Tuleeko teillä huono olo suolaisesta ruoasta?
Päätä särkee ja on sellainen veltto ja ällöttävä olo?
Kommentit (20)
Tulee, en voi syödä mitään, missä suolaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:02"]
[/quote]
Ei, vaan makeasta. Täytekakku on pahin.
Juhlissa valitsen aina ainoastaan suolaista tarjottavaa jos suinkin mahdollista.
Tietenkin liian suolaisesta tulee inhottava olo ja kamala jano. Tätäkö tarkoitit?
[/quote]
Joo mutta yleensä muille ihmisille se on ihan normaalisuolaista. Eikä mulla mikään erityisen kova jano tule, mutta mahassa tuntuu raskaalta, kuin olisi kivi siellä. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:12"]
[/quote]
Syötkö leipää?
Ei muuten huono olo, mutta yöllä saattaa hikoilla, jos on kovin suolaista syönyt päivän mittaan ja varsinkin illalla.
Ei tule huono olo, mutta tietysti janottaa ja sitten sormet ja silmänympärykset turpoaa. Normaalisti syön hyvin vähäsuolaista ruokaa, joten turvotus tulee ihan tavallisesta ruuasta. Mutta kieltämättä joskus kesähelteellä tekee mieli jotain kunnon suolaista, esim. metwurstia. Helteellä hikoillessa menettää normaalia enemmän suoloja, joten siitä tulee huono olo, joka sitten korjautuu juomalla runsaasti ja muutamalla metukkaviipaleella.
Tuleeko pelkästään jodipitoisesta suolasta (joihin myös merisuola kuuluu)? Kokeile Himalajan ruususuolaa/vuorisuolaa,sellaista vaaleanpunaista
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:21"]
Tuleeko pelkästään jodipitoisesta suolasta (joihin myös merisuola kuuluu)? Kokeile Himalajan ruususuolaa/vuorisuolaa,sellaista vaaleanpunaista
[/quote]
On yhtä huonon olo aiheuttavaa, ei ole mitään eroa.
Enkä ole käyttänyt kaupan tavissuolaa noin 15 vuoteen.
Ei koskaan mutta makeasta kyllä. Mulla on matala verenpaine (98/55) ja mun elimistö "huutaa" suolaa. Esim ruisleivän päälle laitan voita, juustoa ja ripotan suolaa päälle. Joskus kun olen tosi nuutunut laitan veteen 2dl/1/2 tl suolaa ja juon. Ihan lääkärin määräyksestä
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:23"]
Ei koskaan mutta makeasta kyllä. Mulla on matala verenpaine (98/55) ja mun elimistö "huutaa" suolaa. Esim ruisleivän päälle laitan voita, juustoa ja ripotan suolaa päälle. Joskus kun olen tosi nuutunut laitan veteen 2dl/1/2 tl suolaa ja juon. Ihan lääkärin määräyksestä
[/quote]
Jatkan vielä - käytän merisuolaa. Jano ei ole koskaan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:23"]
[/quote]
Mulla oli sama ongelma lapsesta asti, mutta se itse asiassa korjaantui suolan jättämisellä, ja kofeiinin jättämisellä.
Muakin on lääkärissä kehotettu syömään suolaa ja juomaan kahvia, mutta ei niistä ollut pysyvää apua.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:12"]
[/quote]
Syötkö leipää?
[/quote]
En.
Suolattomasta tulee huono ja heikko olo. Lisään melkein kaikkeen suolaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:23"]Ei koskaan mutta makeasta kyllä. Mulla on matala verenpaine (98/55) ja mun elimistö "huutaa" suolaa. Esim ruisleivän päälle laitan voita, juustoa ja ripotan suolaa päälle. Joskus kun olen tosi nuutunut laitan veteen 2dl/1/2 tl suolaa ja juon. Ihan lääkärin määräyksestä
[/quote]
Minullakin on yhtä matala verenpaine, mutta en voi syödä mitään missä suolaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:21"]Tuleeko pelkästään jodipitoisesta suolasta (joihin myös merisuola kuuluu)? Kokeile Himalajan ruususuolaa/vuorisuolaa,sellaista vaaleanpunaista
[/quote]
En tiedä. Siis yhden ystävä kokkailuista tulee aina ja joskus ravintolassa. Omasta ruoasta ei, koska en käytä suolaa kovinkaan paljon. Mullakin on muuten hyvin matala verenpaine, joten ei sekään oikeen selitä tätä, koska silloinhan täytyisi olla päinvastainen reaktio. Ap
No kokeile sitä joditonta ruususuolaa.
Se että jonkun ystävän kokkailusta tulee aina johtuu siitä että käyttää aina sitä samaa sulle sopimatonta suolaa. Jodiallergia on olemassa vaikkei sitä lääketieteessä juurikaan tunnusteta
Tulee tokkurainen ja huono olo suolasta.
Minulla on matala verenpaine. Syön tavallisesti hyvin vähäsuolaista ruokaa ja juon vähän. Joskus harvoin tulee suolantarve, ja silloin vetäisen esim. pussillisen sipsejä, joita en rasvaisuuden takia tavallisesti tykkää syödä, tai keitän kananmunia ja ripottelen paljon suolaa päälle. Sipsipussillisen tai munien takia tulee sitten mahdoton jano, ja suolan ja veden yhteisvaikutus on hirveä turvotus monta päivää, ennen kuin neste tulee pissana ulos. Saa istua pytyllä lorottelemassa monta kertaa päivässä litratolkulla (tai siltä se ainakin tuntuu). Sitten menee taas kuukausi hyvin vähäsuolaisella ruokavaliolla.
Riskaannuttaa, minulla on alhainen verenpaine.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:02"]
[/quote]
Ei, vaan makeasta. Täytekakku on pahin.
Juhlissa valitsen aina ainoastaan suolaista tarjottavaa jos suinkin mahdollista.
Tietenkin liian suolaisesta tulee inhottava olo ja kamala jano. Tätäkö tarkoitit?