Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erään mamman ahmimispäiväkirja

Vierailija
19.09.2015 |

Tuntuu, etten pääse tästä ahmimisesta ikinä eroon. Ajattelin, että ruokapäiväkirja voisi helpottaa, mutta en jaksa päivittää sellaista, kokeiltu on.

Lisään tämän ketjun kirjanmerkkeihin ja kirjoitan tänne aina, kun olen ahminut. Toivottavasti ei ärsytä hirveästi nähdä tätä otsikkoa alueen etusivulla aina välillä. En kaipaa kommentteja, mutta eivät ne haittakaan, jos on jotain sanottavaa. Pääasiassa toivon, että tämän kaiken "julkinen" myöntäminen herättäisi minussa jossain vaiheessa tunteita, joiden kautta saisin motivaatiota lopettaa ahmimisen.

Aloitan: söin äsken kaksi leipomaani raskasta pizzaa. Vatsaan sattuu. Olisin pärjännyt mainiosti parilla suikaleella. Sormet tuntuvat rasvaisilta ja maistan jauhon suupielissäni. Aikaisemmin tänään olen syönyt mm. juustokakun ja neljä suklaapatukkaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa.

Vierailija
2/4 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat ja kuinka pitkä olet? Opiskeletko, käytkö töissä? Minkä ikäinen olet? Milloin ahminta alkoi, ja kuinka monena päivänä viikossa/kuukaudessa suunnilleen ahmit? Jos on sellaisia päiviä kun et ahmi, kuinka syöt silloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ns. "pahaa ruokaa" jota ei tee mieli ahmia. Osta pieniä välipaloja, mutta vain 1-2 päivälle. Muista syödä ja juoda vettä säännöllisesti. Laita vaikka kännykkään muistutus.

Tärkeintä on selvittää, miksi ahmit. Ahmiminen on oire ja syy täytyy tietää, jotta ongelma ratkeaa.

Vierailija
4/4 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Pahoitteluni, haluaisin pysyä mahdollisimman anonyyminä. Olen kuitenkin 25-vuotias ja olen tällä hetkellä lähellä normaalipainon ylärajaa, mikä on pieni ihme.

Epäterveelliset ruokailutottumukset olen oppinut vanhemmiltani, en ole syönyt terveellisesti ikinä. Ruoka on joko todella rasvaista ja epäterveellistä tai sitten vain syön sitä aivan valtavia määriä, välillä syyllistyn molempiin. Välillä syön koko päivän pelkkiä herkkuja ja jälkiruokia.

4: En osaa hillitä itseäni kaupassa ollenkaan, vaan ostan kauheita läjiä herkkuja. Ahmin helposti pahaakin ruokaa ja vaikkei tekisi mieli syödä, korvaan aterian herkuilla.

Minulla on ollut kännykässä tuollaisia muistutussovelluksia, mutta sama homma kuin ruokapäiväkirjan kanssa: ei motivaatiota, joten sivuutan ne kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi