Onko kenelläkään tälläistä kokemusta että sukulaiset valehtelee?
Rakennettiin moderni, iso huvila järven rannalle, siellä on ainakin 2-3 vierashuonetta. ”Mökki” oli meille yli 10 vuotta odotettu iso ponnistus.
Yhdet sukulaiset eivät ole tulleet kertaakaan sinne kyläilemään, vaikka on pyydetty ja kutsuttu useaan kertaan. Aiemmin ajateltiin että onpa ihana viettää siellä perheen eli myös heidän kanssaan pikkujoulua tai joulua, pääsiäistä ja kesää. Aina kun tulee joku pyhä, niin he ilmoittavat että mm joulun aikaan 4 vkon jaksona adventin pyhistä loppiaiseen asti, he eivät päässeet kertaakaan sinne edes yhdeksi päiväksi kahville 🤨 Ei edes yhtenä adventtina glögeille. Aina tuli jotain on sitä ja tätä jonka vuoksi ei voi tulla. Tuo ajanjaksokin oli niin pitkä että tulimme tuntemaan että ei vain haluta tulla. Sama pääsiäinen, kaksi viikonloppua ja useita vapaapäiviä ja mikään ei koskaan käy…
Eilen sovittiin, että ei enää jakseta kutsua heitä. Että antaa heidän jatkaa tuota yksinään. Ei odoteta ja ei kutsuta. Sanotaan siellä pidettävistä perhejuhlistamme jatkossa heille että ne ovat vain kavereille, ettei tarvi joutua edes tilanteeseen, jossa yksin pitkään pitkään kutsut ja järjestät tilaisuuksia lapsille leikkiä, ja toisia ei kiinnosta yhtään. Tosi hämmentävä ja ikävä fiilis😏
Mökkeilystä tykkäävät kyllä, kun usein vuokraavat kalliita mökkejä.
Ihailimme kateellisena ystäviemme perhettä jotka käyvät yhdessä tiiviisti sisarusten ja lasten serkkujen kanssa etelänmatkoilla ja lapset saavat leikkiä usein yhdessä. Meillä on iso operaatio päästä pari kertaa vuodessa samaan paikkaan..
Olemme vetäneet johtopäätöksemme. Iso mökkiprojektimme ei kiinnosta sen vertaa että sinne voisi tulla yhdeksi päiväksi lasten kanssa käymään. Me emme kiinnosta syystä jota me emme tiedä. Varmaan viikottain puhumme että mikähän meissä mahtaa heille päin olla vikana, itse emme sitä tiedä🧐
Sukulaisia kun ei voi vaihtaa, niin onneksi lastemme kummit ja perheystävämme ovat kyläilleet ja avoimesti ja reippaasti ehdottaneet aikoja kun olisivat tulossa.
Yksi lähiystäväni sanoi että ovat niin kateellisia hienosta huvilastanne, että eivät sen takia tule. Itse en osaa sanoa tälläistä. Olemme aina olleet heitä kohtaan ystävällisiä. Olemme vilpittömästi toivoneet lähisukulaisia kylään. Vilpittömyys on jo aikoja sitten vaihtunut suruun, kun tämä ”suvunosa on käytännön teoilla osoittanut että aina on joku ”muu homma” ja me, lapsemme ja uusi mökkimme ei voisi heidän perhettä vähempää kiinnostaa.
Miten itse toimisit jatkossa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välit perheeseensä katkaisseet huonokäytöksiset tantat keksivät täällä provojansa että vika onkin aloittajassa, että olisi jotenkin normaalia että uudessa kodissa/ mökillä ei mennä käymään vaan boikotoidaan sukulaisten tapaamista jo aivan naurettavien tekosyiden varjolla.
Kutsukaa jatkossa näitä ystäviänne jotka sinne riemumielin ja selkeästi kommunikoiden saapuvat. Jätä nämä valehtelijat pois kutsutuista!
On normaalia kyläillä kerran pari vuodessa, useimmin kuukaudessa!
On normaalia iloita toisen (vielä sukulaisen!!) puolesta
On normaalia esittää heti jotain toista ajankohtaa, jos esim pääsiäinen ei nyt sovi.Ei ole normaalia tuo Ap:n sukulaisten käytös.
Tämä! Meilläkin on valitettavasti tälläiset miehenpuolen sukulaiset. Mikään ei koskaan onnistu. Olen yksin esittänyt, ehdottanut, järjestänyt muutamia yhteisiä tapaamisia vuodessa, esim äitienpäivän brunssi, pikkujoulut.
Eivät koskaan itse esitä mitään. Yksi perhe boikotoi ja jäävät aina pois, kun on ”liian hienoa” tälle perheen äidille tai mitä milloinkin
Mulla meni hermot tähän ihan samaan asiaan. Asutaan sitten vaan Espoossa kaikki, mutta ollaan kuin jotkut juntit ja ei olla tekemisissä.
On panostettu nyt ihaniin matkoihin oman perheen kanssa. Olen vahvistanut suhteita omiin ystäviini. Meillä on kans huvila, ja on sovittu ihan kalentereiden kans sinne vaikka mitä vierailuja jo pitkälle kesään. Yhdet ystävät tulevat helatorstaina. Yksi perhe tulee juhannukseksi!
Ei tarvi enää roikkua näiden vastentahtoisten sukulaisten kanssa, jotka eivät pääse, eivät kerro selkeästi ja kohteliaasti miksi eivät pääse, peruvat eivätkä koskaan itse kutsu tai ehdota mitään… Ja voimme paremmin kuin koskaan😍❤️
Tsemppiä Ap
Jos elämäsi on noin täydellistä, miksi harmittelet niitä sukulaisiasi noin paljon? Tämä kommenttihan taisi tulla ap:ltä itseltään.
Samaa mietin.
Normaaleja ihmisiä ahdistaa, jos perhe& suku on katkonut välit, ja esim serkut eivät pääse leikkimään. On aikuisten vastuulla järjestää näitä tapaamisia!