Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku MIES neuvoa...

Vierailija
20.09.2015 |

Tai pohtia kanssani miksi mieheni ei puhu. Olemme aloittaneet pariterapian minun aloitteesta ja yritetty siellä purkaa kommunikointiongelmaa. Mikään ei ole muuttunut. Suhde on ollut kriisissä pari vuotta ainakin ja siitä puoli viimeistä vuotta pahassa kriisissä. Olen avannut keskusteluja myös varovasti, suullisesti tai viesteillä, mutta en saa koskaan vastauksia. Tuntuu että olen kaikkeni yrittänyt ja olen todella ahdistunut elämään suhteessa jossa ei ole vuorovaikutusta. Erosta yritän puhua myös, koska näin tämä liitto ei jatku.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä minustakin on alkanut tuntua. Pariterapia pahensi asiaa kun pitäisi puhua vieraan naisen kuulleen vaimolle.

Vierailija
22/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on joko vaikea tai sitä ei miehen mielestä ole, joten ei ole mitään tarvetta puhumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:00"]

Siltä minustakin on alkanut tuntua. Pariterapia pahensi asiaa kun pitäisi puhua vieraan naisen kuulleen vaimolle.

[/quote]Tämä on täysin totta. Ei yksikään normaali mies halua mennä avautumaan jollekin vieraalle naiselle kun vaimo topakkana, mutta valmiina kyynelehtimään itsesäälin kyyneleitä istuu vieressä kuuntelemassa. Siitä ei vain yksinkertaisesti tule mitään. Varsinkin jos tämä pariterapian tantta on joku seurakunnan ymmärtäväisesti hymyilevä, mutta miehen jo kättelyssä teilannut "parisuhdeammattilainen".

Vierailija
24/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt olla siellä vilpitön, en topakka. En ole itkenyt enkä uikuttanut. Siltikin se on vaikeaa miehelle...

Vierailija
25/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista puhuminen teillä ei onnistu?

Vierailija
26/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki asiat jotka liittyy parisuhteen

Vierailija
27/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pariterapia muotoa... mieheni on paska, sano nyt Jaakko sinäkin jotain? Meidän suhteemme ongelma on Jaakko, muuten menee ihan hyvin :)

Ja sitten ihmtellään kun mies ei puhu mitään.

Äiti ja isä kävivät aikoinaann pari

Vierailija
28/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei kykene puhumaan mistään ei eivätkä ratkomaan minkäänlaisia parisuhteeseen liittyviä ongelmia. Ne ei pysty kohtaamaan itsessään mitään vikoja, joten eivät myöskään kykene niistä puhumaan tai niitä korjaamaan.

näitä löytyy sekä miehissä että naisissa

Vierailija
29/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:16"]

Mä olen yrittänyt olla siellä vilpitön, en topakka. En ole itkenyt enkä uikuttanut. Siltikin se on vaikeaa miehelle...

[/quote]Kuvittelepa tilanne miehenä. Sinut viedään pakotettuna johonkin parisuhdeasiantutijalle ja olet sinne mennessä saanut otsaasi jo syyllisen leiman. Omasta mielestäsi ongelma ei ole iso, jos sitä on ollenkaan, mutta vaimo on asiasta ongelman tehnyt ja sitä ympäriinsä huokaillut ja itkenyt ystävilleen ja tietenkin tällä palstalla. Miehen näkökulmaa asiaan ei luonnollisesti ole kukaan kysynyt. Olet siis lähtökohtaisesti syyllinen kaikkeen mahdolliseen. Vastassa on jakkupukuun ja poolopaitaan pukeutunut nutturapäinen nainen, jolle vaimosi on purkanut huolensa puhelimitse ehkä. Nyt he sitten hyökkäävät sinua vastaan ja yrittävät inttää sinulta vastauksia asiaan, johon et ole syyllinen yksin. Onhan se vaikeaa ja miehenä ottaisin eron sinusta ap jo jos tällaista asiaa ehdottaisit. Mieti nyt vähän muitakin kuin itseäsi nainen.

Vierailija
30/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:28"]

Onko pariterapia muotoa... mieheni on paska, sano nyt Jaakko sinäkin jotain? Meidän suhteemme ongelma on Jaakko, muuten menee ihan hyvin :)

Ja sitten ihmtellään kun mies ei puhu mitään.

Äiti ja isä kävivät aikoinaann pari

[/quote]

... karkasi kesken.

Äiti ja isä kävivät aikoinaann pariterapiassa ja parin käynnin jälkeen äiti iloisena kertoo, kuinka terapeutin mielestä isä on kamala ja pitäisi erota.

Todellisuus kotona vain oli hieman toinen, ei äitikään mikään puhdas pulmunen ollut vaan tiukassa otteessa koko perhettä kontrolloiva pirttihirmu :)

Molemmissa oli syytä, mutta isä ymmärsi minua aina paljon paremmin kuin äiti. Äitiä otti hermoon klun en isää haukkunut.

Vierailija
31/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on menettänyt luottamuksensa sinuun, syystä tai toisesta, eli puhuminen ei auta mitään. Et ole ehkä tarpeeksi ajoissa ottanut hänen mielipiteitään vakavasti tai jopa pitänyt niitä tyhjänpäiväisinä. t. mies

Vierailija
32/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:24"]

[/quote]

Anna jokin käytännön esimerkki.

Vierailija
33/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mies ei hajuakaan, miksi miehesi ei puhu. Voisin itse tehdä samoin kun sanat ei riitä

Vierailija
34/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa kenenkään ei anneta hyökätä ketään vastaan. Miestä en sinne pakottanut. Olen pyytänyt häneltä ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi, antanut aikaa, että voi puhua silloin kun on siihen valmis. Ilman riitaa toisin sanoen. Ja ongelmaksi on molemmat määritelleet vuorovaikutusongelmat. Suhteessa on kaksi osapuolta, eikä vain toisessa ole vika.

Vierailija
35/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:50"]

Tai pohtia kanssani miksi mieheni ei puhu. Olemme aloittaneet pariterapian minun aloitteesta ja yritetty siellä purkaa kommunikointiongelmaa. Mikään ei ole muuttunut. Suhde on ollut kriisissä pari vuotta ainakin ja siitä puoli viimeistä vuotta pahassa kriisissä. Olen avannut keskusteluja myös varovasti, suullisesti tai viesteillä, mutta en saa koskaan vastauksia. Tuntuu että olen kaikkeni yrittänyt ja olen todella ahdistunut elämään suhteessa jossa ei ole vuorovaikutusta. Erosta yritän puhua myös, koska näin tämä liitto ei jatku.

[/quote]

Miehenä voin sanoa: 

Teit erittäin suuren virheen puhuessasi erosta. Nyt todennäköisesti tulette eroamaan.

Monetkaan miehet ei jaksa sitä naisten vatvomista. Samasta asiasta puhumista ja kerta toisensa jälkeen samoihin asioihin palaamista.

Varsinkin jos rupeat tunteilemaan eli joko itket tai suutut jostain niin ei ihmekkään että siitä ei viitsi puhua.

Miehet haluavat hoitaa ongelman ja jatkaa elämää. He eivät halua murehtia menneitä.

Vierailija
36/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:24"]

[/quote]

Niin kuin?

Vierailija
37/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monä olen aloitteen tekijä aina jotta puhuisimme edes jotain. Haluaisin miettiä yhdessä mikä mättää mutta saan vain vastaukseksi hiljaisuutta.

Vierailija
38/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua erota. Minä alan haluta eroa tosissaan kun tilanne ei muutu.

Vierailija
39/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:16"]

[/quote]Kuvittelepa tilanne miehenä. Sinut viedään pakotettuna johonkin parisuhdeasiantutijalle ja olet sinne mennessä saanut otsaasi jo syyllisen leiman. Omasta mielestäsi ongelma ei ole iso, jos sitä on ollenkaan, mutta vaimo on asiasta ongelman tehnyt ja sitä ympäriinsä huokaillut ja itkenyt ystävilleen ja tietenkin tällä palstalla. Miehen näkökulmaa asiaan ei luonnollisesti ole kukaan kysynyt. Olet siis lähtökohtaisesti syyllinen kaikkeen mahdolliseen. Vastassa on jakkupukuun ja poolopaitaan pukeutunut nutturapäinen nainen, jolle vaimosi on purkanut huolensa puhelimitse ehkä. Nyt he sitten hyökkäävät sinua vastaan ja yrittävät inttää sinulta vastauksia asiaan, johon et ole syyllinen yksin. Onhan se vaikeaa ja miehenä ottaisin eron sinusta ap jo jos tällaista asiaa ehdottaisit. Mieti nyt vähän muitakin kuin itseäsi nainen.

[/quote]

Tuollainen on kuin kolmannen asteen kuulustelu. Voisi oikeastaan sanoa hyökkäykseksi miestä vastaan

Vierailija
40/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:53"]

En ole mies, mutta olen kerran elämässäni seurustellut naisen kanssa ja tuossa suhteessa alkoi ahdistaa aivan älyttömästi kun nainen käänsi kaikki sanomiseni oman päänsä mukaan. En tiedä onko useillakin naisilla tapana tehdä ns.kärpäsestä härkänen ja mies pakenee niitä keskusteluja sitten aina kun ei halua vahingossakaan sanoa sitten mitään väärää. Itse silloin sain hirveät huudot, itkut ja raivari syytökset pienistä jutuista joilla en ollut tarkoittanut mitään pahaa. Sitten koin parhaaksi lopettaa syvälliset keskustelut ja lähteä aina lenkille kun se kiukkupussi alkoi ehdotella keskusteluja.

[/quote]

Osuit naulan kantaan. 

Mies ei edes tiedä missä on vika ja mitä hän on tehnyt väärin. Itseasiassa hän ei ole edes tehnyt mitään väärin mutta nainen laittaa kaiken hänen viakseen. Sanot noin tai näin niin taas on riita. 

Sitten naiset vielä palaavat niihin vanhoihin asioihin mitkä on tapahtunut kauan aikaakin sitten ja taas riidellään.