Kuinka kauan aiotte jatkaa maskien käyttöä?
Koronastahan ei tulla enää pääsemään, ja kaikilla niillä on täysi rokotussuoja, jotka ovat sen halunneet. Katselin, että marketissa edelleen useimmilla on maski. Ihan mielenkiinnosta: Aiotteko jatkaa maskin käyttöä vaikka loppuelämän, vai onko joku piste, jossa kohtaa tilanne on mielestänne jotenkin riittävän hyvä?
Kommentit (28)
Annan yhteiskunnan palvella itseäni tässä maskikysymyksessä, mulla on muutakin tekemistä kuin miettiä moisia, kun en ole edes epidemiologi. Pidän siis maskia niin kauan kuin sitä suositellaan.
Monissa Aasian maissa maskin käyttö tungoksessa on ihan normaalia ollut ennenkin. Ihan hyvin voisin jatkaa maskin käyttöä julkisissa liikennevälineissä ja kaupoissa vaikka lopun ikäni. Ei ne flunssatkaan niin kivoja ole sairastaa.
Pidän ffp maskia niin kauan kun tartuntaluvut on korkealla. En välitä suosituksista.
Niin kauan kun se jyllää näin ahkerasti enkä pysty pitämään turvavälejä.
Mä lopetin jo aikoja sitten. Tavallaan oli huvittavaa ne katseet kaupoissa muilta ja huomasin et monet anto ihan tilaa mulle kun tulin hyllyille ilman maskia ja jos ei anna niin yskäsen aina oikeen kuuluvasti muutaman kerran. Kummasti tilaa tulee. Tää on ihan parasta
mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko niin käytän maskia
Käytän niin kauan kuin korona leviää muiden ihmisten seuraassa, FFP2-suojainta olen käyttänyt maalinskuusta 2020.
En keksi syytä miksi lopettaisin. En usko että korona itsestään menee pois, se vaatii tukahduttamisen mikä on jo liian myöhäistä.
Odotan nenäsuihketta joka antaa tilapäisen suojan jotta voisin käydä vaikkapa lentomatkoilla, uimahallissa.
terv. jo tarpeeksi sairauksista elämässään saanut, itsesuojeluvaiston omaava
Mulla on just nyt se korona, eli heti kun olen parantunut.
Lentokoneessa niin kauan kun vaaditaan. Muuten en käytä missään.
Olen töissä päiväkodissa ja juuri flunssa sekä korona kaatoi lapsia ja aikuisia sänkyyn oikein urakalla. Jälkimeininkinä niin moni yskii ja niiskuttaa vielä. Koronatartuntaluvut ovat korkeita ja nyt hoitajiakin pois töistä monta viikkoa, testausoisteitä auki rajoitetusti. Vatsatautiakin on liikkeellä ja kun ensimmäiset alkavat taas oksennella ympärillä, niin tartunnoilta on vaikea suojautua. Käytän maskia mielelläni vielä jonkin aikaa
Lopetin jo siihen kun sairastin sen itse.
Niin kauan kuin on tarpeen. koronatartunta vanhentaa aivoja 10 vuotta ja lisää diabetesriskiä samoin kuin veritulpariskiä. Sairastettu tauti ei tuo immuniteettia seuraavalle variantille. Jokainen uusi sairastettu kerta lisää vaurioita. Kolmas kerta lisää jo todella paljon vakavan taudin riskiä.
En halua tuota tautia edes lievänä
Vierailija kirjoitti:
Lopetin jo siihen kun sairastin sen itse.
Miksi ihmeessä?
Jatkan käyttöä. Olin kuolemassa syöpään enkä pitänyt tilanteesta, elinsiirrolla selvisin.
Tartunnoista pitävät voivat aivan vapaasti tartuttaa toisiaan. Harmi, että he haluavat vahingoittaa mm. heikkoja vanhuksia tartunnoillaan. Minusta en voisi vahingoittaa rakasta mummiani.
En ole käyttänyt maskia vielä kertaakaan, olen tosin kerännyt niitä tienposkesta lukuisia.
Töissä se ei tule loppumaan koskaan. Vapaalla lopetin maskin käytön vuodenvaihteessa, vapaalla käytän vain jos käyn sairaalassa tai tms ja julkisissa liikennevälineissä, muuten aina ilman maskia
Hamaan tulevaisuuten. Tosi mukava, kun ei tarvitse laittautua vaan maski naamalle ja menox.