Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on kolme vuotias?

Vierailija
20.09.2015 |

Kertokaa, mitä osaa, tykkää tehdä, mitä Pitäisi osata? Mitkä ovat ongelmakohdat ja mitä 3v neuvolassa testataan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä testattiin ainakin kuulo, eri värisiä ympyröitä piti lajitella väreittäin laatikkoon, kuvista piti erottaa saman kuuloisia asioita kukka, sukka, tukka jne. Palloa piti potkaista ja heittää ja olikohan jotain muuta vielä. En enää ihan tarkkaan muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää :) Onko teidän 3v uhma jo mennyt ohi?

Vierailija
4/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3v
-uhma kiihtyy koko ajan
-tykkää rakentaa pikkulegoilla, välillä isoilla
-r ei tule vielä, tulee l-kirjaimena
-kyselee kovasti miksi ja miksi
-jotkut ruoat on yök, syö kuitenkin
-hermot menee hetkessä
-tramboliinilla tykkää pomppia
-ei osaa pyöräillä, ei ole kiinnostunut
-kuperkeikka onnistuu välillä
-haluaa osallistua ja auttaa

Tässä jotain...

Vierailija
5/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:17"]

Poika 3v -uhma kiihtyy koko ajan -tykkää rakentaa pikkulegoilla, välillä isoilla -r ei tule vielä, tulee l-kirjaimena -kyselee kovasti miksi ja miksi -jotkut ruoat on yök, syö kuitenkin -hermot menee hetkessä -tramboliinilla tykkää pomppia -ei osaa pyöräillä, ei ole kiinnostunut -kuperkeikka onnistuu välillä -haluaa osallistua ja auttaa Tässä jotain...

[/quote]

Meillä myös samanlaista, 2 v 9 kk. Vielä ei kuitenkaan mitään "minä ite"-vaihetta ole näkynyt. Ei myöskään kiinnostunut pukemaan tai riisumaan, sanoo ettei osaa. Milloin sellaista voi odotella, vai joko olisi pitänyt tulla?

Vierailija
6/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3,5v
Osaa pukea housut ja sukat. Riisua osaa kaikki. Voitelee itse leivän, äiti vielä viimeistelee. Tekee pallon ja rullan muovailuvahasta. Piirtää viivoja. Osaa leikata saksilla.

Vierailija
7/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani 3v ei edes osaa puhua. Eipä juuri muutakaan kuin menee ja tohottaa.

Vierailija
9/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:26"]Tuntemani 3v ei edes osaa puhua. Eipä juuri muutakaan kuin menee ja tohottaa.
[/quote]

Ei osaa puhua?

Onko jotain ongelmia?

Vierailija
10/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa: Meillä 2v10kk. Pukee itse housut, muut vielä vaikeita. Vetoketjun osaa vetää ja laskea mutta ei laittaa alkuun. Kuperkeikka opittiin eilen. On täysin vaipoissa, tunnistaa hädän ja jos on nakuna niin menee joskus potalle pisulle itse. Eli kohta varmaan viskataan vaipat metsänpeikoille. Puhuu 3 sanaisia lauseita, viivettä jonkinverran. Tunnistaa kaikki aakkoset ja joitain kirjoitettuja sanoja, värit on osannut kaikki jo vuoden. Numerot osaa suomeksi ja osittain englanniksi kymmeneen asti. Piirtelee palloja ja viivoja ja selittää että ne ovat milloin mitäkin vaikka eivät näytä niiltä kyllä yhtään. :D Lempi leikit ovat autoilla ajelu ja dinon uittaminen. Rakastaa oppimista, mutta hermot menee HETI. Lyö, potkii ja puree. Meidän perheessä sisäpiirin vitsi: nerous ja hulluus kävelevät käsi kädessä. :D

Vierailija
11/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v 9kk tykkää leikkiä legoilla (duplo), junilla, autoilla, laittaa leikkiruokaa ja hoitaa nukkea. Ulkona tykkää hiekkaleikeistä ja kiipeilystä, pyöräilee hurjaa vauhtia potkupyörällä, välillä pitkiäkin aikoja jalat ilmassa. Osaa hyppiä tasajalkaa mutta ei yhdellä jalalla. Puhuu usean sanan lauseita, myös virkkeitä. Kysyy satoja kysymyksiä päivässä, "miksi, mikä, mitä". Pukeminen ei kiinnosta, housut ja saappaat saa jalkaan. Värit osaa nimeltä mutta ei tunnista värejä, numerot osaa kymmeneen mutta on vain litania sanoja, ei siis ymmärrä lukumääriä. Piirtää suttuja, leikkaa haparoiden saksilla. Päiväkuiva on, yöllä vaipat. Uhmaa on mutta ehkä hiukan laantumassa, minä itse kuuluu usein. Jaksaa välillä odottaa tosi hyvin mutta joskus pinna palaa sekunnissa.

Vierailija
12/12 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi