Miksi kokeilla on tatuointeja, millä ammattiryhmillä on?
Onko joillain ammattiryhmillä enemmän tatuointeja kuin toisilla. Tuntuu, että kokit ainakin noita suosivat. Mitä muita ammattiryhmiä on, jotka tahtovat tatuointeja?
http://www.relaa.com/sisalto/artikkelit/harrastukset-vetiv%C3%A4t-huippukokin-kilpisj%C3%A4rvelle
Kommentit (71)
2-luokan kansalaiset värittävät ihonsa. Seison vakaasti sanojeni takana.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:16"]
[/quote]
No eikun tatskaa hommaamaan vaan, pääset sinäkin sieltä 3-luokasta kipuamaan ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:08"]Minun mielestäni ihmisillä, jotka tahtovat erottautua muista. Omissa miessuhteissani tatuoidut ovat lopulta osoittautuneet keskivertoa huomiohakuisemmiksi.
Eihän tatuointi ihmistä leimaa, mutta silti suhtaudun epäillen tatuoituihin.
[/quote]
"Eihän tatuointi leimaa ihmistä, mutta..."
"En ole rasisti, mutta..."
"Älä ymmärrä tätä väärin, mutta..."
:)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:13"]Senkus suhtaudut. Minä olen huomannut, että miehet, jotka eivät ole tatuoituja, jotka eivät polta ja joita ei näe koskaan vahvassa humalassa, ovat luonteeltaan parhaita isäehdokkaita. [/quote]
Usein raskaasti tatuoidut myös käyttävät raskaasti päihteitä.
Jos aavistaa pitäisi, niin raskaasti tatuoivilla on myös epävakaampia ihmissuhteita kuin tatuoimattomilla. Toisin sanoen eroja ja avioeroja.
Minä en ole ikinä tajunnut miksi tatuoiduista ihmisistä pitäisi ajatella jotain erityistä, että he olisivat kaikki samanlaisia ja käyttäytyisivät samalla tavalla (rikollisia/kouluttamattomia/tyhmiä/huomionhakuisia you name it).
Vanhuksilla ja (hihhuli)uskovaisille ymmärrän nuivan suhtautumisen ja ennakkoluulot, mutta muilla en.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:24"]Minä en ole ikinä tajunnut miksi tatuoiduista ihmisistä pitäisi ajatella jotain erityistä[/quote]
Koska tatuointi on valinta, joka seuraa läpi elämän. Jos ihminen käy niin tunteella, että kuvittelee kaksikymppisenä tietävänsä, miltä tuntuu olla viisikymppisenä kauttaaltaan tatuoitu, niin tällaisesta ihmisestä ei synny vakaata kuvaa.
Tosiasia kun kuitenkin on, että hyvinhyvin monet katuvat myöhemmin tatuointejaan. Jotkut yrittävät päästä niistä kalliilla eroonkin tai muuntelevat niitä jälkikäteen.
En koskaan antaisi oman lapseni tatuoida ennen kuin hän täyttää neljä kymmentä, jos sitä olisi mahdollista kontrolloida. Neljän kympin jälkeen ihminen jo alkaa paremmin tietää, mitä ihan oikeasti haluaa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:13"]Senkus suhtaudut. Minä olen huomannut, että miehet, jotka eivät ole tatuoituja, jotka eivät polta ja joita ei näe koskaan vahvassa humalassa, ovat luonteeltaan parhaita isäehdokkaita. [/quote]
Usein raskaasti tatuoidut myös käyttävät raskaasti päihteitä.
Jos aavistaa pitäisi, niin raskaasti tatuoivilla on myös epävakaampia ihmissuhteita kuin tatuoimattomilla. Toisin sanoen eroja ja avioeroja.
[/quote]
Omalla kohdallani en ole huomannut tällaista, mutta niitä "kunnollisia" perheenisiä ja -äitejä tuulettumassa räkäkännissä näkee kyllä joka viikonloppu baarissa.
Minulla on tatuointeja ja lävistyksiä, olen psykiatrinen sairaanhoitaja. Miehelläni on tatuoidut kädet, kaula, vatsa ja toinen reisi, hän on opettaja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:24"]Minä en ole ikinä tajunnut miksi tatuoiduista ihmisistä pitäisi ajatella jotain erityistä[/quote]
Koska tatuointi on valinta, joka seuraa läpi elämän. Jos ihminen käy niin tunteella, että kuvittelee kaksikymppisenä tietävänsä, miltä tuntuu olla viisikymppisenä kauttaaltaan tatuoitu, niin tällaisesta ihmisestä ei synny vakaata kuvaa.
[/quote]
No tällä perusteella nyt voidaan tuomita kaikki suuret, elämään vaikuttavat päätökset. Myös mm. vanhemmuus on asia, joka seuraa läpi elämän ja on paljon suurempi valinta kuin yksi tatuointi. Et varmaan ota siis myöskään nuoria, parikymppisiä äitejä ja isiäkään vakavasti? Hehän käyvät niin tunteella, että kuvittelevat olevansa valmiita vanhemmuuteen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:28"]
Minulla on tatuointeja ja lävistyksiä, olen psykiatrinen sairaanhoitaja. Miehelläni on tatuoidut kädet, kaula, vatsa ja toinen reisi, hän on opettaja.
[/quote]
[sarcasm]
Olette tuomittuja eroamaan, joudutte päihdekoukkuun ja kuolette huumeiden yliannostukseen. Lapsenne myyvät itseään saadakseen päivän piikin.
[/sarcasm]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:32"]No tällä perusteella nyt voidaan tuomita kaikki suuret, elämään vaikuttavat päätökset.[/quote]
Mutta kun tatuointi ei kenenkään elämänlaatua ratkaisevasti lisää, niin miksi ottaa riski? Jos tatuointi edes pysyisi selvärajaisena, niin huolellisesti suunniteltuna se voisi olla kaunis, mutta kun niistä iän myötä tulee tuhruisia ja epäselviä.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kadutko%20tatuointiasi
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:28"]
[/quote]
[sarcasm]
Olette tuomittuja eroamaan, joudutte päihdekoukkuun ja kuolette huumeiden yliannostukseen. Lapsenne myyvät itseään saadakseen päivän piikin.
[/sarcasm]
[/quote]
Todellakin, ei tästä mitään voi tulla. Vasta 16 vuotta yhdessä mutta nämä leimat erottavat meidät ja päihdekoukussa ollaan pian, vaikkei kumpikaan käytä päihteitä :D olemme myös saatananpalvojia.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:32"]No tällä perusteella nyt voidaan tuomita kaikki suuret, elämään vaikuttavat päätökset.[/quote]
Mutta kun tatuointi ei kenenkään elämänlaatua ratkaisevasti lisää, niin miksi ottaa riski? Jos tatuointi edes pysyisi selvärajaisena, niin huolellisesti suunniteltuna se voisi olla kaunis, mutta kun niistä iän myötä tulee tuhruisia ja epäselviä.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kadutko%20tatuointiasi
[/quote]
Ja kuka sinä olet sanomaan ettei tatuointi lisää kenenkään elämänlaatua?
Kovia kokenut ihminen tatuoi itselleen tärkeän kuvan joka muistuttaa häntä joka päivä siitä, että vaikeuksista voi nousta eikä muiden tekemät ikävät asiat määritä häntä ihmisenä, tällaisella tatuointi voi kovastikin nostaa elämänlaatua.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:41"]Ja kuka sinä olet sanomaan ettei tatuointi lisää kenenkään elämänlaatua?[/quote]
Jos lisää, niin kovin ovat pinnalliset arvot. Menee samaan sarjaan kuin teinien Luis Vuittonit, joiden ympärille rakennetaan koko elämän tarkoitus.
Tatuointeja otetaan koska ihminen kokee itsensä jotenkin vajaaksi. Tatuointi antaa tämmöiselle ihimiselle jotain . Paikkaa jonkun puutteen mikä hänellä on.
Ei tarvitse olla nero tullakseen tämmöiseen päätelmään. Tatuoidusta ihmisestä näkee että asia on näin. Hänen olemuksestaan näkee että jotain vajausta on kuvalla paikattu.
Kokit pyrkii olemaan vähä rock. Trendipellejä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:12"]Minä suhtaudun epäillen näin ahdasmielisiin ihmisiin, vaikken ole edes tatuoitukaan.[/quote]
Senkus suhtaudut. Minä olen huomannut, että miehet, jotka eivät ole tatuoituja, jotka eivät polta ja joita ei näe koskaan vahvassa humalassa, ovat luonteeltaan parhaita isäehdokkaita.