenata.

Vierailija
34/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa, jotta kestäisin työelämässä.

Vierailija
35/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata. Alkukesästä tuoreita kotimaisia mansikoita, viime vuonna oli yleensä yli vitosen rasia. Tänä vuonna tuskin raaskin ostaa, ei ole enää varaa.

Vierailija
36/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eletään hyvin säästäväisesti, mutta kun on tarve juustoraasteelle, ostetaan valmiina raastepusseina. Ennen ostin alennuksessa halvinta juustoa ja raastoin pakkaseen. Nyt laiskuus iskenyt tuon asian kanssa.

Joskus hemmottelen lapsia ja ostan valmista play maitokaakaota. En ole onnistunut yhtä hyvää itse tekemään vaikka lisäänkin ripauksen suolaa ja vaniljasokeria. Jotenkin se on paksumpaa...täytyy vielä tätä yrittää treenata.

Juustoraasteet on aina usein tarjouksessa. Ostan silloin 4-5 pussia varastoon, niin on aina kotona. Säilyvät hyvin, jos ottaa pussista vain lusikalla eikä näppeineen, niin ei ala homehtua. Säästän sillä, että parempia juustoraastetta ( mustaleima, cheddar, västerbotten) tarvitaan ruokaan kerrallaan vähemmän kuin mauttomampia.

Vierailija
37/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka. Aski päivässä, menee rahat ja terveys.

Vierailija
38/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapeat siemenkeksit. Normaalihintaisena paketti on yli 3,5 euroa ja kaloreitasi niissä on ihan törkeästi, mutta ne ovat hyviä!

Vierailija
39/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysliä, irtokarkkeja, sipsejä.

Vierailija
40/53 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensasmustikoita ja sipsejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi