Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaan kysymyksiin FAS'iin liittyen

Vierailija
19.09.2015 |

Eli siis, mulla on FAS. Mä oon nyt omas koulus kiertäny luokis kertomassa siitä PowerPoint esityksellä ja kaikki on pitäny sitä hyötyisenä. Kerran joku kysyi että haluaisinko internetissä jakaa tietoa ja kertoa itsestäni tai tästä FAS'ista. Ja en tiennyt mitä vastata, mutta nyt ajattelin että haluankin kertoa siitä.

Joten, siis. Multa saa kysyä ihan mitä tahansa mitä tulee mieleen, vastaan mielelläni kaikkeen. :) Tervetuloa kyselemään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:09"]

Olen 99% varma, että naapurin lapsi on alkoholin vaurioittama, mitä piirteitä/ominaisuuksia hänessä mielestäsi tulisi silloin olla?

[/quote]

Lisäksi riippuu siitä kuinka paljon alkoholia äiti on juonut tätä lasta odottaessaan. Tällä voi olla lievempiäkin piirteitä/ominaisuuksia kuin mitä yleensä FAS-lapsilla. Tällä voi olla vaikkapa osittainen alkoholin oireyhtymä, tai alkoholin aiheuttama keskushermoston vaurio/ alkoholin aiheuttama epämuodostuma.

Vierailija
22/25 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen oireyhtymän nimi fatal alcohol syndrome vaikka läheskään kaikki eivät kuole siihen? Lukuisia syntyy elävänä ja joitain mitä olen telkkarissa nähnyt, hädin tuskin tunnistaa mitenkään normaalista poikkeavaksi? 

Luulisi että jos puhutaan ns. fataalista oireyhtymästä, valtaosa syntyisi kuolleena tai syvästi kehitysvammaisena.

Se on itseasiassa fetal alcohol syndrome. Ei fatal.

Vierailija
24/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen oireyhtymän nimi fatal alcohol syndrome vaikka läheskään kaikki eivät kuole siihen? Lukuisia syntyy elävänä ja joitain mitä olen telkkarissa nähnyt, hädin tuskin tunnistaa mitenkään normaalista poikkeavaksi?

Luulisi että jos puhutaan ns. fataalista oireyhtymästä, valtaosa syntyisi kuolleena tai syvästi kehitysvammaisena.

Ei fatal, vaan fetal.

Vierailija
25/25 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up