Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa työssä työkaverin poissaolo kuormittaa muita työntekijöitä (sarjasaikuttajasta mieleen)

Vierailija
03.04.2022 |

Hoitoala?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala.

Suihkutuspäivä, mahtavaa, ainoa päivä kun listaan sai merkitä toisen aamuun kaveriksi. Paitsi että sarjasaikuttaja katsoo hyväksi päiväksi olla poissa juuri sen, kun työnantaja ei etsi sijaista hänen poissaololleen kun vuorossa on jo yksi :-)

2/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon valtion virkamies ja jos joku on pois niin muut tekee sen työt (mun alalla siis näin, ei kaikilla) eli koska meidän osastolla on minä ja yleisJantunen eli kun joku sairastuu niin toi Jantunen siirretään sinne paikkaamaan ja mä jään tekemään yksin kaiken.

Ja siis mulla on toi apuri, koska teen yksin sen mitä ennen teki 5. Tää on myös syy miks oon yhden ihmisen osasto. Muu osasto on jääny eläkkeelle ja työt vaan aina annettu jäljelle jääneille. Eli kun joku saikuttaa ni mulla pitenee päivät 12-13 tuntisiksi, koska muutoin asiat laahaa jäljessä ja kasaantuu.

Vierailija
4/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö ja päiväkodit. Sarjasaikuttajia valitettavasti löytyy.

Vierailija
5/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meillä perintä-rahoitusalalla. Jos joku saikuttaa niin saikuttajan työt kaatuu paikallaolevien tehtäväksi omien töiden päälle. Pakko jollain tavalla vaan selvitä. Yleensä pakko venyttää päivää jotta pakolliset saa tehtyä.

Vierailija
6/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Itse koulusiivooja. Iltavuorossa. Aamuvuoro kun saikuttaa, usein tulee ilmoitus illalla, että tee aamuvuoron työt pikaisesti, kun, ei saa ketään saikuttajan tilalle. 

Vierailija
7/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa tuo saikuttaminen ola työnantajapuolen keksimä käsite että saa syyllistää työntekijän sairastumisesta.

Vierailija
8/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusala

Vierailija
9/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mahtaa tuo saikuttaminen ola työnantajapuolen keksimä käsite että saa syyllistää työntekijän sairastumisesta.

Ihan sama mistä se on tullut. Ottaa päähän et joku on monta kertaa kuussa flunssassa ja itsellä viikkotunnit on sen normi 40h/vko sijaan 60-70h. Ja sit ku itse olis oikeesti kipee ni pomo on aivan marttyyri ku talo kaatuu. Näkyis edes palkassa sitten

Vierailija
10/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan toimistotyö. Meillä on vastsuualueet ja jonku ollessa saikulla, pitää hänenkin työt sitten tehdä. 

Vierailija
11/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon valtion virkamies ja jos joku on pois niin muut tekee sen työt (mun alalla siis näin, ei kaikilla) eli koska meidän osastolla on minä ja yleisJantunen eli kun joku sairastuu niin toi Jantunen siirretään sinne paikkaamaan ja mä jään tekemään yksin kaiken.

Ja siis mulla on toi apuri, koska teen yksin sen mitä ennen teki 5. Tää on myös syy miks oon yhden ihmisen osasto. Muu osasto on jääny eläkkeelle ja työt vaan aina annettu jäljelle jääneille. Eli kun joku saikuttaa ni mulla pitenee päivät 12-13 tuntisiksi, koska muutoin asiat laahaa jäljessä ja kasaantuu.

Miksi sä suostut tohon? Mikset lopeta aikaisemmin?

Vierailija
12/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aspatiimin hommat jotenkuten levitetäään muille sairasloman ajaksi. Kaikkea ei pystytä tekemään mutta kiireellisimmän ja kriittisimmät on vaan hoiduttava. Työaika ylikuormitetulla aspatiimilla on jo muutenkin laiton 9-11h ilman ylityökorvauksia joten siellä ei todellakaan ole löysää kenenkään muiden töiden tekemiseen. Ja lisää resursseja ei palkata, ei niin millään argumentilla eikä todisteella. Mutta myynnin kehityssuunnasta kyllä jaksetaan napista…

Vierailija
13/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmissä kaupoissa.

Vierailija
14/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä siivoojatiimi eikä ketään saikuttajaa. Jos joku on joskus poissa, ei ole vaikeaa jakaa töitä muille. Ja esimieskin tarvittaessa osallistuu.

Vierailija
15/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöt, siis ravintolat ja laitoskeittiöt.

Vierailija
16/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä suostut tohon? Mikset lopeta aikaisemmin?

Koska se vaan pahentaa työtilannetta ja ei ole resursseja lisäväkeen. Saan noi tunnit saldolle ja voin ihastella niitä siellä, koska vähemmän yllättäen en ehdi pitää niitä pois. Siihen on syy. Kyllä mäkin haluaisin kotiin ajoissa, mut minkäs teet.

Ja siis ei töissä vaan jätetä asioita tekemättä. Ihan sama ku kysyis hoitajilta miksei ne hoida vaan sen verran potilaita ku vuoron aikana ehtii tauot pitäen.

Vierailija
17/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupassa ei löydy ketään yhtäkkiä sairaana olevan tilalle. Jos olis vaikka 3 tekijää työvuorolistoilla, nyt onkin sitten 2. Tämä näkyy niin että kassalla olon lisäksi puretaan kuormaa ja jonot venyy kun on yksi kassa vähemmän. Ja hyllyt tyhjinä pidempään. Taukokin ois kiva, silloin on vain yksi kassa/asiakaspalvelija paikalla.

Vierailija
19/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteerit. Muutama sairaanhoitaja poissa, joiden ajat pitää perua ja muutama os.sihteeri pois, jolloin jäljelle jäävät sihteerit hoitaa hommat hoitajien ja kollegoiden puolesta.

Vierailija
20/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuustyö, laitoksen on pyörittävä ja linjalle on löydyttävä joku, jos vuorossa oleva työntekijä on saikulla, yleensä käy niin että edellisen vuoron työntekijää aletaan kysellä ylitöihin... tuuraajia ei tahdo löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän