Hoitajien 38 lomapäivää ansaitaan tekemällä 15 vuotta työtä
Kysymys kuuluu: kuka nykyään edes pysyy alalla noin pitkään?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Halusin vain oikoa virheellistä tietoa. Vanhat käävät on koko ajan lomalla joten nuoret hoitajat joutuvat tekemään heidänkin työt alimiehityksellä.
Älä ainakaan mulle kitise, mähän just autoin sua irtisanoutumalla kokonaan, eli en ole lomailemassa ainakaan sun työpaikalta.
Samat lomaedut ovat kunnalla ja valtiolla. Lomat ovat ansaittuja. Kunnan ja valtion leipä on usein pitkä, mutta kapea. Lomat ovat hieman kompensaatiota julkissektorin usein hieman heikommille palkoille.
Kun päästään parempaan taloustilanteeseen toivottavasti muutaman vuoden päästä, järkevää olisi kaikilla sektoreilla lyhentää työaikaa vaikka 7 tuntiin/päivä, jos ihan heti ei 6 h tunnin työpäiviin päästäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja samat lomat on jokaisella kunnan työntekijällä, ei pelkästään hoitajilla.
Kyllä. Minä olen ollut kunnalla toimistosihteerinä 15 vuotta. Bruttopalkka hieman vajaa 2200 €, siihen kokemuslisä 8% päälle. 38 lomapäivää tuntuu palkankorotukselta, arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelijät ovat töissä vuoden ja vuorokauden ympäri, töihin on mentävä sairaanakin.
Kyllä. Ja myös jouluaattona ja Juhannuksena. Jos on maitotila lehmät lypsetään aamuin illoin. Sekä aamu että iltavuoro 7 päivänä viikossa. Hoitajat saisivat käydä testaamassa minkälaista on, kun ei saa yhtään vapaa päivää viikossa. ;)
Ainiin. Eihän maanviljelivät pelasta henkiä. He ruokkivat kaikki ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut alalla n 13 vuotta. Viime vuodet olen vaihtanut osan lomarahoista vapaaksi ja siten saanut vähän enemmän lomaa/toipumisaikaa. Elokuun alusta siirryn toiselle alalle eli en ehtinyt pitkistä lomista lopulta nauttimaan.
Ai niin, näähän saa 38 lomapäivän lomarahatkin. Eli 10kk töitä ja 13kk palkka. Ja vielä mussuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Samat lomaedut ovat kunnalla ja valtiolla. Lomat ovat ansaittuja. Kunnan ja valtion leipä on usein pitkä, mutta kapea. Lomat ovat hieman kompensaatiota julkissektorin usein hieman heikommille palkoille.
Kun päästään parempaan taloustilanteeseen toivottavasti muutaman vuoden päästä, järkevää olisi kaikilla sektoreilla lyhentää työaikaa vaikka 7 tuntiin/päivä, jos ihan heti ei 6 h tunnin työpäiviin päästäkään.
Eli nyt pitää saada yksityisen puolen palkka ja valtion lomat. Aika hyvä kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla aloilla lomapäivät ansaitaan tekemällä työtä.
Hoitsut ansaitsee vaan 50% enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Enää ei saa tuota 38 lomapäivää, vaikka olisi 50 vuotta töissä. Etu pysyy niillä, jotka sen ehtivät ennen muutosta saada, mutta ei myönnetä enää uudemmille työntekijöille.
Höpö höpö, minulla tuli tänä vuonna 15 työvuoden raja täyteen, ja lomapäivät nousivat, nyt minulla on 38 lomapäivää. En ole hoitoalalla, mutta kunnalla. Googlaa vaikka KVTES, jos et usko.
Niin teillä oli vielä nämä loma edutkin. Vielä kehtaatte vaatia lisää palkkaa. Kokemuslisätkin varmaan löytyy? En ymmärrä.
Eikä muuten saa noin paljon. Itselläni tulee tänä vuonna 15v täyteen ja lomaoikeus on 32pv/v. Arvelisin ettei tuommoista 38pv oikeutta tule olemaan meillä nuoremmilla. Ikälisäkin on jopa vähän yli satasen. Ihan varmasti muilla aloilla on sekin paljon enemmän.
T. 40v hoitaja
Kaikilla aloilla lomapäivät ansaitaan tekemällä työtä.