Paras lakritsi?
Kysely lakun ystäville. Itselleni tullut viime aikoina lakritsinhimo ja olen ostellut eri lakupusseja ihan peruslakua ilman mitään täytteitä tai päällistä, kaikki hyviä mutta erilaisia. 😋
Mutta kun nyt tämmöisen kyselyn tein, niin kai mun täytyy itsekin valita suosikki.
Vastaan Kouvolan lakritsi.
Kommentit (50)
Kouvolan lakritsi, ihan kirkkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola liian pehmeää. Halvan pahvipakkaus on hyvää. Vai myydäänkö sitä edes enää? Laku ei saa olla liian tuoretta eikä pehmeää.
Pyh. Nimenomaan tuore ja pehmeä Kouvolan lakritsi on kaikkein parasta. Jos haluaa kuitenkin kovempaa, ostaa vain sellaista jossa on vanhempi päiväys.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen Fini gourmet black liquorice. Saa ihan normi kaupoista. On myös vegaaninen.
On sellainen vahvan makuinen ja sopivan sitkeä. Sormet vaan saa sottaan kun on niin kostea.
En tajua, miten joku firma edes onnistuisi saamana lakritsista ei-vegaanista. Kai jotkut sitten lisäävät pintaan jotain mehiläisvahaa? Ihan turhaa. Kaikki paras lakritsa on luontaisesti ihan vegaanista. Fini gourmet on kyllä parasta, mitä Suomen marketeista saa. Aitoa, hollantilaistyyppistä.
Hirveimpiä ovat sokerilla kyllästetyt mönjämäiset Panda, Fazer ymv. Kaukana kunnon lakritsasta. Lakritsan kuuluu olla sitkeää, ei sosetta suussa. Ja anisöljyä ja lakritsan makua pitää olla paljon. Panda ei maistu juuri miltään.
Vierailija kirjoitti:
Kouvolan lakritsi, ihan kirkkaasti.
Ei maistu miltään.
Fazerin peruslakupötkö.
Sekin on muuttunut 1960-luvulta, mutta on mun tuki, turva ja lemppari.
Laivalta ja jostain netistä saa Skippers lakupiippuja.
Ihana sitko niissä...joskus tykkään myös pehmeästä Kouvolan lakusta, mutta tää vie voiton...
Ehkä jos ne Kouvokan lakut jättää kuivettumaan...
Pandalla hyvää myös
Hollannin lakritsa on parasta. Sitkeää ja voimakkaan maukasta. Suomalainen lakritsa on kuin taikinamössöä, ja maistuu vain etäisesti lakritsalta.