Isän tapaaminen ja kissaongelma
Tyttö täytti 18 ja otti kissan. Hän asuu vielä kotona, mutta kun muuttaa, kissa muuttaa mukana. Tyttö huolehtii kissan hoidon, ostaa ruoat, puhdistaa hiekka-astian jne.
Olemme tytön isän kanssa eronneet jo pitkä aika sitten ja tyttö on tavannut isäänsä melko säännöllisesti joka toinen viikonloppu vielä nyt isonakin. Ongelmana on se, etteivät isä ja hänen puolisonsa halua kissaa heille. Heillä on kaksi omaa kissaa, jotka kuulemma stressaantuvat, jos sinne tulee pentukissa.
Toki pentu voisi jäädä meille nyt, mutta emme mekään ole luvanneet olla mikään eläinhoitola, kissa on täysi-ikäisen tyttären, ei meidän. Eikä tyttö suostu muutenkaan menemään isälleen ilman kissaa.
Onko kenellekään sattunut vastaavaa ongelmaa? Ei kai isä voi vaatia eläinrakasta tyttöä olemaan ilman eläimiä, kun hänellä itselläänkin niitä on ja hekin kulkevat niiden kanssa minne ikinä menevätkin.
Kommentit (58)
Ongelmahan ei ole sinun. Anna tytön ja isän ihan itse setviä ongelmansa.
Eiköhän tyttö siitä hyvin pian aikuistu. Muuttaa omaan asuntoon ja vierailee sitten päiväseltään vanhemmilla, kissa pärjää kotona sen aikaa.
Minulla asuu molempien tyttärieni koirat. Ei haittaa yhtään. Ylipäätään "tyttären koira" taitaa olla yleisin koirarotu.
Isä varmistaa tuolla, ettei tarvitse aikuista lasta enää tavata. Onko ollut tekemisissä pelkästä velvollisuudesta tähän asti? Sellainen olo tuosta tulee. Jos minä olisin tyttäresi, muuttaisin omilleni niin pian kuin pääsen, enkä liiemmin olisi tekemisissä kummankaan vanhempani kanssa, kun asenne on tuo sinullakin, ettei voi oman lapsen lemmikkiä silloin tällöin hoitoon ottaa.
Ymmärtäisin, jos olisi syynä allergia tai se että sinulla on vasikankokoinen koira, joka syö sen kissan heti, kun silmä välttää, mutta viestisi perusteella ei ole kumpaakaan.
Jännä juttu, ettei SINUN tarvitse kissaa hoitaa, mutta isän pitäisi kissa ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan ei ole sinun. Anna tytön ja isän ihan itse setviä ongelmansa.
Joo no tavallaan kyllä, mutta isä olettaa, että tyttö voi kätevästi jättää meille kissan tai jatkossa varmaan vaikka norsun jos haluaa ja meille käy aina kaikki.
"Kun valitsee teon, valitsee seurauksen"
Noin sanon aina muksuille, jotta miettisivät loppuun asti asioita.
Itse otin kissan, jonka seurauksena sisarukseni ei käy meillä, koska eläimet ovat likaisia. Ok.
Ystäväni ei myöskään käy enää meillä, koska on vaikeasti allerginen. Ok. Tapaamme kesäisin pihassamme, talvisin ystävän luona tai ravintoloissa.
Tulipa surullinen olo sun tytön puolesta. Toki hänellä on vastuu ottamastaan lemmikistä, en sitä kiellä. Itse vaan tulen suvusta, jossa lemmikit on kuin perheenjäseniä ja aina odotettuja vieraita.
Eihän kissassa nyt ole juuri mitään hoitamista. Kun on ruokaa ja vettä, kyllä se siellä teidän kotona pärjää päivän kaksi vaikka tyttö ei ole paikalla. Siis en ymmärrä miten sulle on ylivoimaista katsoa että kissalla on ruokaa?
Eikö siellä isän luona voi käydä päiväseltään? Niin kuin aikuiset ihmiset ylipäätään kyläilevät.
Vierailija kirjoitti:
Isä varmistaa tuolla, ettei tarvitse aikuista lasta enää tavata. Onko ollut tekemisissä pelkästä velvollisuudesta tähän asti? Sellainen olo tuosta tulee. Jos minä olisin tyttäresi, muuttaisin omilleni niin pian kuin pääsen, enkä liiemmin olisi tekemisissä kummankaan vanhempani kanssa, kun asenne on tuo sinullakin, ettei voi oman lapsen lemmikkiä silloin tällöin hoitoon ottaa.
Ymmärtäisin, jos olisi syynä allergia tai se että sinulla on vasikankokoinen koira, joka syö sen kissan heti, kun silmä välttää, mutta viestisi perusteella ei ole kumpaakaan.
Käsitit väärin. Olen sanonut, että hoidamme tottakai kissaa tarvittaessa. Mutta emme ole mikään automaattihoitola, jonne nyt sitten kissa jätetään joka toinen viikonloppu isän mieliksi. Koska eihän heilläkään mitään allergiaa ole. Meillähän se kissa asuu nytkin, ei se ole minulle mikään ongelma vaan se, että tytön oli tarkoitus pitää kissaa mukana perheenjäsenenään aivan kuten isänsä kuljettaa omia kisojaan mukana. Kun tyttö muuttaa muualle opiskelujen perässä niin toisiko tyttö sittenkin aina meille kissan hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, ettei SINUN tarvitse kissaa hoitaa, mutta isän pitäisi kissa ottaa vastaan.
Kissahan asuu meillä! Kumman luona se silloin onkaan enemmän? Meillä muun kuun ja isällä 4 päivää?
Tytön olisi pitänyt ottaa kissa vasta, kun on muuttanut pois.
Oma 18-vuotiaani ei saisi ottaa meille kissaa. Omaan kotiin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissahan asuu meillä! Kumman luona se silloin onkaan enemmän? Meillä muun kuun ja isällä 4 päivää?
Mikä on ongelma on hoitaa sitä 30 päivää verrattuna 26 päivään?
Älä sinä sotkeudu aikuisen tyttäresi ja hänen isänsä väleihin. Anna heidän selvittää tapaamisasiansa keskenään, niin kuin parhaaksi näkee.
Jos tyttö ei suostu menemään isälleen ilman kissaa, sinä et voi tilanteessa auttaa mitenkään. Voihan olla, että kissa on lähinnä tekosyy, jolla hän voi luopua isäviikonlopuistaan? Hänellähän ei ole mitään velvollisuutta käydä isällään. Ja koska hän on täysi-ikäinen, hänen isälläänkään ei ole velvollisuutta tavata häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä varmistaa ⁰tuolla, ettei tarvitse aikuista lasta enää tavata. Onko ollut tekemisissä pelkästä velvollisuudesta tähän asti? Sellainen olo tuosta tulee. Jos minä olisin tyttäresi, muuttaisin omilleni niin pian kuin pääsen, enkä liiemmin olisi tekemisissä kummankaan vanhempani kanssa, kun asenne on tuo sinullakin, ettei voi oman lapsen lemmikkiä silloin tällöin hoitoon ottaa.
Ymmärtäisin, jos olisi syynä allergia tai se että sinulla on vasikankokoinen koira, joka syö sen kissan heti, kun silmä välttää, mutta viestisi perusteella ei ole kumpaakaan.Käsitit väärin. Olen sanonut, että hoidamme tottakai kissaa tarvittaessa. Mutta emme ole mikään automaattihoitola, jonne nyt sitten kissa jätetään joka toinen viikonloppu isän mieliksi. Koska eihän heilläkään mitään allergiaa ole. Meillähän se kissa asuu nytkin, ei se ole minulle mikään ongelma vaan se, että tytön oli tarkoitus pitää kissaa mukana perheenjäsenenään aivan kuten isänsä kuljettaa omia kisojaan mukana. Kun tyttö muuttaa muualle opiskelujen perässä niin toisiko tyttö sittenkin aina meille kissan hoitoon?
Pitääkö asiasta tehdä ongelma? Tytöstä varmaan tuntuu pahalta isän käytös. Mitä jos sä olisit sille kiva? Tyttö varmaan lähtee opiskelemaan ja omaan elämään pian. Siinä kuule jää viikonloppuvierailut isällä eikä äidillekään aina ehdi. Voi olla, että sulle tulee vielä ikävä tyttöä ja kissaa :')
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tytär hoitaa kissan kokoaikaisesti kuten itse sanoit. Taidat olla vähän yksinkertainen otus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu, muttet sinä sitä hoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma on hoitaa sitä 30 päivää verrattuna 26 päivään?
Tyttö on kotona ne 26 päivää ja hoitaa kissaansa, emme me. Myöskään isän ei tarvitse sitä hoitaa. Neljä päivää on poissa isän luona ja silloin hän hoitaa kissaansa siellä. Jos se ei käy, hän hoitaa sitä kotona. Tarvittaessa hoidamme sitä, mutta emme automaattisesti joka toinen viikonloppu, koska mitään järkevää syytä asiaan ei ole.
Tyttö tekee valintansa. Jokaisen omassa huushollissa on omat sääntönsä.