Miten jotakuta voi kiinnostaa kokkaaminen, siis ihan innostukseen asti? Kertokaa te, jotka olette innostuneita
Miksi olette innostuneita?
Itse en ihan heti keksi mitään tylsempää kuin ruoanlaitto.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Haluan syödä hyvää ja terveellistä ruokaa.
Kerro siitä innostuksesta.
Mä en niinkään siitä kokkausprosessista nauti, mutta se lopputulos kun saa kokeilla kaikkia uusia herkkuja tuo iloa. Jos olisi varaa kävisin kyllä ravintolassa paljon useammin.
Pistitpäs vaikean. Mua kiehtoo se itse tekeminen, raaka-aineiden kasvatus ja keräily/käsittely, säilöntä, säästäminen, uudelleenjalostaminen ja erilaisten reseptien kokeilu. Se tyydyttää jotakin luolaihmisviettiä ja tuottaa hyvää mieltä - nautin myös lopputuloksesta. Slow food on se mun juttuni, paras kokkaaminen alkaa luiden sahaamisella.
Luuanlaitto on silloin ihanaa ja siitä innostun, kun minulla on aikaa ja sen lisäksi rahaa ostaa jotain laadukkaita lihoja ja muuta, että voin tehdä jotain vähän erikoisempaa ruokaa, kun nakkikeittoa.
Harmi vaan nykyisin ei sitä aikaa, energiaa ja rahaa oikein ole.
Kun huomasin saavani aikaan paremmanmakuista ja -laatuista ruokaa kuin perusravintoloissa. Harva ravintola on kiinnostanut vuosikymmeniin. Ne ravintolat, jotka kiinnostaisivat, ovat liian kalliita ja liian kaukana. Pizzaa ostetaan joskus, koska se ei tule oikeanlaatuiseksi kotiuunissa. Nekin muuten otetaan aina mukaan, ei huvita syödä kämäisissä pizzaravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Pistitpäs vaikean. Mua kiehtoo se itse tekeminen, raaka-aineiden kasvatus ja keräily/käsittely, säilöntä, säästäminen, uudelleenjalostaminen ja erilaisten reseptien kokeilu. Se tyydyttää jotakin luolaihmisviettiä ja tuottaa hyvää mieltä - nautin myös lopputuloksesta. Slow food on se mun juttuni, paras kokkaaminen alkaa luiden sahaamisella.
Oletko sä maalla asuva kotirouva? Kuulosta toi sun ruuanlaitto tosi työläältä ja aikaa vievältä.
Tykkään niin paljon hyvästä ruoasta, että tulisi kalliiksi jos sitä saisi vaan ravintolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä maalla asuva kotirouva? Kuulosta toi sun ruuanlaitto tosi työläältä ja aikaa vievältä.
Tamperelainen duunari, downshiftaaja eli en ympäri vuoden töissä eikä enää lasta kotona, joten vapaa-aikaa voi käyttää kuten haluaa.
Se on parhaimmillaan aikaan vievää, mulle ruoan ympärillä puuhailu on rakas harrastus. Radio auki ja kuorimaan juureksia, sielu lepää. Ei ihan yhtä hyvin kuin Jäämeren rannoilla turskaa savustellessa, mutta melkein :)
On kivaa kokeilla uusia reseptejä ja uusia makuyhdistelmiä. En ole niinkään intohimoinen siitä tekoprosessista, mutta lopputuloksesta olen. Hyvä ja onnistunut ruoka on palkinto. Ja kuten ylläoleva kommentoija mainitsi, innostusta lisää kun pystyy tekemään itse parempaa ruokaa kuin ravintoloissa. Minulle on myös tärkeää tietää mistä aineksista ruoka koostuu.
Mulla oli aika turvaton lapsuus ja äitini oli tunnekylmä. Ruoanlaitosta koen saavani lämpöä ja turvaa mistä lapsuudessani jäin paitsi. No menipäs syvälliseks 😄
Olen hyvä kokki. On kivaa tehdä sellaista, missä on hyvä.
Minä tykkään ihan siitä tekemisestä, pilkkomisesta ja kuorimisesta ja kun minulla on paljon aikaa, ei haittaa vaikka ruoan tekemisessä menee aikaa paljonkin. Usein aloitan päivällisvalmistelut aamusta ennen aamiaistakin. En minä aina onnistu, joskus menee pieleen, mutta suurimmaksi osaksi teen hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään ihan siitä tekemisestä, pilkkomisesta ja kuorimisesta ja kun minulla on paljon aikaa, ei haittaa vaikka ruoan tekemisessä menee aikaa paljonkin. Usein aloitan päivällisvalmistelut aamusta ennen aamiaistakin. En minä aina onnistu, joskus menee pieleen, mutta suurimmaksi osaksi teen hyvää ruokaa.
Huh, kunpa oppisinkin nauttimaan pilkkomisesta ja kuorimisesta. Mielestäni tuo on tylsääkin tylsempää puuhaa.
Rakastan hyvää ruokaa ja on tosi palkitsevaa kun saa itse laitettua jotain todella hyvää. Aina ei tietenkään ehdi, eikä kiireessä jonkun perus makaronilaatikon tekeminen ole hirveän kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kunpa oppisinkin nauttimaan pilkkomisesta ja kuorimisesta. Mielestäni tuo on tylsääkin tylsempää puuhaa.
En minäkään ole aina siitä tykännyt, en silloin kun oli kiireempi, lapset pieniä enkä ollut osannut paljonkaan vielä ruoanlaittoa. Nyt kun osaan, tykkään kaikista vaiheista ruoantekemisessä.
En tykkääkkään oikeasti, mutta lasten takia teen ruokaa. Ruuan tekeminen on kotoisaa ja haluan, että myös lapset oppisivat tekemään ruokaa. Se on perustaito. Vaikka olisi rahaa, minusta olisi juuretonta tilata Woltista joka päivä ruokaa.
Kotiin kuuluu valmistetun ruuan tuoksu ja keittiön äänet.
Toivoisin, että opin tekemään paremmin perusruokaa. Nyt osaan tehdä noin kuusi ruokaa ilman reseptiä. Keittoja, lihapullat, kanaa kastikkeella, uunilohi ym.
Haluaisin oppia leipomaan pullaa ja kuivakakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on ratkaisu. Äänikirjojen kuuntelu samalla. Tämän voi monistaa moneen muuhunkin tylsään tekemiseen kuten siivoukseen, lenkillä käyntiin jne.
Hankin aasialaisen keittokirjan ja aion käydä läpi joka reseptin.On vaan niin hauskaa ja miellyttävää syödä erilaisia ruokia.Aivan itselleni kokkaan.
Huomasin selailessa että ei ne aasialaiset ruoat ole niin kalorittomia mitä kuvittelemme.
Se on ikiaikaista. Ihmiset ovat iätkaiket kerääntyneet tulen ääreen paistamaan saalista. Ruuanlaitto on syvä tarve ihmisessä.
Haluan syödä hyvää ja terveellistä ruokaa.