Mistä johtuu että...
Mistä johtuu se että kun pidät käsiä vaakatasossa tai ylhäälöä niin kämmenet on samanväriset kuin muukin iho. Sitte ku seistes roikotat käsiä alaspäin sivuilla niin kämmenet tulee ihan punaiseksi? Tai ylipäätään tuleeks teillä sillei?
-Ap
Kommentit (22)
Eikai voi olla huono ääreisverenkierto jos kädet on todella lämpöiset!
-Ap
Suorastaan kuumottaa käsiä kun pitää alhaalla pidempään
Onko muilla tällästä ja mistä mahtaa johtua?
En tiedä, mutta tuli mieleen muutaman vuoden takaa lukiokaverini, jolla kämmenet muuttuivat sinisiksi, jos piti kättä vähän aikaa ylöspäin. Hänellä oli aina kylmät kädet kuten minullakin, mutta mulla ei sentään sinisiks mene.
Joo mulla ei mene siniseksi. Punaiseksi menee ainoastaan silloin kun pitää alaspäin.. Erityisesti silloin kun käsiä on rasittanu fyysisesti eli verenkierto kovimmillaan.
Pitääköhän se mennä lääkärii vai onko tää normaalia?
Tuliha niitä vastauksia, minua hirveästi vaivaa kaikki asiat niin kiva kuulla :)
-Ap
Joo kyllä punertaa, mutta onko teillä selvä erä värissä kun pidät kättä ylhäällä verrattuna siihe että käsi on rennosti alaspäin?
Aamulla kun herää niin eka tunti on semmoinene että kämmenet ei tule punaiseksi, sen jälkeen kun käsiä pitää vähänkin alhaalla niin tulevat punaisiksi..
-Ap
Tuleeko muilla näin, ja jos tulee niin mistä johtuu?
Eikös kämmenet kaikilla yleensä vähän punerra? Eivät ole kyynervarren väriset vaan on selvä ero.
Minulla ainakin näin. Kauheasti suoraan sanottuna en kyllä ole kiinnittänyt huomiota ihmisten kämmeniin.
Up