Onko oikeasti olemassa hyväksikäyttäjiä?
Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka käyttää muita ihmisiä hyväksi? Käyttää hyväksi jollain lailla, tavalla tai toisella, esimerkiksi taloudellisesti. Siis joku vaikkapa yrittäisi saada itselleen huijattua rahaa toista ihmistä käyttämällä. Tapahtuuko tälläistä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja idiootti?
Luulen että kirjoitit viestisi vahingossa väärään keskusteluun. Ei täällä puhuta minusta eikä idiooteista, vaan hyväksikäyttäjistä.
ap
Kyllä. Kyllä tapahtuu. - Valitettavasti. - Mutta ei ole mitenkään kovin hyvä, jos olet niin pihalla, että koet ja tunnet, että erilaiset hyväksikäyttöjutut olisivat vain satuilua ja täyttä valetta. Kyllä niitä tapahatuu ja on tapahtunut ja ikvä kyllä tapahtunee vastaisuudessakin, niin harmillsta ja vahingoittavia ja karmeita kuin erilaiset hyväksikäyttöjutut voivat olla.
Olet onnekas, jos olet ja mahd. läheisesti on (/ovat) voineet välttyä niiltä, Toki hyväksikäytöilta voi yrittää suojautua mutta olisi kohtuutonta ja väärin tässä kohtaa syyllistää hyväksikäytön uhri/t.
Se vähän yksinkertaisempi mies
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja idiootti?
Ihan tavallinen trolli vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja idiootti?
Luulen että kirjoitit viestisi vahingossa väärään keskusteluun. Ei täällä puhuta minusta eikä idiooteista, vaan hyväksikäyttäjistä.
ap
Anteeksi nyt mutta jos ja kun joku epäilee, että mahtaako hyväksikäytötapauksia oikeasti olla olemassa, niin hrää kysymys, että onko tällaista kysyvällä kaikki korviena välissä kunnossa? - Vai missä todellsiuudessa hän elää, kun tällaista kyselee?
Vai onko niin, että hyväksikäyttöön suhatutuu vähän samaan tapaan kuin hyvinv vakaviin sairauksiin; niiden saajat ovat oikeasti aina jotain muita, eikä niitä voi saada itse jos ja kun elää terveesti. Joten niitä ei oiekasti olisi jos kaikki vain eläsivät terveesti. Ja kun ei ole ketään lähipiirissäkään ketään, joka olsi sellaien saanut niin varmaan on ihan keksittyjä juttuja ja turhaa pelottelua.
Huokaus. Aina joskus en tiedä mitä ajatella ihmisitä, jotka onnistuvat ilm. täydellsiesti elämään omassa kuplassaan. Samalla aina tiedostamatta itse millaisessa "kuplassa" sitä elän itse.
Kyllä on ja kannattaa pysytellä kaukana niistä.
No todellakin on.
Sitähän näkyy joka puolella. Rajat täytyy opetella. Itsellä siinä ollut oppimista mutta ehkä viimein ne vaaleanpunaiset lasit ovat itseltäkin rikkoutuneet. Oikein vituttaa muistella joidenkin ihmisten tarkoitusperiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja idiootti?
ap
Anteeksi nyt mutta jos ja kun joku epäilee, että mahtaako hyväksikäytötapauksia oikeasti olla olemassa, niin hrää kysymys, että onko tällaista kysyvällä kaikki korviena välissä kunnossa? - Vai missä todellsiuudessa hän elää, kun tällaista kyselee?
Vai onko niin, että hyväksikäyttöön suhatutuu vähän samaan tapaan kuin hyvinv vakaviin sairauksiin; niiden saajat ovat oikeasti aina jotain muita, eikä niitä voi saada itse jos ja kun elää terveesti. Joten niitä ei oiekasti olisi jos kaikki vain eläsivät terveesti. Ja kun ei ole ketään lähipiirissäkään ketään, joka olsi sellaien saanut niin varmaan on ihan keksittyjä juttuja ja turhaa pelottelua.
Huokaus. Aina joskus en tiedä mitä ajatella ihmisitä, jotka onnistuvat ilm. täydellsiesti elämään omassa kuplassaan. Samalla aina tiedostamatta itse millaisessa "kuplassa" sitä elän itse.
Olet väärässä. "Ei kysyvä tieltä eksy", "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä", jne. Eli jos joku kysyy jotain niin se ei tarkoita sitä että se kysyjä olisi idiootti tai hänen päänsä sisällä olisi jotain vikaa tms.
ap
Joka päivä samanlainen aloitus jostain itsestäänselvästä ilmiöstä. Jeesus miten tylsää.
On varsinkin jos eivät omat varat riitä kalleimpiin harrastuksiin kuten tupakka, päihteet, baarit ja peli ongelmat. Sitten on muita jotka vain ahnehtivat huvikseen tai niitä jotka elävät yli varojensa törsäten hulvattomasti turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja idiootti?
ap
Olet väärässä. "Ei kysyvä tieltä eksy", "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä", jne. Eli jos joku kysyy jotain niin se ei tarkoita sitä että se kysyjä olisi idiootti tai hänen päänsä sisällä olisi jotain vikaa tms.
ap
On vaarallista, jos on kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät tiedä hyväksikäyttäjistä hönkäsen pöläystä. Jo pienille lapsille korostetaan, että ei saa lähteä vieraiden mukaan. Ajatuksenahan tässä on, että vieras voi olla joku namusetä/-täti, murhaaja tms. sekopää.
Jos hyväksikäyttäjiä ei olisi, miksi ihmeessä tarvitsisimme esim. pankkitileillemme suojausta?
Miksi lukitsisimme kotoa lähtiessä ovemme?
Mietipä kuinka paljon ihmiset yrittävät kaikenlaisella valvonnalla estää hyväksikäytöt. Jos ne kerran estetään, pitää olla silloin maailmassa hyväksikäyttäjiäkin.
Pidätkö itse kotisi ovet avoinna jokaisen tulla ja mennä yötä päivää? Miten ihmeessä hoidat pankkiasiasi? Etkö suojaa niitä mitenkään? Annatko kenen tahansa lääppiä sinua? Mieti näitä asioita ja googleta asiasta.
Kaikki päihderiippuvaiset on hyväksikäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
On varsinkin jos eivät omat varat riitä kalleimpiin harrastuksiin kuten tupakka, päihteet, baarit ja peli ongelmat. Sitten on muita jotka vain ahnehtivat huvikseen tai niitä jotka elävät yli varojensa törsäten hulvattomasti turhuuksiin.
Joo: "yksinkertaisten hölmöläisten manipuloiminen on NIIN HELPPOA! Kuin veisi lapselta tikkarin!"
Hyväksikäyttäjät esiintyvät normaaleina, mukavina, jopa esimerkillisinä ihmisinä. Voivat olla hyvin hurmaavia ja miellyttäviä mikä mahdollistaa uhrin höplään menemisen.
Eivät todellakaan huutele tuolla ympäriinsä että hei, olen umpikiero hyväksikäyttäjä, ethän vaan luota minuun!
Saavat tyydytyksensä juuri siitä että ihmiset haluavat lähtökohtaisesti uskoa toisissaan hyvään ja pitävät uhrejaan syyllisinä hölmöyteensä.
Osa hyväksikäytöstä on tahattomampaa loisimista ja siipeilyä mutta rumaa yhtä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja idiootti?
ap
ap
On vaarallista, jos on kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät tiedä hyväksikäyttäjistä hönkäsen pöläystä. Jo pienille lapsille korostetaan, että ei saa lähteä vieraiden mukaan. Ajatuksenahan tässä on, että vieras voi olla joku namusetä/-täti, murhaaja tms. sekopää.
Jos hyväksikäyttäjiä ei olisi, miksi ihmeessä tarvitsisimme esim. pankkitileillemme suojausta?
Miksi lukitsisimme kotoa lähtiessä ovemme?
Mietipä kuinka paljon ihmiset yrittävät kaikenlaisella valvonnalla estää hyväksikäytöt. Jos ne kerran estetään, pitää olla silloin maailmassa hyväksikäyttäjiäkin.
Pidätkö itse kotisi ovet avoinna jokaisen tulla ja mennä yötä päivää? Miten ihmeessä hoidat pankkiasiasi? Etkö suojaa niitä mitenkään? Annatko kenen tahansa lääppiä sinua? Mieti näitä asioita ja googleta asiasta.
"Ei MUUMITALOA lukita yöksi!"
Nyt vasta ensimmäistä kertaa elämässäni mihin se viittaa että siinä laulussa sanotaan noin. En ole koskaan ennen tajunnut että tuolla sanoituksella on jokin merkitys, että se tarkoittaa jotain.
Hetkinen! Jos on olemassa hyväksikäyttöä niin sittenhän kenties on olemassa myös sen vastakohta. Koska monissa asioissahan menee niin että vastakohtia todellakin löytyy. Joten on olemassa pahaksikäyttöä! Mutta mitäs se sitten oikein on?
isotissiset naiset käyttävät hyväksi setämisten kiltteyttä ja lypsävät näiltä isot rahat lääkärileikeillä
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen! Jos on olemassa hyväksikäyttöä niin sittenhän kenties on olemassa myös sen vastakohta. Koska monissa asioissahan menee niin että vastakohtia todellakin löytyy. Joten on olemassa pahaksikäyttöä! Mutta mitäs se sitten oikein on?
Hyvä pointti, eli onkohan hyväksikäyttäjä kuiteknki parempi kuin pahaksikäyttäjä?
Naiset käyttävät miehiä hyväkseen ja miehet naisia. Ainoa ero on siinä että kukaan ei vaadi naisia lopettamaan hyväksikäyttöä niin kuin miehiä vaaditaan lopettamaan.
Onko aloittaja idiootti?