Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaa hakeutuu yliopistoon opiskelemaan vaan siksi, että sais nostettua itsensä kaveripiirissä samalle tasolle?

Vierailija
03.04.2022 |

Kaikki muut vaikuttaa olevan maistereita. Itse olen vain tradenomi, mutta sitähän ei oikeastaan saisi sanoa edes korkeakoulututkinnoksi, vaan mielletään lähinnä kaupan kassojen tutkinnoksi. Olen miettinyt, että vaikka raha-asiani ovat kunnossa, niin silti tämän koulutustason vuoksi olen jotenkin huonompi ihminen ja jos jonain päivänä joku kavereistani kokee tarvetta karsia liiallista kaverimääräänsä, niin minut karsitaan ekana pois. Itselläni kun ei ole paljoa sosiaalisia suhteita, niin joudun tämmöistä miettimään. Vai onko niin, että yliopiston käyneet vaan lopulta kyllästää vähemmän älykkäiden ei-niin-syvällisiin höpötyksiin ja kaverisuhteet vain kuivuu sitten itsekseen pois. En kyl jaksaisi nykyistä vaativampia töitä, eli olisin kiinnostunut vain pelkästä tutkinnosta, eli saisin sanoa olevani itsekin maisteri. Toisaalta joku taiteen maisteri kuulostaa aika helpolta hihhulihommalta, ehkä minun pitäis hakeutua semmoiseen jonkun hallintotieteiden maisterin sijaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kannattaako 

hitsiläinen, kun olin huolimaton otsikon suhteen. Ei taijja olla minusta ylipistoon...

Vierailija
2/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis. Bruttopalkka 2800€/kk, mutta amistutkinnon vuoksi olen silti alempitasoinen ihminen kuin työttömät korkeakoulutetut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Bruttopalkka 2800€/kk, mutta amistutkinnon vuoksi olen silti alempitasoinen ihminen kuin työttömät korkeakoulutetut.

Noh, itseäni lohduttaa, että en olekaan ainoa tässä tilanteessa. Itselläni meinaa aina olla niin, että kun tapaan jonkun uuden ihmisen (jonka kanssa on tarkoitus alkaa kaveeraamaan, uskokaa tai älkää mutta joidenkin seuranhakupalveluiden kautta onnistuu ihan vaan semmoinenkin), niin aina tämä uusi on joku maisteri 😅

AP

Vierailija
4/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei kannata pelkästään tuosta syystä. Itse olen merkonomi, joka parhaillaan opiskelee tradenomin tutkintoa vain koska tuntuu siltä, että pitäisi olla korkeammin koulutettu. En siis periaatteessa tarvitse tradenomin tutkintoa mihinkään ainakaan tällä hetkellä. Olen vakituisessa työssä, missä pärjään mainiosti merkonomin tutkinnolla, eikä minulla ole suunnitelmissakaan tavoitella mitään vaativampaa työtä. Silti kulutan kaiken vapaa-aikani opiskelemalla tutkintoa vain, koska haluan olla samalla tasolla kuin "kaikki muutkin". 

Ei mitään järkeä.

Vierailija
5/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka finanssialalle tulleella tradenomilla alle 2400 euroa.

En silti koe tarvetta muuttua joksikin toiseksi muiden ihmisten vuoksi. Olen seurannut vierestä riittävän monen saavutuksiin pääsyä ja työuupumuksen vuoksi sairaslomalle jäämistä. En koe itse tarpeelliseksi mennä samaa reittiä, koska pidän työstäni ja olen laittanut nykyisenkin työelämäni aikana talteen. Sijoitukset alkavat jo tuottaa kivasti niin miksi uuvuttaisin itseäni, kun pärjään vähemmällä ilman lisätyötä?

Niin, palkka ei ole huikea, koulutus enemmän yleissivistävä ja työurakaan ei ole häikäisevä, mutten elä työlleni ja minulla on mahdollisuus toteutta vapaa-aikanani halutessani myös avoimen puolen kursseja aineopiskelijana. Ei niin väliä valmistunko koskaan. On vain kiva mietiskellä juttuja ja välillä olen opiskelematta lainkaan nauttien pidemmästä lomasta ulkomailla tai Lapissa. Ei jaksa suorittaa, mutta veroni maksan pienistäkin tuloista, säästöönkin jää.

Vierailija
6/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään työväenluokkaa... on vain ihmiskunta, ihmislauma, jolla jotkut laumojen johtajat... hyvät tai pahat...

Ei ole mitään työväenluokkaa... työtä tekevien ihmisten luokalla ja yhteiskunnan ylimmällä kerroksella on yhteinen elämä ja yhteiset tavoitteet ja se on kaikki millä luodaan hyvinvointia kaikille heidän alueellaan asuville ihmisille. Hyvinvoinnin luomisessa ei raha ole se juttu vaan ihmisten kyvykkyys... Kyvyillä rakennetaan hyvinvointia ja sen on tultava omalle lähipiirille, ei tuntemattomille ja ulkomaalaisille sijoittajille... Rahalla on vain marginaalinen merkitys... Ihan sama kuka pellot ja talot omistaa - valtio tai kuningas - käyttöoikeus niihin elämän aikana on se juttu ja perintönä voivat mennä oman alueen niille ihmisille, joille ne parhaiten sopivat. Tämä EI OLE KOMMUNISMIA... joka on joku omituinen suunnitelmatalous... tämä on ihmiskunnan tekemisen meiningin hyvä malli... Nyt tarvitaan sekä ihmisten sukupuiden että maapallon kaiken omaisuuden täydellinen nollaus... Ihmiskunnan jokaisen ihmisen pitäisi jotenkin löytää se paikka minne oikeasti kuuluu...

Tehkää DNA-testit sankoin joukoin ja rakentakaa / kootkaa Suomessa asuvien ihmisten sukupuut 100 vuotta ajassa taaksepäin!

Nykytilanteessa ei nyt historian osaaminen auta. Nyt eletään tätä päivää ja täytyy nähdä koko maapallon tila jotta tätä ymmärtää. Historia koostuu myös jokaisen ihmisen omasta sukuhistoriasta ja sieltä joutuu nyt katsomaan omaa tilannettaan. Kukaan ei nyt voi hoitaa toisen asioita, ei edes lähisukulaiset - vanhemmat lapsiaan, lapset vanhempiaan, sisarukset toinen toisiaan... Tämä on nyt se juuri mistä kenkä puristaa eikä valtioiden historia... Ihmisten sukuhistoriassa jokaisen kohdalla täytyy mennä ajassa taaksepäin nuo noin 100 vuotta ja katsoa mikä kunkin tilanne oli silloin... Jokainen yksilö on ihan omillaan omien kykyjensä varassa...

Nyt voisi rakentaa / koota tämän hetken Suomessa asuvien ihmisten sukupuun... Tehkää DNA-testit sankoin joukoin mitä pikimmin sillä arkistot ovat pelkkää paskaa... Pian on DNA-testitkin pantu paskaksi ja niihinkään ei voi luottaa... Mukaan myös suomalaisjuuriset ulkomailla asuvat... On monia, jotka joutuvat syystä sun toisesta suomalaisen heimo- ja sukupuun ulkopuolelle... huutolaislapsitaustat ovat ihan oma juttunsa, mutta erittäin tärkeä osa... mutta ongelman tuottavat esimerkiksi jo kuolleiden miesten syväjäähdytetyillä spermoilla aikaansaadut henkilöt... jotka saattavat jopa sijoittua 'väärään sukupolveen'... 

Nyt ei ole mitään merkitystä poliittisilla puolueilla. Ne pitää kaikki lakkauttaa mitä pikimmin... Tämä sama koskee koko Eurooppaa... Pohjoismaita... Amerikkoja... kaikkia paikkoja... Nyt selvitetään sotkuja edellisten sotien ja vallankumousten jäljiltä... 

Vierailija
7/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos eläisit elämääsi ihan vaan itsellesi, etkä muiden hyväksyntää hakien? Mä opiskelen yliopistossa, mutta minun parhaimmat ystävät on ihan perus-duunareita matalapalkka-aloilta. Ei se tosiystävyys katso tilipussia tai muuta vastaavaa höpöhöpö-juttuja. Taidat olla nuori vielä?

Vierailija
8/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kartuttaa sivistystä ja osaamista itsesi vuoksi, kannattaa opiskella. Kaveripiirin takia ei kannata tutkintoja hankkia.

Vierailija
9/9 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huono itsetunto teillä on? Ja miten tyhmä kaveripiiri? Ihmetellä pitää!