Mitä tehdä? Ottaako vastaan tällainen työ vai jatkaa työttömänä?
Olen ollut jo jonkin aikaa työtön, ja vihdoin tärppäsi, sain työpaikan. Olen melkein itkenyt ilosta ja helpotuksesta. Mutta ongelmaksi on nyt noussut se, että kun työtä tehdään etätyönä kotia käsin, niin kotona ei saisi olla muita ihmisiä samalla, koska meillä ei ole erillistä työhuonetta. Ja mies on työtön, lorvii päivät kotona eikä suostu olemaan pois kotoa jotta voisin tehdä tätä työtä ja ottaa työ vastaan. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (12)
Mistäköhän ne saisi tietää, että kotona on muitakin ihmisiä, lisäksi tuo vaatimus on kohtuuton. Tuollaisella vaatimuksella etätyöllä, tulee työnantajan järjestää työpiste.
Voit aivan hyvin sanoa, että olet kotona yksin. Tilannehan voi muuttua ja et sitten olekaan yksin ja se mitä muutoksia kotonasi tapahtuu, ei kuulu työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoon tai vuokraat erillisen työtilan, jos työssä ei ole mahdollisuus työskennellä toimistolla vaan ainoastaan etänä. Kyseessä lienee myöskin työ, jota ei saisi tehdä coworking-tilassa, kirjastossa, tms.?
Ei saisi tehdä tuollaisilla paikoilla kuten kahvila. Työ on puhelintyötä. Ei minulla ole varaa vuokrata jotain työhuonetta, ei siinä työssä niin hyvä palkka ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ne saisi tietää, että kotona on muitakin ihmisiä, lisäksi tuo vaatimus on kohtuuton. Tuollaisella vaatimuksella etätyöllä, tulee työnantajan järjestää työpiste.
Voit aivan hyvin sanoa, että olet kotona yksin. Tilannehan voi muuttua ja et sitten olekaan yksin ja se mitä muutoksia kotonasi tapahtuu, ei kuulu työnantajalle.
Ei se kai se kohtuuton vaatimus ole, jos se kerrotaan ennen sopimuksen allekirjoittamista työn ehtona. Kyllähän monessa työssä vaaditaan oman auton käyttöäkin.
Ero. Jos mies estää työnteon lorvimalla kotona, niin eron paikka. Menköön mies päiviksi kirjastoon.
Asutteko te yksilössä? Jos teillä on makkari niin tee sinne jonkinlainen työpiste, ei se haittaa jos mies lorvii olkkarissa, samalla tavalla toimistoissakin on seinän takana jonkun toisen toimisto.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko te yksilössä? Jos teillä on makkari niin tee sinne jonkinlainen työpiste, ei se haittaa jos mies lorvii olkkarissa, samalla tavalla toimistoissakin on seinän takana jonkun toisen toimisto.
Ei se suostu. Työaikani olisi klo 8-16 ja mies sanoo ettei halua herätä aikaisin jotta minä saisi klo 8 alkaen makkarin työkäyttööni. Ja kuulemma olohuone-avokeittiössä aikoo syödä aamupalan ja viettää aikaa. Ap
No ole sinä aamulla keittiössä ja muuta makkariin kun mies herää.
Ymmärrän kyllä miestäkin siinä, että kotonaan pitäisi saada olla vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se suostu. Työaikani olisi klo 8-16 ja mies sanoo ettei halua herätä aikaisin jotta minä saisi klo 8 alkaen makkarin työkäyttööni. Ja kuulemma olohuone-avokeittiössä aikoo syödä aamupalan ja viettää aikaa. Ap
Mies olohuoneeseen nukkumaan.
En ole yhdessäkään työsopimuksessa, jossa vaaditaan oman auton käyttöä, joutunut allekirjoittamaan sitoumusta, että autossani ei saa työaikana olla myös muita henkilöitä
Kaikki työ kerryttää eläkettä. Suna kyllä järkkäisin tavalla tai toisella ton jutun, sen verran hyvä bonus eläkkeen kertyminen on.
Vaatimukset ovat kuin yrittäjälle, joten pyydä vähintään 4x palkka hommasta.
Mies vaihtoon tai vuokraat erillisen työtilan, jos työssä ei ole mahdollisuus työskennellä toimistolla vaan ainoastaan etänä. Kyseessä lienee myöskin työ, jota ei saisi tehdä coworking-tilassa, kirjastossa, tms.?