Itsensä satuttaminen kun olen tosi vihainen
Meille tuli eilen riitaa kumppanin kanssa. Riidan jälkeen menin ulos ”kävelylle” rauhoittumaan. Tosi asiassa menin sinne että voin lyödä itseäni. Nyt on liian monta mustelmia ja joka asennossa sattuu.
Olen ennenkin tehnyt näin, en tiedä miksi. Jotenkin se kipu vaan auttaa turruttamaan muut negatiiviset tunteet.
Nyt pelottaa että mies huomaa mustelmat ja kysyy niistä. Ennen olen vain valehdellut jos hän on kysynyt jotain, mutta olen tosi huono valehtelemaan.
En tiedä mitä haen tällä. Oma käytös ahdistaa tosi paljon, joten ehkä jotain vertaistukea vaan. Tai lohduttavia sanoja
Kommentit (23)
Tunnesäätelyn vaikeutta. Kannattaa tutustua epävakauteen
Vierailija kirjoitti:
Tunnesäätelyn vaikeutta. Kannattaa tutustua epävakauteen
Miksi sitä kutsutaan? Millä sanalla voin etsiä apua tai artikkeleita esim Googlesta
Älä ainakaan ota puhelinta silloin esiin.
Ruoki eläimiä tai mrne luontoon hengittämään. Ole hiljaa.
Metsä toimii usein. Oikeastaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan toimi talvella.
Vierailija kirjoitti:
Metsä on minulle paikka mennä piiloon jotta voin rauhassa satuttaa itseäni ilman että kukaan näkee
Luonto auttaa melkein kaikkeen. Tai ajelu jossain maisematiellä toimii samoin. Ajaminen pakottaa keskittymään liikenteeseen niin kaikki muu jää ja rentoutuu. Testattu moneen kertaan.
Stressiin metsä auttaa. Mitään satuttamisesta ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Luonto auttaa melkein kaikkeen. Tai ajelu jossain maisematiellä toimii samoin. Ajaminen pakottaa keskittymään liikenteeseen niin kaikki muu jää ja rentoutuu. Testattu moneen kertaan.
Ei ole autoa mutta ajaminen pelottaisi kun menen tuohon ”tilaan”. Itseni lyömisen lisäksi silloin en mm katso onko tiellä autoja, toivon että kolahtaisi edes vähän. Pelkään että satuttaisin jotain toistakin siinä samalla
Tiedän, tosi sairasta. Siksi en voikaan puhua tästä kellekään mikä ahdistaa vielä lisää
Vierailija kirjoitti:
siellä saa kyllä hyvin mustelmia
Stressiin auttaa luonto, ajaminen, lemmikin kanssa touhuaminen tai lähteminen syömään.
Jos puuhun törmäät niin varmaan joo.
Suomessa se "luonto" auttaa ainoastaan kesä-elokuussa. Muuna aikana se ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Stressiin auttaa luonto, ajaminen, lemmikin kanssa touhuaminen tai lähteminen syömään.
Miten rahan tuhlaaminen ravintolaan auttaa stressiin?
Vaihda miestä ja lopeta itsesi pahoinpitely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siellä saa kyllä hyvin mustelmia
Tätä minäkin ajattelen metsään menosta. Siellä on puita, teräviä keppejä, kiviä ja kaikenlaista. Eikä kukaan näe tai kuule vaikka huutaisinkin
Älä typerän riidan takia tee tuota. Juokse kunnon lenkki ja ota happea, riitoja menee ja tulee. Jos et sopeudu, et voi olla parisuhteessa.
0/5