Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa työssä työkaverin poissaolo kuormittaa muita työntekijöitä (sarjasaikuttajasta mieleen)

Vierailija
03.04.2022 |

Hoitoala?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että suunnilleen kaikissa töissä? Eikse muuten ole melkein turhaa työtä. Paitsi nyt ehkä jotkut paperinpyörittelijät joilla ei ole deadlineja. Esim. kaikku kaupat on pidettävä sovitusti auki. Jos joku sairastuu, joku toinen venyttää päiväänsä.

Vierailija
22/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sarjasaikuttajia. On ihmisiä joilla on terveysongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon valtion virkamies ja jos joku on pois niin muut tekee sen työt (mun alalla siis näin, ei kaikilla) eli koska meidän osastolla on minä ja yleisJantunen eli kun joku sairastuu niin toi Jantunen siirretään sinne paikkaamaan ja mä jään tekemään yksin kaiken.

Ja siis mulla on toi apuri, koska teen yksin sen mitä ennen teki 5. Tää on myös syy miks oon yhden ihmisen osasto. Muu osasto on jääny eläkkeelle ja työt vaan aina annettu jäljelle jääneille. Eli kun joku saikuttaa ni mulla pitenee päivät 12-13 tuntisiksi, koska muutoin asiat laahaa jäljessä ja kasaantuu.

Miksi teet noita 12 h päiviä? Jos homma hoituu yhdellä henkilöllä, niin miksi osastonne saisi lisää resursseja? Teet normipäivän, ja jos ei ihmishenkiä menetetä, niin hommat siirtyy tai kasaantuu. Silloin asiaan joku herää.

Itse harrastin pitkään tuota ylitunnollisuutta. Kunnes rupesin pitämään normityöpäivästä pienin joustoin kiinni. Tulos: en saanut potkuja tai haukkuja. Nykyään viikkopalaverissa jaetaan ylimenevät työt ja tarvittaessa ostetaan ulkoa. Kun uusia tilauksia otetaan, mietitään, onko resursseja tehdä. Myös uusia rekryjä on ollut. Ymmärrän, että julkisella homma ei ole noin joustava, mutta varmasti olette sitoutuneet vastuulliseen tapaan toimia, ja jatkuvat ilmaiset ylityöt eivät sitä ole. Johan kohta työsuojelu puuttuu (vinkkaa tarkastajalle), kun ylitöiden määrä on yli sallitun.

Vierailija
24/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim meillä perintä-rahoitusalalla. Jos joku saikuttaa niin saikuttajan työt kaatuu paikallaolevien tehtäväksi omien töiden päälle. Pakko jollain tavalla vaan selvitä. Yleensä pakko venyttää päivää jotta pakolliset saa tehtyä.

Perintäala? Siinähän automatiikka hoitaa kaiken!  Aloitukseen tarvittaneen ihmiskäden apu, sitten ohjelmisto laskuttaa, seuraa rahantuloa, jos ei tule niin uutta karhua automatic jne.

Vierailija
25/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin: niinkauan kun porukka tekee hyväntekeväisyyttä työnantajalle eli pidempää päivää ilman palkkaa tai ylityökorvauksia niin mikään ei muutu eikä lisää työntekijöitä palkata. Ei tarvitse

Vierailija
26/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus.

Tiimissä 3 kasvattajaa jotka paikalla ollessaan yhdessä klo9-14 välisen ajan, klo6-8 ollaan yksin kunnes 8 vuorolainen tulee ja klo15.30-17 yksin kun hän lähtenyt kotiin. Ja kun joku kolmesta pois niin mennään kaksin tai yksin kuten minä viimeiset 2vkoa. Muista ryhmistä tulee joku paikkaamaan tai on sijainen, mutta ainakin sijaisen saaminen on kiven alla nykyisin.

Koko ajan siis liian vähällä kasvattajaresurssilla ja olen aika loppu. Jatkumoa vuosien ja vuosien liian tiukille ololle, eihän tämä sen kummempaa tietty ole.

Vierailija
27/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteeri. Kun sijaisia ei riitä niin toinen osastonsihteeri tekee toisen osaston/polin työt oman työnsä lisäksi. Tärkeimmät työt ehdin tehdä kahdessa pisteessä, ei niin kiireellisten töiden pino kasvaa taas

Vierailija
28/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Jos työkaveri on pois, minäkään hänenkin tunnit, joskus juoksen kahden luokan väliä. Sijaisia ei ole vuosiin palkattu.

Vierailija
29/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilintarkastus. Työtehtävät jaettu työntekijöiden kesken, deadline asetettu, joku poissa niin muut tekee hänen työnsä, yleensä työviikolle tulee siis toimeksiannosta riippuen lisää pituutta 7.5-30h lisää, jos on ollut pahimmillaan vain 2-3 tekijää.

Vierailija
30/36 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilintarkastus. Työtehtävät jaettu työntekijöiden kesken, deadline asetettu, joku poissa niin muut tekee hänen työnsä, yleensä työviikolle tulee siis toimeksiannosta riippuen lisää pituutta 7.5-30h lisää, jos on ollut pahimmillaan vain 2-3 tekijää.

Eikö oteta sijaisia?

Vierailija
31/36 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oteta sijaisia?

Ei olla tilintarkastuksessa, jonka uskon olevan vielä haastavampaa kuin oma alani mutta meillä uuden tyypin kouluttaminen kestäisi vähintään vuoden, ei ole mitään mahdollisuutta ottaa ”sijaista”. Joko kokonaan uusi tyyppi tai pärjättävä nykyisillä resursseilla?

Vierailija
32/36 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mahtaa tuo saikuttaminen ola työnantajapuolen keksimä käsite että saa syyllistää työntekijän sairastumisesta.

Ei ole työnantajan keksintö, on aivan elävää elämää monessa työpaikassa.

Olen itse joutunut kovaan työpaineeseen sarjasaikuttajan tuuraajana työssä, jossa tekemisen aika rajoitettu asiakkaiden edun vuoksi.

Kyllä sapetti ja vielä eläkkeellä muistan tunteen hyvin.

Vierailija
33/36 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala.

Sijaisia ei yksinkertaisesti ole.

Vierailija
34/36 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työpaikallani ainoa, joka tekee sitä työtä jota teen, joten jos olen poissa, kuormitus on valtava muille, jotka yrittää hoitaa mun hommia ja kun palaan takaisin kaikki on ihan sekaisin, eli kuormittaa sekä mua että muita.

Vierailija
35/36 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa paikassa varmaan. Eli paikoissa, joissa hommat eivät voi odottaa sairaana olevan työntekijän paluuta töihin. 

Vierailija
36/36 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastoin. Työparina 20 vuotta talossa ollut fossiili. 

EI voi pomojen mielestä tehdä mitään väärin tai paremmin, koska osaa ihan kaiken niin hyvin. 

Hidas kuin etana, sählää, stressaa, aloittaa 5 asiaa päällekkäin ja tuhtaa siinä välissäkin vielä jotain, eikä mikään etene saatika tule valmiiksi.

Kun olen yksin saan kaiken tehtyä nopeammin kuin hänen kanssaan.

Yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, mutta sain kohtaani suoranaista raivoa johtoportaalta. 

Kärvistelen siis näin sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi