Korvaan jäänyt joku outo värinä ja humina. Pää myös siltä puolelta hieman tunnottomampi.
Ei kokonaan tunnoton se puoli kuitenkaan ja korvassa tuntuu värinä kun siihen koskee kädellä.Mikäs tuo voisi olla?
Kommentit (14)
On varmaan tukossakin, ei ole vaikkua ja tärykalvo on ehjä. Katsottiin päivystyksessä, tuo humina ei vaan mene ohi. Ap
Korvakeskustelut poistetaan jostain syystä?
Pitäisi varmaan putsata korvakäytävät vaikusta. Minulla putsattiin aiemmin kerran puolessa vuodessa. Enää ei. Kyllä humisee. Sanotaan, että laita korvakäytävään apteekista ostettavaa öljyliuotinta. Eihän se kuin junttaa vaan tiiviimpään sitä vaikkua. Aiemmin vedettiin isolla ruutalla vettä korvaan hoitajan johdolla, nyt pitäisi itse pruittailla kumiruutalla, joka mahtuu nyrkkiin, muka se vaikku pois. No eihän se lähde. Olen yksi monista, nykyään puolikuuron sijasta täyskuuroista. Kuulemma joku periaatehomma. En ymmärrä.
Kohonnut verenpaine voi joskus humista, mutta jos päivystyksessä käyty niin ei se liene syy.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan putsata korvakäytävät vaikusta. Minulla putsattiin aiemmin kerran puolessa vuodessa. Enää ei. Kyllä humisee. Sanotaan, että laita korvakäytävään apteekista ostettavaa öljyliuotinta. Eihän se kuin junttaa vaan tiiviimpään sitä vaikkua. Aiemmin vedettiin isolla ruutalla vettä korvaan hoitajan johdolla, nyt pitäisi itse pruittailla kumiruutalla, joka mahtuu nyrkkiin, muka se vaikku pois. No eihän se lähde. Olen yksi monista, nykyään puolikuuron sijasta täyskuuroista. Kuulemma joku periaatehomma. En ymmärrä.
Voithan hommata itse ison ruiskun ja putsata sillä kotona. Täällä kyllä pääsee edelleen hoitajalle ruiskulla puhdistukseen, harmi jos kaikkialla ei pääse.
Ei hoitaja ehdottanut puhdistusta koska ovat puhtaat ja ei ole vaikkua. Katsoi molemmat korvat ja olivat kunnossa. Miten sitten kuitenkin tuo toinen puoli on noin outo? Voiko siellä syvemmällä olla jotain vikaa kun tuntuu jonkinlaista painetta tuon värinän ohella? Ap
Tuossa alkuviikosta oli nielukin kipeä mutta se meni toistaiseksi ohi lukuunottamatta pientä päänsärkyä. Ap
Diagnoosi: liikaa joutilasta aikaa. Hypokondria
Kuulostat esimieheltäni joka kysyi lääkäriltä, miksi hän tulee aina humalaan juotuaan viinaa. Siis esimies.
Tinnitus. Oletko muuten allerginen, onko korvassa ollut jokin aika sitten tulehdus, oletko altistunut melulle? Ja onko lisäksi niskat jumissa? Jos on, niin bingo.
Korvien humina (tinnitys) voi johtua myös niska-hartiaseudun sekä purentalihasten kireydestä, tästä löytyy tietoa googlettamalla.
Itselläni alkoi humina sairastetun koronan jälkeen ja yhdistin sen siihen. Olin ilmeisesti koronan aikaan purrut hampaita yhteen vähän perusteellisemmin. Hieroja vinkkasi, että purentalihasten hieronta voisi auttaa. Siihen loppui humina.
Onko tukossa? Mulla ainakin kuuluu huminaa jos on.