Pidin itseäni kauniina, kunnes kävin ottamassa ajokorttikuvan
Miten voin olla noin ruma? Naama on älyttömän epäsymmetrinen enkä näytä yhtään siltä, mikä peilistä näkyy. Oksettaa
Kommentit (41)
Mun passikuvasta tuli tosi hyvä. Voin esitellä sitä
mielihyvin.
Minun kuvani on ihan sekopäinen.
Nopealla vilkaisulla kuva on ihan ok. Tosin perus "massamurhaaja" efektillä.
Mutta kun kuvaa katsoo hetkenkään pidempään alkaa silmissä sekoamaan. Se johtuu siitä, että pääni on näennäisesti suorassa, mutta silmäni on huomattavasti eri tasolla. Jos vetää viivottimen kuvan ylle silmästä silmään, niin toista silmää ei edes näy. Tarkemmin katsottuna huomaa, että korvalehdet on eritasolla, joten pää on vinossa, vaikkei sitä kuvasta huomaa, kun on rajattu niin..
Kumpikin puoli erikseen olisi ihan ok, mutta kuva näyttää juuri siltä, niinkuin kaksi kuvaa olisi liitetty keskeltä yhteen hieman vinoon.
Ja kyllä, tuon kuvan jälkeen oli pakko lähteä peilin eteen katsomaan, että onko mun silmät oikeasti niin eri tasossa, jopa piti mitata..
Itsellä sama juttu, vaikka kuvadin itse. Varmaan johtuu valaistuksesta ja siitä, että kuva pitää olla tasan edestäpäin otettu. Yleensä tosiaan ihmistä tulee katsottua monenlaisissa kulmissa. Eikä passikuvassa osaa oikein olla edes luonnollisesti.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:27"]Minun kuvani on ihan sekopäinen.
Mutta kun kuvaa katsoo hetkenkään pidempään alkaa silmissä sekoamaan. Se johtuu siitä, että pääni on näennäisesti suorassa, mutta silmäni on huomattavasti eri tasolla. Jos vetää viivottimen kuvan ylle silmästä silmään, niin toista silmää ei edes näy. Tarkemmin katsottuna huomaa, että korvalehdet on eritasolla, joten pää on vinossa, vaikkei sitä kuvasta huomaa, kun on rajattu niin..
Kumpikin puoli erikseen olisi ihan ok, mutta kuva näyttää juuri siltä, niinkuin kaksi kuvaa olisi liitetty keskeltä yhteen hieman vinoon.
Ja kyllä, tuon kuvan jälkeen oli pakko lähteä peilin eteen katsomaan, että onko mun silmät oikeasti niin eri tasossa, jopa piti mitata..
[/quote]
Sama juttu. Sitä takia oman epäsymmetrisen naamansa, koska näyttää siltä että kahden eri kasvojen puoliskot olisi vain läntätty yhteen. Hyi helvetti
Ap
Mitä symmetrisempi naama, sitä kauniimpi.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:42"]Mitä symmetrisempi naama, sitä kauniimpi.
[/quote]
Tiedän.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:11"]Ap tiedän siis niin tunteen. T. ajokortissa kuin krapulaisen mervitapolaisen pidätyskuva
[/quote]
Mä repesin:DD
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:27"]Minun kuvani on ihan sekopäinen.
[/quote]
Sama juttu. Sitä takia oman epäsymmetrisen naamansa, koska näyttää siltä että kahden eri kasvojen puoliskot olisi vain läntätty yhteen. Hyi helvetti
Ap
[/quote]
:DD
Passkuvissa on todella tiukat säännöt ja kuka tahansa näyttää niissä kirvesmurhaajalta!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:42"]Mä näytän paremmalta kuin oikeasti olen ajokorttikuvassa xD
[/quote]
Tarkoitit varmaan, että näytät paremmalta ajokortissa kuin mitä peilistä näet tai miltä näytät muissa kuvissa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:27"]Minun kuvani on ihan sekopäinen.
[/quote]
Ap
[/quote]
Jokaisella on oma ns. peili-ilmeensä. Ihminen on oppinut tietämään miten ja millä ilmeellä peiliin kannattaa katsoa jos haluaa pitää näkemästään. Siksi toisen henkilön ottama kuva meistä onnistuu harvoin, sillä emme tiedä, miltä näytämme.
Minun passikuvani oli niin hirveä, että kuvaajakin repesi nauruun. Olisin loukkaantunut ja tehnyt valituksen, mutta katsoessani niitä kuvia oli kyllä kova työ naurun pidättelemisessä.
Olin tuolloin 15-vuotias, äitini pakotti minut kauheassa kiireessä ja univelassa kuvaajalle tulevaa perhelomaa varten. Tietenkin olin niissä kuvissa finninaama norsunvitulla, silmät harittivat punaisina ja kaksoisleuka oli asennosta johtuen todella hyvin esillä.
Kuvaaja yritti suostutella minua uuteen kuvaukseen, mutta lähdin aika kiireellä liikkeen ovesta.
Kyseinen kuva on herättänyt huvitusta monessa portsarissa ja virkailijassa, mutta en osaa vieläkään loukkaantua siitä. Katsellessaan sitä on todella helppo myöntää sen hilpeys. Onneksi kohta pitää jo uusia passi, tällä kertaa voisin yrittää vähän enemmän.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:42"]Mä näytän paremmalta kuin oikeasti olen ajokorttikuvassa xD
[/quote]
Tarkoitit varmaan, että näytät paremmalta ajokortissa kuin mitä peilistä näet tai miltä näytät muissa kuvissa.
[/quote]
Ei, nimenomaan niissä saatanan passikuvassa mä näytän läskillä av-mammalta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:04"]
Minun passikuvani oli niin hirveä, että kuvaajakin repesi nauruun. Olisin loukkaantunut ja tehnyt valituksen, mutta katsoessani niitä kuvia oli kyllä kova työ naurun pidättelemisessä.
Olin tuolloin 15-vuotias, äitini pakotti minut kauheassa kiireessä ja univelassa kuvaajalle tulevaa perhelomaa varten. Tietenkin olin niissä kuvissa finninaama norsunvitulla, silmät harittivat punaisina ja kaksoisleuka oli asennosta johtuen todella hyvin esillä.
Kuvaaja yritti suostutella minua uuteen kuvaukseen, mutta lähdin aika kiireellä liikkeen ovesta.
Kyseinen kuva on herättänyt huvitusta monessa portsarissa ja virkailijassa, mutta en osaa vieläkään loukkaantua siitä. Katsellessaan sitä on todella helppo myöntää sen hilpeys. Onneksi kohta pitää jo uusia passi, tällä kertaa voisin yrittää vähän enemmän.
[/quote]
Naurattaa! :D:D
Minä en ole vielä nähnyt ketään jonka ajokorttikuva näyttäisi hyvältä tai kuvastaisi todellisuutta. En vaikka kortinhaltija olisi oikeasti todella komea tai kaunis.
Eräs tosi hyvännäköinen mies näyttää ajokorttikuvassaan ihan hirveältä. :D Eli älä ap masennu.
Itse näytän passikuvassani ihan hirveältä. Näytän jotenkin lihavalta ja silmät näyttävät olevan ihan eri korkeudella, tukka roikkuu ja kulmakarvat hyökkää silmille.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:37"]Peili ei näytä todellisuutta. Paras keino selvittää oma ulkonäkö on mennä tv-ohjelmaan. Olet varmaan huomannut, että monet internet-julkkikset eivät ole yhtä kauniita ja virheettömiä tv:ssä. Se johtuu juurikin siitä, että todellisuudessa ihmisissä on niitä "virheitä" eli harvalla on täysin symmetriset kasvot tai täydellinen posliini-iho. Videokuvassa ihminen näyttää eniten siltä miltä livenä.
[/quote]
Mä näytä livenä paljon rumemmalta kuin videokuvassa. Joillakin se menee näin päin.
[/quote]
Mistä tiedät miltä näytät livenä? Harrastat ruumiista irtautumista?
älä välitä, itse olen ihan perusnätti mutta näytän henkilökorttini kuvassa Transylvanialaiselta transulta..!
Lohduttaisin tuosta epäsymmetrisyydestä myös sillä, että kuvassa se näyttää susta pahemmalta koska et ole tottunut näkemään itseäsi noin päin. Peilihän on valekuva jossa vasen ei ole vasen, ja olet tottunut näkemään itsesi niin. Sen sijaan et muiden mielestä näytä yhtä "pahalta" kuin omasta mielestäsi kuvassa, koska ne ovat tottuneet näkemään sinut oikeinpäin alunperinkin. Näin ihan oikeasti on, huomaan sen omasta koirastani: sillä on epäsymmetrinen piirto silmien välissä, joka minusta näyttää ihan tasaiselta. Mutta koiran peilikuvassa sama piirto näyttää minusta aivan hervottoman epäsymmetriseltä ja koko koira ihan erilaiselta kuin livenä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:37"]Peili ei näytä todellisuutta. Paras keino selvittää oma ulkonäkö on mennä tv-ohjelmaan. Olet varmaan huomannut, että monet internet-julkkikset eivät ole yhtä kauniita ja virheettömiä tv:ssä. Se johtuu juurikin siitä, että todellisuudessa ihmisissä on niitä "virheitä" eli harvalla on täysin symmetriset kasvot tai täydellinen posliini-iho. Videokuvassa ihminen näyttää eniten siltä miltä livenä.
[/quote]
Mä näytä livenä paljon rumemmalta kuin videokuvassa. Joillakin se menee näin päin.
[/quote]
Mistä tiedät miltä näytät livenä? Harrastat ruumiista irtautumista?
[/quote]
Älkää naurattako :Dd
Mä olen aina ollut passi yms. kuvissa kaunis. Olen varmastikin livenäkin kaunis. Tai ainakin kaikki kehuu. Mutta kyllä mustakin epäonnistuneita kuvia saa. Mutta kaikki ei siis näytä passikuvissa rumilta tai oudoilta.