Rahat loppu, sairaanhoitaja ja koneistaja.
Asutaan maaseudulla,lähimpään tk:n on matkaa n. 60 km,josta olisin saanut sijaisuuden.En pääsisi koskaan ajoissa vuorooni,esim ekaan junaan 3.45 ja aamuvuoro olisi kyseessä.Näinkö meitä hoitajia kohdellaan ja sain vielä 3 kk karenssin työkkäristä.Miehelle tarjottiin työpaikkaa helsingistä ja ollaan jo mietitty miehelle vuokra yksiötä sieltä,jossa asuisi viikot.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:07"]
Asutaan maaseudulla,lähimpään tk:n on matkaa n. 60 km,josta olisin saanut sijaisuuden.En pääsisi koskaan ajoissa vuorooni,esim ekaan junaan 3.45 ja aamuvuoro olisi kyseessä.Näinkö meitä hoitajia kohdellaan ja sain vielä 3 kk karenssin työkkäristä.Miehelle tarjottiin työpaikkaa helsingistä ja ollaan jo mietitty miehelle vuokra yksiötä sieltä,jossa asuisi viikot.
[/quote]
Kannattaa pitää kiirettä, jos vuokakämpän haluaa. Eihän niitä kohta enää suomalaiset saa, kun ne jaetaan mamuille! Oletetaan, että kaikilla suomalaisilla on varaa ostaa oma?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:07"]
[/quote]Muuttakaa sinne missä työt on tai alkakaa yrittäjiksi.
Täytyy kyllä asua aika skutsissa jos lähimpään terveyskeskukseen on 60 kilometriä matkaa... Huoh.
Itse olen luullut että ammattitaitoiselle koneistajalle on töitä vaikka kuinka paljon?
t.työstömekaanikko ja ei päivääkään sorvinääressä.
Ei tämä ole herkkua työssäkäyvälle lähihoitajallekaan: 7,5h töitä kotihoidossa kunnalla, yleistyöaika (eli 30min ruokatauko on omaa aikaa) en ole ruokataukoa koskaan pitänyt - merkkaan kyllä listaan etten ole ehtinyt pitämään - ylityökorvausta en saa koska ylityöt on kielletty, sijaisia ei oteta jos joku sairastuu - vajaamiehityksellä mennään useampi päivä kuukaudessa, joskus joudun tuplavuoroon ja siitäkään en rahaa saa vaan vapaapäivän. Nyt kun hallitus leikkaa yli 2000e vuosipalkasta niin irtisanoudun. Kuntatyönantaja liputtaa lomarahojen puolitusta (minulle käy vaikka lomarahojen poisto kokonaan) ja työajan lisäystä - joka ei tule kuuloonkaan; 7,5h on jo nyt liikaa ilman taukoja.
Miksi et kulkusi autolla. 60 kilsaa ei nyt niin pitkä matka ole?
Helvetti mitä valittamista taas kerran. Töitä on tarjolla ja vielä aamuvuoroa (ajattelisin että toivotuin työvuoro) ja sitten vielä päälle että miehellekin tarjotaan töitä! Sitten valitetaan kun ollaan itse valittu asuinpaikka siten että lähettyviltä ei ole välttämättä realistista työllistyä ja rahat on loppu. Ihan oma valinta. Miten olisi vaikka auton osto? 60 km työmatkat ole nykypäivänä mitään.
Täällä palstalla työttömiä yh-äitejä, jotka hakevat duuneja, eivätkä saa. Opiskelijoita, jotka joutuvat elättämään elämisensä lainalla jne. ja sitten ihmiset joille tarjotaan töitä molemmille puoliskoille tulevat itkemään että rahat on loppu. Olet kyllä karenssisi ansainnut jos on näin saamatonta toimintaa.
No tiedän monia, joilla työmatka on pidempi. Se on valitettavasti niin, että jos päättää asettua metsään asumaan, niin palvelut ja työpaikat on kaukana. Pitäisikö yhteiskunnan hakea taksilla töihin?
no lähihoitajille vielä suurempi isku, jos vielä yh ja lapsia! Sulla sentään mies. Mun lapseni isä ei osta edes joululahjaa lapselleen ja elarikin tulee kelasta ja on joku 140 euroa kuussa. Sillähän katetaan koko teinini elämä mun palkalla.