Irtisanoutuva hoitaja, millä rahalla aiot uudelleenkouluttautua?
Kiinnostaa nämä puheet alanvaihdosta. Jos ajattelit työttömänä kouluttautua, ei onnistu. Koska sinulla on koulutus työllistävälle alalle, omaehtoista opiskelua ei tueta. Et ole myöskään kärjessä työvoimakoulutusjonossa. Aikuiskoulutustukea et saa kun työsuhde ei ole voimassa. Ehkä sinulla on vielä opintotukea nostamatta? Mille alalle ajattelit lähteä?
Kommentit (4)
Kaupankassakin tienaan parhaimmillaan 3500
(toki keskiansio alempi jotain 2500)
Kaupan kassatyöntekijän keskipalkka on 2300 euroa kuussa.
Kyllä siihen saa paahtaa yhtä ja toista lisää jotta 3500 euron ansioihin pääsisi! :D
Fiksuna ihmisenä olin säästänyt rahaa ja sillä katoin ammattikorkeakouluopinnot. Samoin keikkailin siellä sun täällä aina kun oli koulussa etäpäiviä. Hyvin tulin toimeen.
Minä suosittelen lämpimästi tulemaan Norjaan töihin.
https://yle.fi/uutiset/3-12264564
Itse lähdin 1997 kun lama syveni. Ensin oli ajatus viipyä vuosi, siitä vuodesta venyi sitten 25 vuotta.
Täällä meitä suomalaisia hoitajia arvostetaan korkean työmoraalin ja hyvän koulutuksen takia. Työtä on aina saatavilla. Palkka on hyvä vaikka elinkustannukset korkeammat kuin Suomessa. Peruspalkan päälle kun laskee lisät pystyy tienaamaan todella hyvin.
Meitä on täällä paljon, ja osa käy tekemässä keikkoja asuen Suomessa. Kielitaito tietysti pitää hankkia, mutta jos ruotsi sujuu jotenkuten sillä jo pärjää alkuun kun on valmis työn ohessa opiskelemaan kielen.
Olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani, päivääkään en ole katunut. Elintaso on hyvä ja palkalla todellain pärjää mainiosti.
Terve tuloa!! :D