Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetko paperisia lehtiä ja olet alle 60-vuotias?

Vierailija
02.04.2022 |

Haluan todella kuulla miksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilehti on ketterämpi.

M50, HS Viikon ja paikallislehden tilaaja

Vierailija
2/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 100 ja Metro-lehtiä mutta hesari meni pilaamaan ne, enää en lue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilehden aika on auttamattomasti ohi... Ja nettilehtiä ei kukaan enää jaksa lukea... Nyt on alkanut tämmöisten Wikileaks-palstojen aikakausi, jossa kansa tekee itse tärkeistä asioista tärkeät uutiset... Täällä vaan joutuu roikkumaan aika paljon tajutakseen yskän ja mistä kenkä milloinkin puristaa!!!

Vierailija
4/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä sanomalehteä luen vielä paperisena, mutta mitään aikakauslehtiä tai iltapäivälehtiä ei tule luettua enää paperisina, eikä muutenkaan.

Vierailija
5/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias mies ja tottunut lukemaan lehtiä lapsesta asti. Toki netistä löytää paljon mielenkiintoista luettavaa ja käytän sitä ahkerasti, mutta paperisissa sanoma- ja aikakauslehdissä on yhä oma erityinen tunnelmansa. Lisäksi olen todennut että netissä uutisia selatessa keskityn ensisijaisesti etsimään itseä kiinnostavia aiheita, kun taas paperista lehteä selaillessa silmiin osuu myös muita juttuja, joita en olisi muuten osannut edes ajatella, mutta joista näin kohdattuna on iloa ja hyötyä. Ehkä kyse on vain tottumuksesta, voihan olla että jos joku on tottunut lukemaan kaiken sähköisenä niin fyysinen lehti tuntuu oudolta. 

Vierailija
6/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukisin jos olisi niihin varaa. ilmaisjakelua luen aina posliini valtaistuimella.

m30

Vierailija
7/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue mitään lehtiä. 

Vierailija
8/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja olen alle 60v. Kun tarpeeksi kauan lukee vain netistä lehtiä, niin kyllä paperilehti tuntuu mukavalta vaihtelulta.

Vierailija
9/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään äidilläni. Hänellä oli viikonlopun Iltasanomat paperilehtenä. Siinä se oli pöydällä, mutta en edes siinä tilanteessa nostanut sitä käteen ja alkanut lukea. Ei vain kiinnosta. Paperilehden uutiset ovat aina vanhoja.

Vielä 20 vuotta sitten ostin itse aina Iltasanomat. Ja olen siis reilu nelikymppinen.

Vierailija
10/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin luen. Se on jotenkin niin ikiaikaisen ylellistä ja ihanaa lukea paperilta. Silmät tykkää enemmän musteesta paperilla. Tykkään myös kirjoittaa kynällä paperille. Jostain syystä paperilehtien lukeminen ja paperille kirjoittaminen on rauhoittavaa ja mieli keskittyy sisältöön niin hyvin että ympärillä oleva häly lakkaa häiritsemästä. Toivottavasti paperilehdet eivät ikinä katoa. Olen reippaasti alle 60. Luen myös nettiä.

Vierailija
11/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan joskus ~2005 tienoilla kun lopettelin Hesarin tilauksen ja aikakauslehdet varmaan pari vuotta sen jälkeen.

Hölmöltä tuntuisi lukea paperilta uutisia ja artikkeleita useamman päivän viiiveellä. Koko painaminen ja kuorma-auto ja jakelurallikin tuntuu erittäin epäekologiselta.

Parturi taitaa olla ainoa paikka missä luen vielä lehtiä.

M43

Vierailija
12/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi on silmille miellyttävämpi, eikä se pimene kesken mielenkiintoisen artikkelin lukemisen. Lisäksi tabletilla ei voi virittää tulta pesään eikä suojata pöytää lapsen vesiväreiltä.

Vierailija
13/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettilehdissä jutut on yleensä pätkitty. Paperilehdissä enemmän asiaa.

Vierailija
14/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ylipäätään mieluiten paperisia kirjoja, lehtiä ym., sillä lukukokemus on parempi ja koen huomattavasti helpommaksi keskittyä niin lukemiseen kuin luetun tekstin sisäistämiseenkin paperilta kuin puhelimen/koneen/tabletin näytöltä.

Käyn useamman kerran viikossa kirjastossa lukemassa eri lehtiä ja sanomalehtiä, en yhtään tykkää digilehdistä.

Myös opiskelu on minulle huomattavasti helpompaa perinteisestä kirjasta tai paperilta lukien - ei koneelta.

Näytöt häiritsevät ja tekevät herkästi levottomaksi, eivät tee yhtään hyvää.

N29

Vierailija
15/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuussa 60v ja luen jokapäivä Satakunnan Kansa lehteä.

Vierailija
16/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa lopetin hesarin tilaamisen. Kaiken luen netistä. Olen 60 v.

Vierailija
17/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40-vuotias mies ja tottunut lukemaan lehtiä lapsesta asti. Toki netistä löytää paljon mielenkiintoista luettavaa ja käytän sitä ahkerasti, mutta paperisissa sanoma- ja aikakauslehdissä on yhä oma erityinen tunnelmansa. Lisäksi olen todennut että netissä uutisia selatessa keskityn ensisijaisesti etsimään itseä kiinnostavia aiheita, kun taas paperista lehteä selaillessa silmiin osuu myös muita juttuja, joita en olisi muuten osannut edes ajatella, mutta joista näin kohdattuna on iloa ja hyötyä. Ehkä kyse on vain tottumuksesta, voihan olla että jos joku on tottunut lukemaan kaiken sähköisenä niin fyysinen lehti tuntuu oudolta. 

Minulla tämä tismalleen sama; paperilehdestä tulee luettua kaikenlaista ja tieto karttuu myös niistä asioista jotka eivät lähtökohtaisesti kiinnosta, kun taas netistä luen lähinnä sellaista mikä kiinnostaa erityisen paljon.

Olen 29v

Vierailija
18/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä.

Paperilehteen on vielä toistaiseksi kirjoitettu perustellumpia ja sisällöltään tarkempia uutisia kuin nettilehtiin, jotka pahimmillaan ovat pelkkä otsikko ja otsikko muutamalla sanalla jatkettuna.

Vierailija
19/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperi lehdessä ei kerätä dataa eikä ole evästeitä ym.

Vierailija
20/30 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen. Silloin tulee silmäiltyä kaikki otsikot ja helposti voi lukea mielenkiintoisemmatkin aiheet kokonaan. Nettilehdissä pitää kikkailla ja klikkailla että saisi kaiken mielenkiintoisen luettua, ja silloinkin osa on niin piilossa että menee kokonaan ohi.