Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa läheisille olevansa homo?

Vierailija
20.09.2015 |

Tämä kysymys on siis suunnattu lähinnä homoseksuaaleille miehille tai naisille, jotka itse ovat jo kertoneet läheisilleen omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan. Haluaisin kuulla teidän tarinoitanne kuinka kerroitte ja kuinka kauan vei, että uskalsitte ottaa asian puheeksi. :)

-M

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs pidä kiirettä Sharia lait ei lupaa hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:37"]Olen lesbo enkä ole ikinä ymmärtänyt miksi homous on asia, joka pitää erikseen ilmoittaa läheisille. Onko tuo jokin telkkarista opittu amerikkalaisjuttu? Omat vanhempani saivat tietää seksuaalisen suuntautumiseni silloin, kun toin näytille tyttöystävän. Olivat vähän yllättyneitä, mutta suhtautuivat normaalisti. [/quote] No kerroit itsekin äidillesi. Miksi, jos ei ole kerran niin tärkeä asia mielestäsi. Eikö tuo ollut ihan selkeä kaapista tulo? Ja miksi sinua ärsyttää, jos joku haluaa kertoa? Anna ihmisten tehdä niin kuin parhaaksi näkevät.

[/quote]

Luitko kirjoittamani viestin? En kertonut äidille, vaan toin kumppanin näytille niin kuin yleensä tehdään riippumatta kumppanin sukupuolesta. En siksi, että halusin näyttää tykkääväni tytöistä vaan siksi, että halusin vanhempani tapaavan potentiaalisen elämänkumppanini.

En myöskään sanonut olevani ärsyyntynyt. Ihmettelin vain homouteen liittyvää kaapistaulostautumisprosessia ja toivoin jonkun avaavan vähän.

Vierailija
25/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:47"]

Hassua, etteivät vanhemmat tajua kertomattakin lapsensa seksuaalista suuntautumista. Esim. Antti Holmahan kertoi, että kun hän tuli kaapista ja kertoi vanhemmilleen, nämä hymyilivät hyväksyvästi ja sanoivat, että olemme me sen aina tienneet.

[/quote]

Luultavasti tajuavat, mutta joillain kieltoreaktio on todella vahva. Ja se ajatus, että homous on valinta vaikuttaa myös.

Vierailija
26/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:15"]

Pysy sairas sika siellä kaapissa. Ei me normaalit ihmiset kaivata enää yhtään uutta homoa tähän maailmaan.

[/quote]

Hauska kommentti. Ihan niin kuin kaapissa oleminen tarkoittaisi ettei ihminen ole homo, vaan että hän on sitä vasta sieltä ulos tultuaan. :P

Vierailija
27/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"]

Itse kerroin ensin yhdelle veljelleni, jonka tiesin liberaaliksi. Otti asian tosi hyvin ja oli ajettellutkin minun ehkä olevan homo. Sen jälkeen siskolleni, joka kertoi tienneensä asian aina. Lopulta aloin seurustella ja kerroin toisellekin veljelleni, joka melkoinen homofobikko. Hänkin asian lopilta sulatti, vaikka vaikeaa oli. Vanhemmat olivat jo  kuolleet, joten heile ei tarvinnut kertoa. Suvulle, jota näen harvoin ei ole myöskään tarve kertoa, koska asia ei heille kuulu.

Oletko muuten ajatellut, että äitisi ja miksei isäsikin mahdollisesti jo aavistavat asian, mutta odottavat, että kerrot itse.

Suvulle ei tarvitse kertoa mitään, jos et halua. Etenkään, jos et ole heidän kanssaan tekemisissä muutenkaan. Toisaalta, ehkä he muuttavat suhtautumistasi homoihin, jos kerrot. Mutta onnea vaan! Voin kertoa, että oma elämäni helpottui huomattavasti ulsotulon jälkeen. Poikaystävä on esitelty jo perheenjäsenille ja pitävät hänestä kovasti. :)

[/quote]

Pidin kirjoituksestasi! Tosin olen pahoillani siitä, etteivät vanhempasi ole enää elossa. :( Kiitti sulle joka tapauksessa rohkaisustasi. :)

Vierailija
28/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:37"]

Olen lesbo enkä ole ikinä ymmärtänyt miksi homous on asia, joka pitää erikseen ilmoittaa läheisille. Onko tuo jokin telkkarista opittu amerikkalaisjuttu?

Omat vanhempani saivat tietää seksuaalisen suuntautumiseni silloin, kun toin näytille tyttöystävän. Olivat vähän yllättyneitä, mutta suhtautuivat normaalisti.

[/quote]

Ei ole kauaakaan, kun homous oli Suomessakin sairaus ja homot eivät saaneet kävellä ja olla vapaasti. Surullista kyllä, mutta eiköhän tuo sieltä tule. Ja ainakin omalta osalta siihen vaikuttaa jouluaattoisin kuullut "homot on sairaita" ja "homot pitäs tappaa" keskustelut.

Vierailija
29/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, etteivät vanhemmat tajua kertomattakin lapsensa seksuaalista suuntautumista. Esim. Antti Holmahan kertoi, että kun hän tuli kaapista ja kertoi vanhemmilleen, nämä hymyilivät hyväksyvästi ja sanoivat, että olemme me sen aina tienneet.

[/quote]

Tiiätkö, mulla tulee joskus tosi vahvastikin sellainen tunne, että sisimmässään heillä on omat arvionsa minun suhteen... Sillä mietinkin, mikä heidän reaktionsa mahtaisi lopulta olla kun asiasta puhuttaisiin oikeasti.

Vierailija
30/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen pienen esityksen turvin. Roudaa esityspaikalle kaappi, jonne mahdut. Pukeudu nahkaan ja niittiin. Ota mukaan pumpattava Lars. Astut kaapista ja nylkytät Larssia takaapäin. Samalla kaapissa voisi olla jonkinlainen valoshow ja musiikki, joka paljastaisi mieltymyksesi karvaisiin perseisiin ja anuksiin. Takuuvarma viesti ja hauska piriste esimerkiksi sukujuhliin. Tsemppiä.

Vierailija
31/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:31"]

[/quote]

Tiiätkö, mulla tulee joskus tosi vahvastikin sellainen tunne, että sisimmässään heillä on omat arvionsa minun suhteen... Sillä mietinkin, mikä heidän reaktionsa mahtaisi lopulta olla kun asiasta puhuttaisiin oikeasti.

[/quote]

Minä joka olen negannut tuolla aiemmin homofobisesta suvusta voisin jatkaa, että äitini jolle kerroin, tokaisi minulle heti, että onhan hän aavistanut. Eli kyllä se kaikesta peittelystäkin huolimatta tuntuu olevan monelle hyvinkin selvää!

Vierailija
32/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:32"]

Teet sen pienen esityksen turvin. Roudaa esityspaikalle kaappi, jonne mahdut. Pukeudu nahkaan ja niittiin. Ota mukaan pumpattava Lars. Astut kaapista ja nylkytät Larssia takaapäin. Samalla kaapissa voisi olla jonkinlainen valoshow ja musiikki, joka paljastaisi mieltymyksesi karvaisiin perseisiin ja anuksiin. Takuuvarma viesti ja hauska piriste esimerkiksi sukujuhliin. Tsemppiä.

[/quote]

Ahaa, tässä vedetään taas esille tämä "homous on pelkkää seksiä" -kortti. Vähän aikaa tätä saikin odotella ilmestyväksi tänne. Yritetäänpä nyt jo oppia vetämään se raja seksuaalisen suuntautumisen ja seksin välille!

Vierailija
33/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan mainitsin seurustelevani ja jatkokysymyksiin korjasin että niin naisen kanssa. Mitään julistusta siitä en tehnyt olenko homo vai mikä, nykyään aika biseksuaalinen. Vanhempani varmaan luulevat minua täyslesboksi, kun naisystävän olen heille vain esitellyt. Ehkä joskus kohahdutankin sillä jos esittelen miehen ;)

Vierailija
34/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:45"]

Itse vaan mainitsin seurustelevani ja jatkokysymyksiin korjasin että niin naisen kanssa. Mitään julistusta siitä en tehnyt olenko homo vai mikä, nykyään aika biseksuaalinen. Vanhempani varmaan luulevat minua täyslesboksi, kun naisystävän olen heille vain esitellyt. Ehkä joskus kohahdutankin sillä jos esittelen miehen ;)

[/quote]

Kuulostaa hyvältä! Miksipä aiheesta toisaalta tehdä niin isoa numeroa kun se ei sitä ole. :)

Vierailija
35/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:15"]

Pysy sairas sika siellä kaapissa. Ei me normaalit ihmiset kaivata enää yhtään uutta homoa tähän maailmaan.

[/quote]Kommenttisi perusteella et itse  oikein taida olla normaali.( vaikka itse  luetkin itsesi normaaliksi ja  otat itsellesi oikeuden puhua ikäänkuin kaikkien normaalien ihmisten edusmiehenä ( vai -naisenako ? No samantekevää kommenttisi kannalta  olet sitten mies tai nainen)

Puhuisit sitten  vain ihan  omana itsenäsi ja yksikön ensimmäisessä persoonassa  niinkuin normaalisti  mielipidettä esitettäessä normaalit ihmiset tekevät.

Jos katsot ,että mielipiteesi on täyttä totta ja pitää paikkansa niin miksi sitten tarvitset siihen koko maailman tukea? Onko sinulla todella  niin heikko itsetunto?

Oletko ajatellut,että kaikki nk. normaalit ihmiset eivät ehkä  haluaisikaan allekirjoittaa noita väitteitäsi ja kehoituksiasi ,eivätkä ehkä monetkaan  valtuuttaa sinua todellisuudessa  puhumaan mitään julkisuudessa  heidän  puolestaan?

Että puhutkin nyt ns.'suulla suuremmalla' eli kuvittelet edustavasi (ehkä äänelläsi jopa johtavasi ) suurta yksimielistä keskenään lojaalia ja solidaarista joukkoa, mutta todellisuudessa kyseessä onkin vain harha.

Todellisuudessa mitään kovin suurta 'takana seisovaa'  joukkoa ei olekaan  ,on vain yksittäisiä ,syystä tai toisesta syrjäytyneitä sosiaalisia marginaalitapauksia (kuten ilmeisesti sinä ja jotkut kaljakaverisi) ja te vähän jossain pöhnässänne päästelette höyryjänne tänne palstalle.

Siinä kaikki.

Uskoisin ,että tätä mieltä useimmat noista ns. normaali-ihmisistä kuitenkin noista sinun (tai 'teidän', jos nyt niin haluat) jutuista(-nne) on. Eli että purat täällä julkisesti vain  jotain (ihan omaa)  pahaa oloasi ja täältä mielestäsi  löytyy kohde siihen tarkoitukseesi.

Pyydä nyt lisää niitä 'normaali-ihmisiä' tänne palstalle ,kun he kerran sinua niin kuuntelevat,että saataisiin vähän laajennettua tätä keskustelua.

Missä he ovat?

Vierailija
36/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeeh... Ajattelen, että on tavattoman tärkeää pystyä puhumaan vanhemmilleen aiheesta kuin aiheesta. Mutta toki teet sen sitten kun tilanne tuntuu sinusta sopivalta. Voisitko ajatella kertovasi ensin vain toiselle vanhemmistasi? Sille, kenelle koet että sinun olisi helpompi uskoutua ensin.

Vierailija
37/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:15"]Pysy sairas sika siellä kaapissa. Ei me normaalit ihmiset kaivata enää yhtään uutta homoa tähän maailmaan.
[/quote]

Jospa vaikka itse lukitsisit itsesi jonnekin kaappiin ja tulet ulos sieltä vasta kun osaat käyttäytyä. Vai olisikohan sullakin kaapistaulostulon paikka kun niin tuntuu asia häiritsevän. Jännä et piti tulla tämä keskustelu avaamaan ;) Toivottavasti tulet vielä sinuiksi itsesi kanssa.

Vierailija
38/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän miettisin missä vika mun ja lapsen välillä jos seksuaalisuus paljastuu sillä että lapsi esittelee kumppaninsa.

Äiti näkökulmasta sanoisin että moni voi sanoa lapselle (monesta aiheesta) että arvasi tämän, koska sillä vaan kuittaa tilanteen.

Mutta tämä on heteron äidin mielipide, yksittäinen sellainen. Toivon että lapsi voi ottaa kanssani seksuaalisuuden puheeksi, lesbo tai hetero.

Vierailija
39/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:37"]Olen lesbo enkä ole ikinä ymmärtänyt miksi homous on asia, joka pitää erikseen ilmoittaa läheisille. Onko tuo jokin telkkarista opittu amerikkalaisjuttu? Omat vanhempani saivat tietää seksuaalisen suuntautumiseni silloin, kun toin näytille tyttöystävän. Olivat vähän yllättyneitä, mutta suhtautuivat normaalisti. [/quote] No kerroit itsekin äidillesi. Miksi, jos ei ole kerran niin tärkeä asia mielestäsi. Eikö tuo ollut ihan selkeä kaapista tulo? Ja miksi sinua ärsyttää, jos joku haluaa kertoa? Anna ihmisten tehdä niin kuin parhaaksi näkevät.

[/quote]

Luitko kirjoittamani viestin? En kertonut äidille, vaan toin kumppanin näytille niin kuin yleensä tehdään riippumatta kumppanin sukupuolesta. En siksi, että halusin näyttää tykkääväni tytöistä vaan siksi, että halusin vanhempani tapaavan potentiaalisen elämänkumppanini.

En myöskään sanonut olevani ärsyyntynyt. Ihmettelin vain homouteen liittyvää kaapistaulostautumisprosessia ja toivoin jonkun avaavan vähän.

[/quote]

No eikö vanhemmillesi tullut harvinaisen selväksi, että olet lasbo, kun veit kumppanisi näytille? Eikö aja saman asian, että kertoo asian suoraan.

Kaapista pois tuleminen voi helpottaa elämää, jos perhe kyselee, missä tyttö/poikaystävä on. Kun heille kertoo, että on homo, loppuu ainakin kysely. Sen jälkeen voi rauhassa alkaa seurustella kenen kanssa tykkää. Kaikki eivät ole niin rohkeita kuin sinä, että voivat ilman mitään varoitusta tuoda suoraan kumppaninsa näytille. Mikis et anna heidän tehdä niin kuin itse tykkäävät, vaan ihmettelet asiaa? Ihmiset ovat erilaisia tässä suhteessa. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Mikä yhdestä on omituista, voi jostain toisesta olla hyvä asia. Hyväksy se, vaikka ei sinua miellyttäisikään nämä kaapista tulot, joita osa harrastaa.

Vierailija
40/40 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:31"]

Kyllä mä vähän miettisin missä vika mun ja lapsen välillä jos seksuaalisuus paljastuu sillä että lapsi esittelee kumppaninsa. Äiti näkökulmasta sanoisin että moni voi sanoa lapselle (monesta aiheesta) että arvasi tämän, koska sillä vaan kuittaa tilanteen. Mutta tämä on heteron äidin mielipide, yksittäinen sellainen. Toivon että lapsi voi ottaa kanssani seksuaalisuuden puheeksi, lesbo tai hetero.

[/quote]

Kiitos, mukava lukea tällainen äiti-näkökulma. Etenkin tuo viimeinen kirjoittamasi lause ottaa kantaa siihen, että myös vanhempi voi suorastaan toivoa, että lapsi kokisi pystyvänsä uskoutumaan hänelle tällaisessakin asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme