Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo jota oltiin ostamassa paljastuikin asumiskelvottomaksi

Vierailija
02.04.2022 |

Oltiin ostamassa sukulaisilta omakotitaloa, josta nyt paljastuikin isot sisäilmaongelmat mittausten yhteydessä. Sukulaiset silti aikoo pyytää talosta ja tontista melkein samaa hintaa kun alunperin piti maksaa talosta asuinkuntosena, miten tuon maksuasian nyt pitäisi mennä? Maksetaanko vaan pelkästä tontista + talon purkamisesta vai miten tämän voi edes sopia reilusti? Yritetään välttää riitaa mutta vaikuttaa ettei sukulaiset ole valmiita joustamaan tai tulemaan vastaan yhtään neuvotellessa. Tontilla kuitenkin tunnearvoa sekä heille että meille.
Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa miten edetä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette osta sitä. ette kirjoita nimeä mihinkään paperiin, tarvittaessa katkaisette välit.

Te ette tule omistamaan sitä taloa / tonttia, ja te tulette olemaan onnellisia.

Vierailija
2/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää teitä perumasta koko ostoa, varsinkaan jos toiset eivät suostu alentamaan hintaa. Jos talo ei ole edes asuinkunnossa, niin totta ihmeessä se vaikuttaa hintaan. Talon purkaminenkaan ei ole mitään halpaa puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni möi juuri sisäilmaongelma talon. Piti itse aina ikkunaa auki, että pystyi olemaan itse sisällä. Pari kertaa kävin kylässä ja pakko oli lähteä pois. Teki minulle katalan tempun. Onko oikein uusille ostajille informoida asiasta?

Vierailija
4/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni möi juuri sisäilmaongelma talon. Piti itse aina ikkunaa auki, että pystyi olemaan itse sisällä. Pari kertaa kävin kylässä ja pakko oli lähteä pois. Teki minulle katalan tempun. Onko oikein uusille ostajille informoida asiasta?

Kerro ihmeessä siitä katalasta tempusta.

Vierailija
5/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos talo on purkukuntoinen (purku muuten maksaa yllättävän paljon) niin mieti mitä olet valmis maksamaan tontista tunnearvosta.

Jos eivät myy sillä hinnalla, niin odottele rauhassa, kyllä se hinta tippuu sitä tahtia kun räystäät lähenee maata

Vierailija
6/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...

Vierailija
7/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot yritys :)

Vierailija
8/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä kustaan silmään. Ei mitään kauppoja. Ellei lakimies mukana.

Vierailija
9/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa turinaa.

Vierailija
10/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain tarjous talon purusta ja sitten tarjoat tontin hinta miinus purkukustannukset. Tunnearvosta ei kuulu maksaa.

Vierailija
11/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätätte ostamatta ja sillä siisti. 

Vierailija
12/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit kauppoja, jos talo ei olen asuinkelpoinen? Haluatko sen tontin nyt hinnalla millä hyvänsä? 

Vierailija
13/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan.

Vierailija
14/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jonnenjoutava juttu.

Vierailija
15/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä jotain tarjous talon purusta ja sitten tarjoat tontin hinta miinus purkukustannukset. Tunnearvosta ei kuulu maksaa.

En nyt sanoisi, että tontin tapauksessa tunnearvosta ei kuulu maksaa. Jos haluan ehdottomasti jonkun tontin, niin kyllä minä siitä voin maksaa enemmän kuin vastaavasta tontista, johon ei ole tunnesidettä.

Vierailija
16/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa miten edetä, Heh, heh

Vierailija
17/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jonnenjoutava juttu.

Jonninjoutava, ellei ap ole jonne.

Vierailija
18/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa maksaa tontista ylihintaa ja sitten valtio tai kunta pakkolunastaisi sen esim. voimalinjan tai tientakia.

Vierailija
19/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta, mitä ihmeen vatvomista tuossa on.

Vierailija
20/28 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä, tehkää mitä tykkäätte. En usko, että mikään pankki lähtisi myöntämään 300.000 e lainaa 50.000 e tonttia vastaan. Jos talo on purkukuntoinen sillä ei ole arvoa.

Kuka on määritellyt talolle arvon ennenkuin kuntotarkastus on tehty? Mihin se arvo perustuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi