Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa hyväksikäyttäjiä?

Vierailija
01.04.2022 |

Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka käyttää muita ihmisiä hyväksi? Käyttää hyväksi jollain lailla, tavalla tai toisella, esimerkiksi taloudellisesti. Siis joku vaikkapa yrittäisi saada itselleen huijattua rahaa toista ihmistä käyttämällä. Tapahtuuko tälläistä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen! Jos on olemassa hyväksikäyttöä niin sittenhän kenties on olemassa myös sen vastakohta. Koska monissa asioissahan menee niin että vastakohtia todellakin löytyy. Joten on olemassa pahaksikäyttöä! Mutta mitäs se sitten oikein on?

Hyväksikäyttö = käyttää toista ihmistä sillä lailla että siitä on itselle hyötyä.

Haitaksikäyttö = käyttää toista ihmistä sillä lailla että siitä on itselle haittaa.

--

Kenties voisi sanoa että tuollainen käyttäjähenkilö käyttää toista ihmistä ikäänkuin työkaluna johonkin päämäärään päästäkseen, saadakseen aikaan jotain tulosta. Noh, kaikkia työkaluja voi käyttää oikein (hyödyksi) tai väärin (haitaksi).

Esim. saha. Jos sitä käyttää oikein niin saa sahattua puukappaleen poikki. Itselle hyötyä.

Mutta jos sahaa käyttää erittäin hölmösti väärin, kuten vaikkapa sillä lailla että pitää kiinni siitä terästä ja yrittää sillä kädensijalla saada sen puukappaleen poikki, niin silloin siitä on itselle haittaa koska saa haavoja käteensä. Ja se puukappale ei katkea. Ja saattaa siitä haittaa olla sille sahallekin eli sen saattaa saada hajalle.

Kenties huono esimerkki tämä saha koska en tiedä voiko kukaan olla noin tyhmä, noin huono sahankäyttäjä. Mutta sen olen huomannut että monet käyttäjähenkilöt ovat uskomattoman huonoja muiden ihmisten käyttäjiä, oikeita supertyperyksiä. He harrastavat muiden ihmisten käyttämistä vaikka kuinka paljon, mutta eivät liiemmin saa itselleen suotuisia tuloksia aikaan. Saavat aikaan itselle haittaa. Mutta vielä sitäkin enemmän he saavat aikaan haittaa niille käytettäville työkaluhenkilöille ja jopa viattomille sivullisille.

Käyttäjähenkilöt saavat hirveästi aikaan tuhoa ja sekasortoa, siis "haitallisia sivuvaikutuksia". Alkuun nuo sivuvaikutukset eivät osu käyttäjähenkilöihin vaan muihin ihmisiin, joten ei niillä sivuvaikutuksilla ole käyttäjähenkilöille mitään merkitystä. Mutta mitä pidempään tämä käyttäminen jatkuu ja mitä enemmän niitä sivuvaikutuksia aiheutetaan niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä ne lopulta osuvat myös siihen käyttäjähenkilöön. Ja tällöin se käyttäjähenkilö on vielä niinkin suuri typerys että ei itse tajua aiheuttaneensa sitä itselle aiheutunutta haittaa.

Vierailija
22/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset käyttävät miehiä hyväkseen ja miehet naisia. Ainoa ero on siinä että kukaan ei vaadi naisia lopettamaan hyväksikäyttöä niin kuin miehiä vaaditaan lopettamaan.

Voihan mies vaihtaa miehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja idiootti?

Luulen että kirjoitit viestisi vahingossa väärään keskusteluun. Ei täällä puhuta minusta eikä idiooteista, vaan hyväksikäyttäjistä.

ap

Anteeksi nyt mutta jos ja kun joku epäilee, että mahtaako hyväksikäytötapauksia oikeasti olla olemassa, niin hrää kysymys, että onko tällaista kysyvällä kaikki korviena välissä kunnossa? - Vai missä todellsiuudessa hän elää, kun tällaista kyselee?

Vai onko niin, että hyväksikäyttöön suhatutuu vähän samaan tapaan kuin hyvinv vakaviin sairauksiin; niiden saajat ovat oikeasti aina jotain muita, eikä niitä voi saada itse jos ja kun elää terveesti. Joten niitä ei oiekasti olisi jos kaikki vain eläsivät terveesti. Ja kun ei ole ketään lähipiirissäkään ketään, joka olsi sellaien saanut niin varmaan on ihan keksittyjä juttuja ja turhaa pelottelua.

Huokaus. Aina joskus en tiedä mitä ajatella ihmisitä, jotka onnistuvat ilm. täydellsiesti elämään omassa kuplassaan. Samalla aina tiedostamatta itse millaisessa "kuplassa" sitä elän itse.

Se vähän yksinkertaisempi mies

Olet väärässä. "Ei kysyvä tieltä eksy", "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä", jne. Eli jos joku kysyy jotain niin se ei tarkoita sitä että se kysyjä olisi idiootti tai hänen päänsä sisällä olisi jotain vikaa tms.

ap

On vaarallista, jos on kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät tiedä hyväksikäyttäjistä hönkäsen pöläystä. Jo pienille lapsille korostetaan, että ei saa lähteä vieraiden mukaan. Ajatuksenahan tässä on, että vieras voi olla joku namusetä/-täti, murhaaja tms. sekopää. 

Jos hyväksikäyttäjiä ei olisi, miksi ihmeessä tarvitsisimme esim. pankkitileillemme suojausta?

Miksi lukitsisimme kotoa lähtiessä ovemme?

Mietipä kuinka paljon ihmiset yrittävät kaikenlaisella valvonnalla estää hyväksikäytöt. Jos ne kerran estetään, pitää olla silloin maailmassa hyväksikäyttäjiäkin. 

Pidätkö itse kotisi ovet avoinna jokaisen tulla ja mennä yötä päivää? Miten ihmeessä hoidat pankkiasiasi? Etkö suojaa niitä mitenkään? Annatko kenen tahansa lääppiä sinua? Mieti näitä asioita ja googleta asiasta. 

"Ei MUUMITALOA lukita yöksi!"

Nyt vasta ensimmäistä kertaa elämässäni mihin se viittaa että siinä laulussa sanotaan noin. En ole koskaan ennen tajunnut että tuolla sanoituksella on jokin merkitys, että se tarkoittaa jotain.

Suojelu ja turva on aikamme arvo. Mutta ei sille ole todellisuuden perusteita. Rikollisuus on laskenut jo satoja vuosia.

Vierailija
24/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko näitä jotka antaa rahansa varakkaalle majurille/perijälle? Tai niitä mille on totaali OK rahoittaa kuppaavaa partneria?

Vierailija
25/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja idiootti?

Luulen että kirjoitit viestisi vahingossa väärään keskusteluun. Ei täällä puhuta minusta eikä idiooteista, vaan hyväksikäyttäjistä.

ap

Anteeksi nyt mutta jos ja kun joku epäilee, että mahtaako hyväksikäytötapauksia oikeasti olla olemassa, niin hrää kysymys, että onko tällaista kysyvällä kaikki korviena välissä kunnossa? - Vai missä todellsiuudessa hän elää, kun tällaista kyselee?

Vai onko niin, että hyväksikäyttöön suhatutuu vähän samaan tapaan kuin hyvinv vakaviin sairauksiin; niiden saajat ovat oikeasti aina jotain muita, eikä niitä voi saada itse jos ja kun elää terveesti. Joten niitä ei oiekasti olisi jos kaikki vain eläsivät terveesti. Ja kun ei ole ketään lähipiirissäkään ketään, joka olsi sellaien saanut niin varmaan on ihan keksittyjä juttuja ja turhaa pelottelua.

Huokaus. Aina joskus en tiedä mitä ajatella ihmisitä, jotka onnistuvat ilm. täydellsiesti elämään omassa kuplassaan. Samalla aina tiedostamatta itse millaisessa "kuplassa" sitä elän itse.

Olet väärässä. "Ei kysyvä tieltä eksy", "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä", jne. Eli jos joku kysyy jotain niin se ei tarkoita sitä että se kysyjä olisi idiootti tai hänen päänsä sisällä olisi jotain vikaa tms.

ap

On vaarallista, jos on kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät tiedä hyväksikäyttäjistä hönkäsen pöläystä. Jo pienille lapsille korostetaan, että ei saa lähteä vieraiden mukaan. Ajatuksenahan tässä on, että vieras voi olla joku namusetä/-täti, murhaaja tms. sekopää. 

Jos hyväksikäyttäjiä ei olisi, miksi ihmeessä tarvitsisimme esim. pankkitileillemme suojausta?

Mietipä kuinka paljon ihmiset yrittävät kaikenlaisella valvonnalla estää hyväksikäytöt. Jos ne kerran estetään, pitää olla silloin maailmassa hyväksikäyttäjiäkin. 

Pidätkö itse kotisi ovet avoinna jokaisen tulla ja mennä yötä päivää? Miten ihmeessä hoidat pankkiasiasi? Etkö suojaa niitä mitenkään? Annatko kenen tahansa lääppiä sinua? Mieti näitä asioita ja googleta asiasta. 

Nyt vasta ensimmäistä kertaa elämässäni mihin se viittaa että siinä laulussa sanotaan noin. En ole koskaan ennen tajunnut että tuolla sanoituksella on jokin merkitys, että se tarkoittaa jotain.

Suojelu ja turva on aikamme arvo. Mutta ei sille ole todellisuuden perusteita. Rikollisuus on laskenut jo satoja vuosia.

Ei kyl oo

Vierailija
26/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja idiootti?

ap

ap

Ei kyl oo

Kyllä on. Esim. jos tehtäisiin murhia yhtä paljon kuin 1500-luvun Firenzessä, Suomessakin tehtäisiin joka päivä murha tai kaksi.

Vierailija
27/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, niitä on. Ehkäpä juuri sinun lähipiirissäsi.

Vierailija
28/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja idiootti?

ap

ap

Ei kyl oo

Kyllä on. Esim. jos tehtäisiin murhia yhtä paljon kuin 1500-luvun Firenzessä, Suomessakin tehtäisiin joka päivä murha tai kaksi.

Suomessa liikkuu edelleenkin vapaana maantietappaj(i)a. Ysärillä oli oikein kunnon aalto tiemurhissa joihin ei koskaan löydetty syyllistä. Et voi tänäkään päivänä tietää kuka tuolla liikkuu.

Vierailija
29/29 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. Rehellisesti sanottuna jokainen nainen jonka kanssa olen seurustellut on yrittänyt maksimoida hyväksikäyttönsä minuun.  Näihin siis kuuluu että minä ratkaisen ongelmia, tarjoan palveluita, maksan menoja ja kuluja. Lainaan rahaa joka ei koskaan tule takaisin ja olen jonain draama mallina sosiaalisessa mediassa.  Pelkkää hyväksikäyttöä ja minut arvostellaan miehenä puhtaasti sen mukaan mitä pystyn tarjoamaan.  Olen nyt 37v ja tämä hyväksikäyttö on nyt menossa lähelle nollaa. Ei vaan enää kiinnosta toi puuha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme