Miksi annat lapsesi pyöräillä ilman pyöräilykypärää?
Kerrotko minulle, miksi et huolehdi, että lapsellasi on kypärä päässä?
Ei tarvitse, kun kerran kaatua ja lyödä pää :( Halpa henkivakuutus.
Kommentit (21)
Huh, tuli mieleen muisto vuosien takaa, se silloinen lapsi, nyt aikuinen, pyöräili ystävänsä kanssa kouluun, piilottivat kypärät jonnekin pusikkoon parinsadan metrin päässä kotoa. Muistivat aina palatessa ottaa ne taas päähän, paitsi sitten yhden kerran eivät muistaneetkaan...! Ja asia selvisi meille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että hänellä on oikea henkivakuutus..
Pelottavinta on et en tiedä oliko tää tosissaan vai läpällä..
Toivon että saisin taottua järkeä lapseni päähän sen verran että käyttäisi aina kypärää. Itse käytin teininäkin vaikka välillä tuntui nololta.
Viimeksi eilen varhaisteini pyöräili autotielle ja ajoi yhden pyörän varassa, tietysti ilman kypärää..
Kun vaaditte, niin käyttäkäähän myös itse.
Ja samalla mietin, miksi aikuinen ei käytä kypärää itse pyöräillessään. Just äsken tuli vastaan isä ja poika. Pojalla kypärä, isällä huppu. Varmaan se iskän pää ei oo yhtään arvokas...
Omassa suvussa tapaus, jossa aikuinen mies kaatui pyörällä työmatkalla, löi päänsä ja kuoli. Meillä _kukaan_ ei pyöräile ilman kypärää.
No meillä ei kyllä kukaan käytä tavallisella fillarilla polkiessa kypärää. Kauppa- ja koulureissut on niin rauhallista ajoa. Toki ainahan vahinkoja voi sattua mutta voihan kylpyhuoneessakin liukastua eikä sielläkään käytetä kypärää. Ollaan aktiivisesti pyöräilyä harrastava perhe, kisataankin välillä. Tätä varten maantiepyörät on sitten meillä eri juttu, ja niiden kanssa aina laitetaan kypärä päähän koska vauhtiakin alkaa olla reippaasti.
Siksi kun on jo aikuinen eikä kuuntele minua.
Koska en halua, että lastani luullaan homoksi.
Meillä aina kypärät pyöräilessä. Kerran kaatunnut ja ...
Myönnän, aina ei lapsella ole ollut kypärää eikä minullakaan. Olen pyrkinyt opettamaan tarkaksi ja varovaiseksi pyöräilijäksi ihan pienestä asti. Minä olen puolestani ihmetellyt sitä kun lapsella on ensin pipo, sitten huppu ja päällä keikkuu kypärä, tuskin sekään päätä suojaa. Tai niskassa roikkuva kypärä. Monet lapset pyöräilevät missä ja miten sattuu, rivitalojen autokatoksissa ja parkkipaikoilla, koululaiset kaahaavat suojatielle ja olettavat että auto pysähtyy. Ei muuten aina pysähdy :(
T: 70-luvulla syntynyt äiti
Vierailija kirjoitti:
Toivon että saisin taottua järkeä lapseni päähän sen verran että käyttäisi aina kypärää. Itse käytin teininäkin vaikka välillä tuntui nololta.
Viimeksi eilen varhaisteini pyöräili autotielle ja ajoi yhden pyörän varassa, tietysti ilman kypärää..
Varhaisteinin kuuluukin ajaa autotiellä. Jalkakäytävällä pyöräily on sallittua vain alle 12-vuotiaille.
Miksi annat lapsesi kontata ilman konttauskypärää?
Enemmän ihmetyttää miksi annat lapsesi pyöräillä ilman valoja tai edes heijastimia.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei kyllä kukaan käytä tavallisella fillarilla polkiessa kypärää. Kauppa- ja koulureissut on niin rauhallista ajoa. Toki ainahan vahinkoja voi sattua mutta voihan kylpyhuoneessakin liukastua eikä sielläkään käytetä kypärää. Ollaan aktiivisesti pyöräilyä harrastava perhe, kisataankin välillä. Tätä varten maantiepyörät on sitten meillä eri juttu, ja niiden kanssa aina laitetaan kypärä päähän koska vauhtiakin alkaa olla reippaasti.
Eihän ne kohtalokkaat onnettomuudet yleensä siitä johdu että itse kaatuu kovassa vauhdissa. Useimmat on ulkopuolisen aiheuttamia. Mun koulussa kuoli poika kun bussi antoi tietä mutta viereistä kaistaa tullut törmäsi ja poika löi päänsä asfalttiin (ei kypärää).
Jos meidän perheessä joku ei käyttänyt kypärää niin Maija-täti tuli näyttämään kymmenessä osassa olevaa kypäräänsä. ”Ilman kypärää mun pää olisi näyttänyt tältä.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaisteinin kuuluukin ajaa autotiellä. Jalkakäytävällä pyöräily on sallittua vain alle 12-vuotiaille.
Ne ovat nykyään kevyenliikenteenväyliä missä saa pyöräillä kaikenikäiset. Ei autotiellä aja kuin jotkut spandexit.
No onneksi hänellä oli ollut kypärä
Siksi, että hänellä on oikea henkivakuutus..