Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut pääsiäistä ulkomailla, missä päin?

Vierailija
02.04.2022 |

Millaista oli?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa, ja siellä pääsiäinen on paljon isompi juttu kuin joulu.

Pihapuihin laitettiin koristeeksi erivärisiä muovimunia. minäkin ostin niitä pari pussillista, ja niistä oli kotona monena vuonna iloa parin pienen lapsen kanssa.

Vierailija
2/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa minäkin. Ainakin omakotitalo pihojen puut ja pensaat oli koristeltu pääsiäismunilla. Niin ja olihan niitä myös kauppojen pihassa olevissa puissa.

Lapsille pääsiäsmunien etsintää pihalta.

Ja se jäi mieleen, että jättil kindermunat maksoi 5.90€. siis ne mitkäm täällä maksaa jonkun 17€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on varmaan muutenkin halvempaa kuin Suomessa! t.ap

Vierailija
4/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa, mutta en ole kiinnittänyt huomiota mihinkään pääsiäiseen liittyvää. 

Vierailija
5/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo ja Tallinna. Ei juuri eronnut tavallisesta viikosta. Lämmintä oli ja hauskaa!

Vierailija
6/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa. 2019. Todella uskonnollinen juhla siellä. Kaikki kaupat ja ostoskeskukset menivät kiinni la, muistaakseni klo 13.30. Hotellin lähellä oleva pieni market oli vain auki sen jälkeen. Kaikki muut kaupat siis kiinni. Sekä pääsiäis sunnuntain että maanantain kiinni myös, ne ovat vapaapäiviä kaikille puolassa

Vierailija
7/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa ja Irlannissa ainakin. Ei erottunut arjesta muuten paitsi Dublinissa oli jotkut baarit kiinni pitkäperjantaina ja briteissä kaupat täynnä pääsiäiskrääsää.

Vierailija
8/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa, Italiassa, Tunisiassa, sillä meillä täällä missä asumme oli lapsella 2 viikkoa pääsiäislomaa koulusta ja se oli meidän mielestä juuri sopiva aika tankata vähän etelän aurinkoa.

Vierailija
9/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella muutama vuosi sitten. Lämmin ilma, välillä liiankin. Illat viileitä. Kukat kauneimmillaan.

Vierailija
10/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semana Santa

Eli pääsiäisviikkoa olen viettänyt monenmoninaista kertaa Espanjassa.

Vierailija
11/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopot. Euroopan pisin puulaituri. Aurinko paistaa ja 1 kylmä olut laiturin ravintolassa. Laituri oli aivan täynnä ihmisiä. Upea kokemus pääsiäissunnuntaina. Ja tosiaan Puolassa lähes kaikki kaupat ovat pääsiäisenä kiinni. Kaikki ovat lomalla/ vapaalla.

Vierailija
12/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska olen asunut ulkomailla 7-vuotiaasta.

En nyt osaa verrata Suomeen kun ei oikein kokemusta sieltä. Ei kai sen kummempaa kuin jos siellä asuisin. Ei merkitse minulle mitään paitsi pari ylimääräistä vapaata.

Vierailija
13/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla ja Kyproksella monta kertaa. Isot bileet siellä. Perheet kokoontuvat yhteen syömään ja melskaamaan moneksi päiväksi. Ainakin Kyprolla vietetään vielä Pääsiäistiistaitakin eli 3. Pääsiäispäivää. Gregoriaanisen kalenterin mukaan sikäläinen P on yleensä 1-2 viikkoa meikäläisen jälkeen.

Vierailija
14/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo neljä vuotta maassa jossa ei juhlita pääsiäistä eikä joulukaan ole uskonnollinen juhlapyhä. Pääsiäinen ei näy arjessa mitenkään ja pitkäperjantai sekä pääsiäismaanantai ovat normaaleja arkipäiviä.

Vierailija
15/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Englannissa. Pitkäperjantaista maanataihin ollaan vapaalla ja monet ottavat usein tuolloin pidemmän loman. Pääsiäispöydässä perinteisesti lammasta ja herkkuna hot cross bunseja. Cadbury's creme eggs on klassikkonami. Jos on lämmin sää niin piknikille. Lapsille pääsiäismunien metsästystä ja munien maalailua. Kristityillä perinteisesti joku kirkkomessu.

Vierailija
16/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt enemmän pääsiäisiä ulkomailla kuin Suomessa. Esim Ranskassa pitkäperjantai on normaali työpäivä. USA:ssa ei ole pyhiä ollenkaan, arabimaissa ei tietenkään mitään pääsiäiseen viittaavaa, Briteissä kaupat kiinni pääsiäissunnuntaina plus pe ja ma pyhiä kuten Suomessakin.

Parhaat suklaamunat on Itävallassa ja Saksassa..