Lapsi vie energiat
Olen yh ja lapsi on täysin erilainen kuin itse olen. Olen elänyt oman mukavuusalueeni ulkopuolella kahdeksan vuotta. Harrastanut asioita, joita en halua harrastaa. Leikkinyt leikkejä, joita en halua. Nyt tuli stoppi. Tänään väsyin. Lapsi on jo niin iso, että voi kulkea itsenäisesti. Minuun pistää sydämestä, kun koko aamu taas pelkkää säätämistä. Väsyin. Minä nukun ja lapsi pihalla, jossain. On sillä avain ja kännykkä.
Kommentit (50)
Haluan olla ja elää rauhallista aikuiselämää.
Mistä se lapsi on siihen ilmestynyt sun elämää pilaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Otahan lääkkeesi.
Lääkkeet otettu. Mutta olen vaan väsynyt. Olen kuin joku juna, joka pitää pyörät pyörimässä. Tänään olisin lähtenyt kaupungille ostamaan lapselle uudet kengät. Lapsi vaan pelaa. Teimme kaksi tuntia lähtöä. Lapsi vänkää vastaan.
Minä väsyin. Sydämestä pistää. En jaksa. Nyt sanoin lapselle, että lähden yksin kaupungille ja lapsi saa olla kotona. Tehköön mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se lapsi on siihen ilmestynyt sun elämää pilaamaan?
Onhan se tossa jo ollut. Mulla on varmaan vaan stressiä ja se purkautuu näin. Olen vuosikausia kantanut lapsesta huolta. Nyt se pärjää jo itsenäisesti, niin stressi purkautuu.
Lapsi on hidas ja epäomatoiminen. Nyt saa sitten olla yksin vähän aikaa.
Jos olisit kasvattanut hänet hyvin, 8-vuotiaalla olisi jo omat kaverit ja harrastukset eikä sinua tarvittaisi niihin seuraksi.
Tuliko muka yllätyksenä, että lapsia kiinnostaa erilaiset asiat kuin aikuisia? 🤔 Lapsi ei ole olemassa sinua varten vaan sinä lasta varten. Ei tietenkään tarvitse hyppiä lapsen pillin mukaan ja 24/7 olla tuon ikäisen lapsen kanssa leikkimässä mutta viestisi perusteella kuulostaa siltä että et ymmärrä ollenkaan tuon ikäisen tarpeita ja sinä olet se joka odottaa lapsen (!) 100% mukautuvan sinun tarpeisiin.
Leikki on lapsen työ. Toivottavasti lapsesi ei aisti sinun inhoasi häntä ja hänen harrastuksiaan kohtaan. Voi jäädä traumat loppuiäksi. :(
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit kasvattanut hänet hyvin, 8-vuotiaalla olisi jo omat kaverit ja harrastukset eikä sinua tarvittaisi niihin seuraksi.
Parhaani olen yrittänyt. Mutta nyt ei enää väliä. En oikeasti enää edes välitä, vaikka tulisi lasu. Lapsi pärjää jo ilman minua. Joku vastuu lapsellekin on olla itsenäisempi. Roikkuu minussa, kuin takiainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko muka yllätyksenä, että lapsia kiinnostaa erilaiset asiat kuin aikuisia? 🤔 Lapsi ei ole olemassa sinua varten vaan sinä lasta varten. Ei tietenkään tarvitse hyppiä lapsen pillin mukaan ja 24/7 olla tuon ikäisen lapsen kanssa leikkimässä mutta viestisi perusteella kuulostaa siltä että et ymmärrä ollenkaan tuon ikäisen tarpeita ja sinä olet se joka odottaa lapsen (!) 100% mukautuvan sinun tarpeisiin.
Leikki on lapsen työ. Toivottavasti lapsesi ei aisti sinun inhoasi häntä ja hänen harrastuksiaan kohtaan. Voi jäädä traumat loppuiäksi. :(
Minä olen kahdeksan vuotta mukautunut lapsen tarpeisiin.
No nyt se lapsi soitti minulle puistosta ja sanoi, että ulkoilu auttaa. Pyysin syömään kotiin ja ehkä lähdemme yhdessä kenkäostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaani olen yrittänyt. Mutta nyt ei enää väliä. En oikeasti enää edes välitä, vaikka tulisi lasu. Lapsi pärjää jo ilman minua. Joku vastuu lapsellekin on olla itsenäisempi. Roikkuu minussa, kuin takiainen.
Kahdeksanvuotias lapsi ei pärjää ilman äitiään. Kahdeksanvuotiaalla lapsella ei ole vastuuta olla itsenäisempi kuin on. Sinä olet hänestä vastuussa. Anna lapsi pois, niin sitten saat olla rauhassa.
Aloituksen täytyy olla huono provo.
Lapsi on niin erilainen kuin minä. Kuin isänsä. Siinä on hyvät huonot puolet. Jos olisi samanlainen kuin minä, voisimme tehdä meitä molempia kiinnostavia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otahan lääkkeesi.
Lääkkeet otettu. Mutta olen vaan väsynyt. Olen kuin joku juna, joka pitää pyörät pyörimässä. Tänään olisin lähtenyt kaupungille ostamaan lapselle uudet kengät. Lapsi vaan pelaa. Teimme kaksi tuntia lähtöä. Lapsi vänkää vastaan.
Minä väsyin. Sydämestä pistää. En jaksa. Nyt sanoin lapselle, että lähden yksin kaupungille ja lapsi saa olla kotona. Tehköön mitä lystää.
Mitä se pelaa? Pleikkaria? Sä annat siis lapsen päättää milloin pelaa? Nyt herätys, ensi kerralla kun ei tottele ja pelaa niin menet sinne ja revit virtajohdon seinästä. Tai painat läppärin virtanappia tai otat siltä tabletin pois. Ja sanot että näin toimitaan jatkossa jos et tee niin kuin äiti sanoo. Ja sitten todellakin teet niin, joka kerta. Sun homma on olla vanhempi, ei kaveri. Sä asetat rajat ja katsot että niitä noudatetaan. Jos ei, heti seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksanvuotias lapsi ei pärjää ilman äitiään. Kahdeksanvuotiaalla lapsella ei ole vastuuta olla itsenäisempi kuin on. Sinä olet hänestä vastuussa. Anna lapsi pois, niin sitten saat olla rauhassa.
Aloituksen täytyy olla huono provo.
Lapsella olisi huono olla sijaisperheessä. Siinä syy. Arvaa, mietinkö tuota, kun lapsi oli pienempi.
Minä en ole hyvä vanhempi.
Ja lapsi joutuu tekemisiin ailahtevan äidin kanssa, joka saa itkukohtauksia. Oppii mukautumaan. Tämä on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on niin erilainen kuin minä. Kuin isänsä. Siinä on hyvät huonot puolet. Jos olisi samanlainen kuin minä, voisimme tehdä meitä molempia kiinnostavia juttuja.
Mulla on lapsi myös isänsä kopio. Itse olen laiska, hidas, ei sosiaalinen. Lapsi on aivan toisenlainen. Olen mennyt mukavuusalueeni ulkopuolelle ja ollaan tehty kaikkea hauskaa. Vaikka olen ujo ja arka, vein hänet aina pienenä muskariin ja seurakunnan kerhoon vaikka itseä se jännitti. Äitinä joutuu ajattelemaan lapsen parasta.
Otahan lääkkeesi.