Sinä lihava/ruma/huonosta perheestä tuleva, jota ei kiusattu - mikä oli salaisuutesi?
Itse olin lihava ja huonosta perheestä, en nyt ruma, mutta lihavuus ei tietysti nättiä ollut. Minua ei kuitenkaan koskaan kiusattu. Miksi? Koska olin sosiaalinen enkä suostunut uhriksi. Sain olla rauhassa. Mikä oli teidän muiden salaisuus?
Kommentit (12)
Yleinen leppoisuus + tarvittaessa nopeat vastahyökkäykset
Tein yrityksistä lopun heti alkuunsa.
Pari vuotta vanhempi isoveli, joka kaveerasi koulun muiden huonoista perheistä tulevien ja väkivaltaisten kanssa.
Isoveljet (2) jotka veteli välittömästi lättyyn kiusaajia kun huomasivat ensimmäiset mustelmat minussa, arassa ja ujossa pikkusiskossaan.
Kiusaajat tietysti jättivät minut välittömästi rauhaan,
ja siirtyivät seuraavaan kohteeseen.
Uusi uhri todellakin sai kärsiä joka koulupäivä pikkusadistien käsissä jotka purkivat harmituksiaan säännöllisesti häneen käyttäen aina ohimennen lyöden tai tönien nyrkkeilysäkkinä.
Opettajista/rehtorista, muista aikuisista ei ollut mihinkään.Ikuinen arvoitus miksi eivät puuttuneet. Ehkä koska kiusaajien piirissä yhteiskunnallisesti merkittävien vanhempien lapsia joita opettajat kilvan mielistelivät.
Lapsena olisin saanut nykykriteereillä varmasti as- tai jonkun muun neurologisen diagnoosin. Aina joku nörttihenkinen hakeutui seuraan eli kavereitakin oli ja heitä kyllä kiusattiin ainakin ajoittain. Minua ei, vaikka aiheita olisi löytynyt.
Vasta kolmekymppisenä laihduin ja kaunistuin. Pääsin sellaiseen ”suosittujen” naisten sisäpiiriin, josta en ennen tiennytkään. Ehkä sen ulkopuolelle jääminen on ollut kiusaamista, jota en itse huomannut. En osaa oikein vieläkään arvostaa, inhottaa vain ihmisten pinnallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta vanhempi isoveli, joka kaveerasi koulun muiden huonoista perheistä tulevien ja väkivaltaisten kanssa.
Itsellä sama. Asuttiin kaupungin vuokrataloissa ja isoveli oli tunnettu tappelija ja kaverinsa samanlaisia. Sain olla ihan rauhassa lihava ja huonoissa vaatteissa, koska minun kiusaamiseni olisi tiennyt voimakasta väkivaltaa veljeni ja kavereidensa taholta. Hehehe!
Suljin kiusaajan esim. lelulaatikkoon istumalla sen päälle. Pakokauhuissaan potki laatikkoa, kunnes opettaja repi minut pois. Ah, hyviä muistoja
Vierailija kirjoitti:
Isoveljet (2) jotka veteli välittömästi lättyyn kiusaajia kun huomasivat ensimmäiset mustelmat minussa, arassa ja ujossa pikkusiskossaan.
Uusi uhri todellakin sai kärsiä joka koulupäivä pikkusadistien käsissä jotka purkivat harmituksiaan säännöllisesti häneen käyttäen aina ohimennen lyöden tai tönien nyrkkeilysäkkinä.
Opettajista/rehtorista, muista aikuisista ei ollut mihinkään.Ikuinen arvoitus miksi eivät puuttuneet. Ehkä koska kiusaajien piirissä yhteiskunnallisesti merkittävien vanhempien lapsia joita opettajat kilvan mielistelivät.
Se oli siihen aikaan kiusatun oma henkilökohtainen ongelma jos joutui kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli siihen aikaan kiusatun oma henkilökohtainen ongelma jos joutui kiusatuksi.
Niin se on edelleen. Ja kyllähän sitä vastuuta on itsekin otettava, tosin joku hullu veli vakuutuksena on aina paikallaan.
Minua kiusasi rankalla kädellä ensimmäisen ja toisen luokan opettaja kun aloitin koulun. Sama jatkui kolmannen ja neljännen luokan opettajan kohdalla. Yritettiin nöyryyttää luokan edessä, tehdä naurunalaiseksi. Väheksyttiin ja suoranaisesti pilkattiin. Keksi erilaisia vähemmän mairittelevia kutsumanimiä. Kuitenkin olin mukana kaveriporukassa ja kukaan luokkakavereista tai muista ei kiusannut. Minulla oli ystäviä.
Myöhemmin yläasteella ruotsinopettaja yritti saada minut hampaisiinsa mutta ei onnistunut. Olen lahjakas kielissä ja tämä rouvasihminen yritti siitä huolimatta lyödä minut lyttyyn, väitti etten tee tehtäviäni enkä seuraa tunnilla. Vastasin napakasti takaisin ja esitin saamani koenumerot. Tukki suunsa sitten kinun kohdallani ja otti uuden kiusattavan.
Uskon että jouduin opettajien silmätikuksi koska olen voimakas luonne ja pidän puoleni. En kyykistele ketään, enkä yritä myöskään kyykyttää ketään. Vaadin oikeudenmukaista kohtelua niin itseäni kohtaan kuin itseltäni muita kohtaan ja se tuntuu joillekin olevan se punainen vaate. Kun ei pystytä alistamaan hyökätään entistä rajummin, kuten nämä opettajat.
Se johti tietysti siihen että aloin vihata koulua. Halusin päästä siitä eroon niin nopeasti kuin mahdollista. Vasta myöhemmin alkoi opiskelu maistua ja valmistuin yliopistosta. Edelleen työni takia opiskelen itsenäisesti lisää koska ala kehittyy koko ajan. Rakastan oppimista.
Eipä saaneet tantat lannistettua.
Lapsena ja aikuisena suojelleet samat ominaisuudet: sosiaaliset taidot ja huumorintaju. En suutu enkä loukkaannu helposti. Lepyn nopeasti. En provosoidu kun provosoidaan. En mieti loputtomiin, miksi joku sanoi tai teki jotain. En etsi merkityksiä ihmisten sanoista ja teoista siltä, missä niitä ei ole. En juoruile.
Niin ja en kiusannut muita.
ap