Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihonväri periytyy?

Vierailija
01.04.2022 |

Äiti vaaleaihoinen ja isä perinyt intialaiselta äidiltään tummemman ihon värin. Minkä värinen lapsesta tulee?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kutakuinkin näiden värien yhdistelmä (ei vaalea, ei tumma vaan jotain siltä väliltä).

Apua kuulostaa ilkeältä kirjoitella tällaisia, vaikka ei tässä nyt mitenkään rasistisia olla.

Vierailija
2/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla äiti suomalaista tummemmalla iholla en kerro mistä ja isä vaalea suomalainen. Minä ruskea niin että luullaan minun olleen etelässä, tummanruskeat hiukset, vihreät silmät.

Isä siis hiekanvaalea sinisilmäinen äiti mustatukkainen ja hyvin ruskeat silmät. 

Minulla on kaksi veljeä joista kaksi tummaa yksi vaalea kuten isä ja sinisilmäinen.

Äiti asunut ikänsä Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla äiti suomalaista tummemmalla iholla en kerro mistä ja isä vaalea suomalainen. Minä ruskea niin että luullaan minun olleen etelässä, tummanruskeat hiukset, vihreät silmät.

Isä siis hiekanvaalea sinisilmäinen äiti mustatukkainen ja hyvin ruskeat silmät. 

Minulla on kaksi veljeä joista kaksi tummaa yksi vaalea kuten isä ja sinisilmäinen.

Äitis oli nuorempana siel hotellilla töissä, oli muuten himo imuttaja.

Vierailija
4/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneissähän se ihonvärikin kulkee. Mutta ei se mene noin yksioikoisesti kuin ykkönen sen esitti. Lapsi voi olla vaalea kuin äitinsä, vähän tummempi kuten isänsä tai jopa tummempi kuin isänsä, sillä väri voi periytyä monen sukupolven takaakin.  

Vierailija
5/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitis oli nuorempana siel hotellilla töissä, oli muuten himo imuttaja.

Tiedän myös tapauksen.

Vierailija
6/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton ennustaa, voi perityä ihan miten sattuu ja saman perheen sisaruksillekin eri tavalla ja joskus hypätä sukupolven yli. 

Ystäväni vanhemmat ovat Aasiasta mutta kumpikin aika vaaleaihhoisia, toinen heidän lapsistaan on huomattavasti tummempi kuin vanhemmat ja toinen taas suunnilleen yhtä vaalea kuin vaaleampi vanhempi. 

Vierailija
7/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Englannin kuningasperheen kuningasgeenit värjäsivät mustan naisen lapsen valkoiseksi.

Vierailija
8/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
9/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli lehdessä juttua pariskunnasta, joista toinen oli musta ja toinen valkoinen. He saivat kaksoset, joista toinen näytti aivan valkoiselta ja toinen taas aivan mustalta. Harvinaista tietysti, mutta niinkin voi käydä.

Vierailija
10/10 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onpa niitäkin suomalaisia perheitä ollut että, molemmat vanhemmat suvussa pitkälti vaaleita, mutta sitten yksi lapsista tummempi. Johtunut äidin lomamatkasta jolloin saanut ainakin aurinkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi