Voiko kuka vain kääntyä lestadiolaiseksi
Olen pitkään tuntenut kutsumusta tuohon suuntaan mutta minulla ei ole minkäänlaista uskonnollista taustaa enkä ymmärrä moniakaan asioita. Voiko kuka tahansa olla lestadiolianen?
Kommentit (52)
Minulla kuulkaas on suvun Uusi Postilla, yli sata vuotta vanha. Siirtyi mummon jäämistöstä minulle. Vaikealukuista, kun vanhanaikaiset kirjaimet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä lestoja, vaikka mummoni oli, sillä tavalla kevyesti vaan eli kävi joskus seuroissa.
Yksi homokaverini on lesta ja en oikein ymmärrä, miten voi olla samaan aikaan homo ja lesta. Mutta asia ei kuulu minulle , kavereita ollaan
En ymmärrä, että miksi ei voisi olla? Tiedän useita vl-homoseksuaaleja.
T.lestadiolainen
En tiedä muita ja jotenkin kuvittelin, ettei sallittua. Ei olla aiheesta uskontonäkökulmasta koskaan keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä lestoja, vaikka mummoni oli, sillä tavalla kevyesti vaan eli kävi joskus seuroissa.
Yksi homokaverini on lesta ja en oikein ymmärrä, miten voi olla samaan aikaan homo ja lesta. Mutta asia ei kuulu minulle , kavereita ollaan
T.lestadiolainen
Raamatun mukaan homoilu on syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.lestadiolainen
Mietipä mitä Raamatussa sanotaan miehestä ja naisesta? Sen jälkeen voi miettiä, miten hyväksyttävänä homoseksuaalisuutta yleensä lestapiireissä pidetään. Jos olisit aito lestadiolainen, tietäisit sen miettimättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.lestadiolainenEn tiedä muita ja jotenkin kuvittelin, ettei sallittua. Ei olla aiheesta uskontonäkökulmasta koskaan keskusteltu.
Kyllä se sallittua on, mutta syntinä ja häpeänähän sitä pidetään.
t. oikean lestadiolaisperheen kasvatti
Haluatko ihan oikeasti synnytyskoneeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.lestadiolainenEn tiedä muita ja jotenkin kuvittelin, ettei sallittua. Ei olla aiheesta uskontonäkökulmasta koskaan keskusteltu.
Eihän kukaan voi seksuaaliselle suuntautumiselleen mitään, eivätkä tällaiset ominaisuudet tietenkään ole itsessään synti. Homoseksuaalisuuden toteuttaminen sitä vastoin on. Homo-vl-ystäväni ovat löytäneet rauhan asian kanssa, vaikka totta kai ei ole aina helppoa, ja kaikki me ystävät yritämme parhaamme mukaan tukea asiassa.
Niin, totta kai on raskas asia, jos vaikka parisuhdetta ei voi koskaan ajatella toteutuvaksi omalle kohdalleen. Eivät nämä ole helppoja asioita ymmärtää, eikä näitä järjellä ymmärräkään. Raamatussa asia vain tulee hyvin selkeästi esille, ja ystäväni ovat halunneet uhrata tämän yhden asian maallisesta elämästään (parisuhteen) ajatellen iänkaikkista elämää ja "palkanmaksua", jota Raamattu kertoo Mooseksenkin katsoneen joutuessaan tekemään suuria uhrauksia maan päällä.
Alapeukkuja satelee varmasti, ja tällaista lähestymistapaa pidetään varmasti ihan hulluna. Enkä itsekään osaa asiaa muun kuin uskon kautta selittää, toki sitä kovasti toivoisi, että kellään ei olisin tuollaista taakkaa. Mutta kannattaako ottaa riskiä niin isosta asiasta kuin pelastumisesta kuoleman jälkeen?
Et kai sinne ole sekoamassa hyvä ihminen. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole oikea lestadiolainen, älä viitsi! Ei todellakaan pidetä minään syntinä ja häpeänä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole oikea lestadiolainen, älä viitsi! Ei todellakaan pidetä minään syntinä ja häpeänä!
Niinkö? Miksi sitten olen monesti kuullut homon kertovan, että piti lähteä lestakodista, koska homoutta ei hyväksytty?
Vain naiset jotka pitävät naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Miksi sitten olen monesti kuullut homon kertovan, että piti lähteä lestakodista, koska homoutta ei hyväksytty?
Kuulostaa kummalliselta. En ihan rehellisesti tiedä yhtäkään vl-perhettä, joka olisi hylännyt lapsensa homouden takia. T. Vl
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi kääntyä. Lestadiolaiset lisäksi ajattelevat, että kaikki syntyvät uskovaisiksi, mutta kuka tahansa voi uskon myös menettää - myös lestadiolaiseen perheeseen syntynyt.
Muuta ei tarvitse uskoon tulemiseksi kuin se, että sinulle saarnataan synnit anteeksi ja että haluat uskoa. Raamatusta löytyy useita esimerkkejä parannuksen teosta, ja näin ihmeellisen yksinkertaista se on.
Tule seuroihin rauhanyhdistykselle tai kuuntele nettiseuroja srk.fi! Tervetuloa!
Ei siellä taida esim perheetön yksineläjä olla kovin kovassa kurssissa, etenkin mikäli on jo potentiaalinen lisääntymisikä tullut ohitettua.
Mitenkäs lestapiireissä menee jos mies on vähän ujo lähestymään naisia niin hoitaako suku jonkun naittamisen vaikka sitten, jos sopii miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tulla mielestäni uskoon ensiksi omillaan ja katsoa sen jälkeen noita suuntauksia niin saat apua Jeesukselta ja Pyhä Henki osaa johdattaa. Mun mielipide vain.
Lestadialaisuuden on perustanut melko mielenkiintoinen henkilö joten olisin varuillani.
Henkilö on nimeltään Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tulla mielestäni uskoon ensiksi omillaan ja katsoa sen jälkeen noita suuntauksia niin saat apua Jeesukselta ja Pyhä Henki osaa johdattaa. Mun mielipide vain.
Lestadialaisuuden on perustanut melko mielenkiintoinen henkilö joten olisin varuillani.
Ei uskoon vain voi tulla omillaan. Jostakin syystä Jumala on halunnut järjestää niin, että parannuksen tekoon tarvitaan toinen ihminen, joka saarnaa sinulle synnit anteeksi. Miksi, sitä emme tiedä. Joka tapauksessa Jeesus jätti seuraajilleen Taivasten valtakunnan avaimet eli tämän välittäjän tehtävän.
Ei aivan kuka tahansa. On olemassa ainakin yksi uskonto joka on suoraan ristiriidassa kristinuskon kanssa eikä salli myöskään siitä eroamista. Jos kuulut ko. uskontoon niin et voi.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs lestapiireissä menee jos mies on vähän ujo lähestymään naisia niin hoitaako suku jonkun naittamisen vaikka sitten, jos sopii miehelle?
Kyllä hoitavat. Ja samaa tapahtuu helluntaissa. Tiedän tapauksia. Esim. eräs lähisukulaiseni tuli helluntaiuskoon. Helluntailaiset sukulaiset, serkut, hommasivat hänelle helluntailaisen vanhanpiian vaimoksi. Sukulaiseni ei olisi mitenkään tavannut tätä naista ilman serkkuaan. Avioliitosta tuli hyvin onneton, monellakin tapaa, mutta yhdessä ovat pysyneet.
Siis yhdistivät kaksi epätoivoista, toisilleen täysin sopimatonta ihmistä.
T.lestadiolainen