Olen polyamorisessa suhteessa oleva mies. Kysy mitä haluat.
Kommentit (72)
Tunnen lapsiperheen jossa on kaksi äitiä ja yksi isä. Molemmilla naisilla on siis lapsi/lapsia tämän miehen kanssa.
Eli virallisesti papereissa lapsilla on äiti ja isä, mutta sitten toinenkin nainen on äiti. Mielestäni tämä perhe on mukava ja ihan tavallinen ja lapsien kannalta on upeaa kun on kolme aikuista perheessä.
Olen tutustunut tähän toiseen äitiin kun hän oli kaikkien lasten kanssa samassa puistossa kun olin omieni.
Esimerkiksi oma lapseni suhtautuu tämän perheen lapsiin normaalisti tyyliin "no "Mikolla" on 2äitiä ja isä". Lapset ovat yleensä avoimia mutta vanhemmat saattavat vierastaa asiaa. Suosittelen kaikkia kummastelijoita tutustumaan erilaisiin ihmisiin ja perheisiin. Ainakin tuntemani perheen aikuiset ovat tavallisia eivät mitään yltiöseksuaalisia pervoja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:22"]
Kuinka kauan olette olleet suhteessa?
Rakastuitko sinä molempiin naisiin yhtäaikaa? Siis todella rakastumista tarkoitan, silleen että toinen on mielessä yötä päivää ja olo on yhtä hekumaa? Voiko niin rakastua kahteen samaan aikaan?
[/quote]
melkein kolme vuotta ollaan oltu yhdessä. Sitä ennen oltiin kavereita, mutta tämä kehittyi nopeasti ihastumiseen. Nämä naiset kertoivat minulle, että pitävät minusta ja voisivat olla polyamorisessa suhteessa. Sitten tunnustin niillekin ja kolmiosuhde muodostui. Kyllä minä rkastan niitä molempia ja he rakastavat minua ja toisiaan. Ainakin me voimme rakastua. Naisille tuntui luontevalta, että on sekä mies ja nainen suhteessa kun ne sattuu tykkäämään molemmista sukupuolista.
ap
[/quote]
Kyllä, uskon kyllä sen, että te rakastatte toisianne. Ihan todella uskon siihen, että on mahdollista rakastaa useampaa kuin yhtä ihmistä romanttisesti. Tarkoitin kuitenkin tuolla kysymykselläni ihan puhdasta rakastumista, sitä alkuhuumaa ja psykoosin kaltaista rakastetun palvomista. Että onko se mahdollista kahteen ihmiseen yhtäaikaa? Puhut tuossa ihastumisesta, tarkoitatko ettette ehkä ole olleet rakastuneita vaikka nyt toisianne rakastattekin? Oletko ollut rakastunut joskus. Se on erilaista kuin ihastuminen. Onko teidän rakkaus syntynyt hitaasti ihastumisesta siihen fiilikseen, että on hyvä olla yhdessä ja että kohta huomaatte että kyllähän tuota toista rakastaa vai onko taustalla ollut oikein tulinen rakastuminen?
[/quote]
Okei. Joo, kyllähän ensin ihastuin tähän yhteen naiseen, mutta melkein heti tuli samat fiilikset tähän toiseen kun hän uskalsi avautua ja kertoa itsestään kun me kolme hangattiin. Ei ihme, että nämä kaksi löysivät toiseensa ja sitten minut kun me olemme hyvin hyvin samanlaisia.
Kerroin myös tuolla aikaisemmin, että tämä oli aivan uusi asia minulle ja että en ollut aikaisemmin rakastunut kahteen ihmiseen. Olin hämmentynyt mutta sitten ymmärsin.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:42"]
Tunnen lapsiperheen jossa on kaksi äitiä ja yksi isä. Molemmilla naisilla on siis lapsi/lapsia tämän miehen kanssa.
Eli virallisesti papereissa lapsilla on äiti ja isä, mutta sitten toinenkin nainen on äiti. Mielestäni tämä perhe on mukava ja ihan tavallinen ja lapsien kannalta on upeaa kun on kolme aikuista perheessä.
Olen tutustunut tähän toiseen äitiin kun hän oli kaikkien lasten kanssa samassa puistossa kun olin omieni.
Esimerkiksi oma lapseni suhtautuu tämän perheen lapsiin normaalisti tyyliin "no "Mikolla" on 2äitiä ja isä". Lapset ovat yleensä avoimia mutta vanhemmat saattavat vierastaa asiaa. Suosittelen kaikkia kummastelijoita tutustumaan erilaisiin ihmisiin ja perheisiin. Ainakin tuntemani perheen aikuiset ovat tavallisia eivät mitään yltiöseksuaalisia pervoja.
[/quote]
Mukava kuulla, että tällaisia perheitäkin löytyy :)
ap
Onko kaveripiirin miesten suhtautuminen sitä, että oo, ootpa äijien äijä? Tuohan on aika monen miehen seksuaalinen unelma.
Voi, polyamorinen suhde olisi unelma. Lastenkin kannalta olisi parempi, että olisi useampi vanhempi. Ei ole pelkoa yksinhuoltajaksi jäämisestä. Tai jos yksi sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen, niin apuja on saatavilla. Kun nykyisin sukupolvet eivät enää asu keskenään, niin polyamoriset suhteet voivat korvata yhteisöllisyyttä. Kunpa polyamorisuus olisi yleisempää.
Mahtavaa, että teillä myös kommunikointi toimii.
T. Itsekin korkeastikoulutettu avoin, mutta yksinäinen heteronainen
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:06"]
Onko kaveripiirin miesten suhtautuminen sitä, että oo, ootpa äijien äijä? Tuohan on aika monen miehen seksuaalinen unelma.
[/quote]
No, jotkut vitsailevat aina "onnenpekka". Kaveripiirini on hyvin hippimäinen, joten erilaisuudet ja valtavirrasta poikkeavat asiat ovat hyvin normaaleja meidän keskuudessa. Meidän suhde on tosin ainutlaatuinen.
ap
Missä päin asutte? Voi kun muakin kiinnostaisi tällainen elämä, mutta mieheni ei ikinä suostuisi sellaiseen. Enkä tiedä miten lapset suhtautuisivat.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:30"]Tunnetko muita polyamorisia? Onko Suomessa mahdollista verkostoitua mitenkään sikäli kuin tiedät? (Kiinnostaa, koska en taida itse haluta monogamista suhdetta enää.)
Miten läheisenne suhtautuvat?
[/quote]
Oletko nainen? Varattu? Kysyn koska itsellä on ollut samoja ajatuksia. T nainen.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:11"]
Missä päin asutte? Voi kun muakin kiinnostaisi tällainen elämä, mutta mieheni ei ikinä suostuisi sellaiseen. Enkä tiedä miten lapset suhtautuisivat.
[/quote]
En viitsi paljastaa asuinpaikkaa, mutta kyseessä on isompi kaupunki. Jos kiinnostaa, niin kannattaa vaan rohkeasti keskustella asiasta asiallisesti ja rauhallisesti ja saada selville mielipiteet ja näkemykset. Kommunikointi on jokatapauksessa erittäin erittäin tärkeää polyamoriassa.
Tsemppiä sulle!
ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:07"]
Voi, polyamorinen suhde olisi unelma. Lastenkin kannalta olisi parempi, että olisi useampi vanhempi. Ei ole pelkoa yksinhuoltajaksi jäämisestä. Tai jos yksi sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen, niin apuja on saatavilla. Kun nykyisin sukupolvet eivät enää asu keskenään, niin polyamoriset suhteet voivat korvata yhteisöllisyyttä. Kunpa polyamorisuus olisi yleisempää.
Mahtavaa, että teillä myös kommunikointi toimii.
T. Itsekin korkeastikoulutettu avoin, mutta yksinäinen heteronainen
[/quote]
On hyvää, että tällaiset perhemuodot saavat näkyvyyttä nykypäivinä. Viime vuonnahan tuli dokumentti polyamorisesta perheestä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:24"]
Mikä dokumentti?
[/quote]
Hiukan myöhässä mutta laitetaan nyt kuitenkin. Viime vuonna tuli AVA:lta dokumentti polyamorisesta perheestä. Mies, jolla oli kaksi naista ja näillä oli muistaakseni joku suhde. Niillähän oli myös lapsia.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:00"] Mikä on BDSM?
[/quote]No KVG!
[/quote]
Miksi katsoisin? Vai pitääkö kaikkien erikseen googlettaa? Tuskin olen ainoa, joka tätä ei tiedä. Urvelo!