Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita, sillä mies ei päästä minua yksin reissuun

Vierailija
02.04.2022 |

Meillä on meneillään vuosituhannen riita. Haluaisin pääsiäisenä reissuun, sillä se on ainoa vapaa aikoihin kun miehenikin on kotona. Mies on kova reissaamaan myyntityönsä ja harrastustensa vuoksi, joten hän ehdottomasti haluaa olla pääsiäisen kotona. Reissupäiviä hänelle kertyy noin 5-15 kpl joka kuukausi.

Ehdotin miehelleni, että teen oman kahden yön reissuni ja hän jää ainokaisen lapsemme (4v) kanssa kotiin. Voivat sitten rentoutua yhdessä ja lomailla kotona, miten tykkäävät. Miehelle tämä ei missään nimessä kelpaa vaan hän vertaa yksin lomailua lähes avioeroon ja suureen kriisiin. Mies ei ymmärrä, että on jatkuvasti kotoa itse pois ja minä hoidan pojan automaattisesti.

Itse sanoin miehelle, että hän on tervetullut mukaan reissuun ja mielellään olisin voinut mennä koko perheen voimin. Mutta omista reissuista väsähtäneenä mies ”tahtoo vaan olla”. Olenko nyt maailman itsekkäin äiti, jos ostan itselleni tuon parin päivän mittaisen, kaipaamani kaupunkiloman? Sillä tämän ajattelin kyllä tehdä, seurauksista viis.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet itsekäs: miehesi kertoo olevansa töistä uuvuksissa ja sinä haluat dumpata kersan hänelle hänen ainoana vapaanaan. 

Miltä kuulostaa?

Jos ei aukene, niin vaihda miehen ja naisen roolit. 

Mies on "dumpannut kersansa" vaimonsa hoidettavaksi neljän vuoden ajan. Ehkä nyt on miehen vuoro hoitaa lasta seuraavat neljä vuotta ja vaimon reissata ja harrastaa.

Vierailija
22/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika törkeä ihminen. Ole iloinen, että miehesi ei ole jo jättänyt sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sovitte yksin matkustamisesta seurusteluaikana? Entä lapsen hoitamisesta siinä vaiheessa, kun aloitte yhteisestä lapsesta haaveilla?

Minä en voisi kuvitella olevani miehen kanssa, jolle ei ole päivänselvää, että molemmat matkustelevat myös yksin (tai kavereiden kanssa). Yhteistä lasta meillä ei ole eikä tule, mutta yhtä lailla pitäisin itsestäänselvänä, että lapsi pärjää kummankin vanhemman hoidossa.

Sovimme, että mies lopettaa reissutyönsä ja harrastuksia vähennetään myös. Puhuttiin, että kaksi tai kolme lasta olisi ihanne ja perhe-elämä molempien haave. Molemmilla saisi olla kuitenkin menonsa.

Se, mihin päädyttiin on ihan eri homma ja siksi

nyt tämä nykyinen tilanne rassaakin erityisen paljon.

-ap-

Vierailija
24/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet itsekäs: miehesi kertoo olevansa töistä uuvuksissa ja sinä haluat dumpata kersan hänelle hänen ainoana vapaanaan. 

Miltä kuulostaa?

Miltä kuulostaa, kun myös naiset voivat olla uuvuksissa ja olla vaativassa työssä ja ap. oli yli 4v ainoa vapaapäivä ilman kersaa.

Mieshän on jo viettänyt yli 4v ajan joka kuukausi 5-15 pv ilman lastaan.

Joo, sinulle ei tosiaan näytä aukeavan.

Vierailija
25/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sovitte yksin matkustamisesta seurusteluaikana? Entä lapsen hoitamisesta siinä vaiheessa, kun aloitte yhteisestä lapsesta haaveilla?

Minä en voisi kuvitella olevani miehen kanssa, jolle ei ole päivänselvää, että molemmat matkustelevat myös yksin (tai kavereiden kanssa). Yhteistä lasta meillä ei ole eikä tule, mutta yhtä lailla pitäisin itsestäänselvänä, että lapsi pärjää kummankin vanhemman hoidossa.

Sovimme, että mies lopettaa reissutyönsä ja harrastuksia vähennetään myös. Puhuttiin, että kaksi tai kolme lasta olisi ihanne ja perhe-elämä molempien haave. Molemmilla saisi olla kuitenkin menonsa.

-ap-

Herran pieksut sentään. Mies haaveilee vielä kahdesta ja kolmesta lapsesta ja yhdenkin kanssa elää, kuin lasta ei olisikaan.

Vierailija
26/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on liikaa vapaa-ajan toimintaa reissuineen jos hän noin uupuu.

Suosittelen, että tulostat tuon tekstisi ja kehotat miestäsi sen lukemaan. Vielä on aikaa pääsiäiseen, joten nyt miehen olisi hyvä jättää kaikki ylimääräinen ja levätä, että jaksaa (ja on mukavaa) lapsen kanssa kotona ellei halua lähteä kanssasi pääsiäisenä.

Työn takia matkustavat ja siihen väsyvät eivät tajua, että aina vaan kotona oleva haluaisi myös välillä vaihtaa maisemaa.

Vierailija
27/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt jo jonkin aikaa pienestä vauvakuumeesta, mutta tällaiset ketjut viilentävät aina oloa sen verran, että alan epäröimään koko ajatusta. Miehet tuntuvat monesti lupaavan kovin kauniita asioita, mutta todellisuudessa vastuu lapsen hoitamisesta ja kasvattamisesta kasaantuu kokonaan tai enimmäkseen naisen harteille.

Vierailija
28/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole. Jokainen kaipaa välillä pientä irtiottoa arjesta. Miehesi elämä on yhtä irtiottoa, joten ymmärrän, ettei reissu kiinnosta häntä, mutta on aivan kohtuutonta häneltä olla sallimatta sinulle omia reissujasi. Mene ja nauti, miehesi pärjää kyllä lapsen kanssa. Tekee varmaan ihan hyvää, että mieskin on välillä kahdestaan lapsen kanssa.

Vierailija
29/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää väliin tai ottaa lapsi mukaan reissulle. Mies voi sokaistua raivosta ja tehdä sinulle pahimman mahdollisen ja tappaa lapsenne. Eroa.

Vierailija
30/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin "päästä"? Estääkö hän sinua fyysisesti lähtemästä? Jos ei, niin älä valehtele. Suomessa on tietääkseni edelleen vapaa liikkuvuus.

Vierailija
31/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Elämä on valintoja. Tuo rassaa sinua täsmälleen siihen pilkkuun saakka, kun sinä annat rassata. Se tilanne loppuu siihen, kun sinä otat onnesi omiin käsiisi. Nyt toteutat suunnittelemasi reissun ja sillä selvä. Sen jälkeen neuvotellaan siitä, miten MIES vähentää reissaamista, jotta teillä on enemmän aikaa olla yhdessä.

Huomaatko vieläkään, että sinun miehellesi voi olla haaveena vaikka 7 lasta, kun hänen ei itse tarvitse ottaa niistä mitään vastuuta ja "perhe-elämä" merkitsee hänelle sitä, että SINÄ et tee muuta kuin palvelet miestä ja lapsia.

Vierailija
32/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ehdoton ei jo siinä, että joku ei "päästäisi" minua reissuun. 🙄 Sitäpaitsi kaksi yötä on todella lyhyt aika, joten ei sen luulisi lapsenhoidostakaan olevan kiinni. Jos ei oma isä saa lastansa hoidettua kahta yötä, on jotain pielessä. Ehkä hän haluaa sinut vain kotiin passaamaan häntä (ja hoitamaan lasta), kun hän viettää rentouttavaa pääsiäistä...

Vierailija
33/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Vierailija
34/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää selvästi ihan itsestäänselvänä, että nainen hoitaa aina lapsen.

Onhan se totta tosiaan ihan kamalaa viettää oman lapsensa kanssa kahdestaan aikaa. Kamala vaimo, kun suunnittelee tuollaisia pakoreissuja velvollisuuksistaan xD

Varmasti jokainen tottuu vallitsevaan järjestelyyn, kun se on kestänyt tarpeeksi pitkään, ja pitää sitä normina. Tässä tapauksessa miehen reissaaminen ja se, että ap hoitaa lapsen oletusarvoisesti miehen ollessa poissa. Tietenkin mies pöyristyy, jos asetelma muuttuu ihan puskista täysin päinvastaiseksi.

Mutta ihan aiheellinen herätys miehelle siitä, ettei mikään asetelma ole pysyvä, varsinkaan epäreilu asetelma.

Vierailija
35/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi ehdoton ei jo siinä, että joku ei "päästäisi" minua reissuun. 🙄 Sitäpaitsi kaksi yötä on todella lyhyt aika, joten ei sen luulisi lapsenhoidostakaan olevan kiinni. Jos ei oma isä saa lastansa hoidettua kahta yötä, on jotain pielessä. Ehkä hän haluaa sinut vain kotiin passaamaan häntä (ja hoitamaan lasta), kun hän viettää rentouttavaa pääsiäistä...

Sama!

Kukaan ei voi minua estää tai kieltää tekemästä haluamiani asioita. Voi toki yrittää, mutta yritykseksi se jää. Tietenkin asioista pitää osata keskustella ja sopia, kuten järkevät aikuiset, mutta kaikki hallitsemisyritykset ja rajoittaminen eivät kuulu tasavertaiseen parisuhteeseen.

Vierailija
36/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaa?

Niin nainenhan ei väsy siitä että käy töissä ja siihen päälle hoitaa sen yhteisen lapsen kun mies lomailee työmatkalla. Olen itse kokenut nillaista on olla matkatyöpuolison puoliso ja hoitaa kaikki arkipäivät työpäivien lisäksi kaikki lasten asiat yksin. Ja miehen työn luonne muuttui siinä kohtaa kun nuorempi syntyi. Ei ollut koskaan haaveillut matkatyöstä. Se vaatii puolisoltakin todella paljon. Monella miehen työkavereista vaimo ei ole enää jaksanut vaan ovat ottaneet eron. Voi miettiä mitä se helpottaa mutta helpottaa varmaan kun ei tarvi edes kuvitella että toinenkin tekidi jotain ja kun on kuitenkin yksin vastuussa kaikesta.

Vierailija
37/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo päästäisi. Töissä joskus joku sanoo esim ennen pikkujouluja että muistakaa tehdä puolisolle iltaloma-anomus ajoissa. Kyllä särähtää korvaan. Minua eikä miestäni päästä kukaan minnekään, me vaan menemme. Joskus on käynyr lasten ollessa pieniä että molemmilla olisi samana iltana meno ja lapset kipeänä. Nämä on sitten jaettu vuorotellen.

Vierailija
38/41 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä kukaan "päästä" lähtemään. Lähden jos huvittaa ja sitä ei voi kukaan estää. Voi toki yrittää, mutta se jää viimeiseksi yritykseksi.

Varaa ihmeessä reissu, olet varmaan sen ansainnut. Lapselle varmaan löytyy hoitopaikka, jos mies on yhtä k-pää kuin siskon eksä, keksii siis lähdön hetkellä jonkun syyn tai menon minkä vuoksi ei voikaan sovitusti ottaa lasta ja alkaa v-mäisyyttään mahdollisimman hankalaksi. Mutta kannattaa sopia se varahoiton tuon varalta etukäteen.

Samalla tulee miehen varsinainen luonne kunnolla esiin. Voi sitten keväisessä pariisissa tai muussa kivassa reissukohteessa suunnitella sitä tulevaa eroa ja omaa vapaata elämää.

Vierailija
39/41 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden kuluttua lapsi on jo koululainen ja hänestä saa mukavaa reissuseuraa. Itsekin reissasin suht paljon lasten kanssa ja ne oli ihan huippureissuja. Miestä en edes kysynyt mukaan, ilmoitin vain, että lähdetään.

Vierailija
40/41 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies pettää niillä reissuillansa ja kuvittelee automaattisesti sinun nyt tekevän samaa.

Juurikin noin! Ja todennäköisesti nainen tulee pettämään,jos reissulleen lähtee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi