Asun pienellä paikkakunnalla ja olen sairauslomalla töistä työuupumuksen vuoksi. Entä jos kollegat näkevät minut ulkoilemassa ja kertovat esihenkilölle?
Vai pitääkö se yrittää toipua vain oman kodin sisällä ja pihalla :(
Kommentit (34)
Ai niinkö kuulit kirjoitti:
Nää on hauskoja. Itsestäni on ollut vaikka mitä "diagnoosia" liikkeellä. Voi parkoja ketkä uskoneet. Voi sitä hämmennystä välillä. No, ehkä joku saa kicksit siitä, että saa huijattua joitain uskomaan jostain jotain. Jos ei omiin korviin kantaudu huhut, niin antaa muiden hyöriä ja pyöriä huhujen mukaan.
Ei kai haittaa jos huhujen aikana elät ihan sellaista elämää mitä muutenkin. Mitäs huhuista. Jos ei kukaan sano mitään ei ole mitään sanottavaa itselläänkään.
Oho mä pysyn sisällä vaikka en ole sairiksella mistään. Näin jo viimeiset 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä nyt joku uupuu työstä niin? Teetko enemmän kun 160h/kk? Ryyppylomasta varmaan vain kyse.
No eikö ole hyvä, että otetaan lomaa siitä ryyppäämisestä, ja hommat jatkuu sitten.
Ihan tuota en ihan tarkoittanut. Sairasloma=lomaa ja lomalla monet ryyppää.
Miksi ajattelet, että hän tarvitsee lomaa ryyppäämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin masennuksen ja työuupumuksen vuoksi pari kk saikulla. Harrastin ja harrastan intohimoisesti juoksua, pahimpina masennuskausina se auttaa siihen hirveään oloon.
Työnantaja näki minut juoksulenkillä ja soitti kotiin, että taidan feikata masennukseni, kun selvästi jaksan tehdä muutakin kuin maata kotona. Etsin uuden työpaikan ja irtisanouduin. Aiemmin olin työuupunut ja masentunut, enää vain masentunut.
Jos jaksat käydä lenkillä, jaksat käydä töissäkin.
Taas näitä kympin tyttöjen "masennuksia"
Hei totta, masennus ei ole oikea masennus jos sitä itselääkitsee mitenkään muuten kuin Alkon tuotteilla. Kaikki muu itsehoito viittaa "masennukseen."
Hullut stalkkerit kirjoitti:
Oho mä pysyn sisällä vaikka en ole sairiksella mistään. Näin jo viimeiset 20 vuotta.
En kyllä ole ollut työtön viim. 20 vuotta.
Joillekin toimii mase nuksern raha ja shoppailu. Ainakin itselleni. Aina kun tili nollilla, alkaa masentaa eikä oikein voi lähteä mihinkään. Tilipäivänä ampaisen liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä nyt joku uupuu työstä niin? Teetko enemmän kun 160h/kk? Ryyppylomasta varmaan vain kyse.
No eikö ole hyvä, että otetaan lomaa siitä ryyppäämisestä, ja hommat jatkuu sitten.
Ajattelin vaan erästä ystävääni, joka käytti runsaasti alkoa aina vapaapäivinä ja lomilla. Myös sairaslomalla meni runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin vaan erästä ystävääni, joka käytti runsaasti alkoa aina vapaapäivinä ja lomilla. Myös sairaslomalla meni runsaasti.
Ja sinä saat tällaisen kuvan ap:n aloitusviestistä?
Parasta akkujen lataustahan se on luonnossa liikkuminen. Metsä on suomalaisen kirkko.
Päässä sinulla vika on eikä kropassa. En edes ymmärrä miten uupumuksesta voisi toipua ilman luontoa ja liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan murto-osa toipuu noilla työuupumus-saikuilla, kun juurisyy pysyy kuitenkin samana.
Olisit ollut suoraselkäinen ja irtisanoutunut. Saisit lenkkeillä hyvällä omallatunnolla.
Ja osa näistä saikuista johtuu henkilöiden omista tarpeista eikä varsinaisesti työuupumuksesta mutta ovat vaan onnistuneet runoilemaan lääkärille oikeita asioita.
Onhan tuokin kai yksi tapa hahmottaa asia… itselläni oli viimeksi omista tarpeista johtuvaa saikkua, kun olin koronassa. Oli niin kipeä olo, että oli ihan minun oma tarve levätä ja parantua. Ei se ollut yhtään kyllä työnantajan vika se saikun tarve, se on ihan totta!
Vierailija kirjoitti:
Olin masennuksen ja työuupumuksen vuoksi pari kk saikulla. Harrastin ja harrastan intohimoisesti juoksua, pahimpina masennuskausina se auttaa siihen hirveään oloon.
Työnantaja näki minut juoksulenkillä ja soitti kotiin, että taidan feikata masennukseni, kun selvästi jaksan tehdä muutakin kuin maata kotona. Etsin uuden työpaikan ja irtisanouduin. Aiemmin olin työuupunut ja masentunut, enää vain masentunut.
Työnantaja sai juuri mitä halusikin.