Sinne katosi oma rauha työpaikalla, voi #$@&*!
Oli oma isohko työhuone ja kivan monipuolinen työnkuva, jota sain opetella. Työssäni on paljon numeroiden kanssa pelaamista, jossa pitää olla tarkkana ja keskittyä, mihin oma rauha oli loistava asia. Kaikilla muillakin toimihenkilöillä on oma huone, btw.
*
No sain sitten työhuoneeseeni "työkaverin". Ikänsä ko. firmassa töissä olleen mummoikäisen naisen, joka käyttää työpäivänsä eväiden syömiseen mässyttäen, veden klunksuttamiseen pullosta kolmen minuutin välein, valittamiseen siitä että haluan tehdä työni omalla tavallani enkä hänen tavallaan, netin vaatekauppojen selaamiseen ja silkkaan vittuiluun. No, saattaa se jossain välissä tehdä vartin töitäkin hiiiiiitaaaaasstiii ja valittaa, miten "gauheen raskasta" töissä on.
*
Mä en kestä, mulla on hermo niin piukealla että puren vielä hampaani poikki joku kaunis työpäivä. >:(
Kommentit (19)
Ymmärrän hyvin sua. Mutta tohon suuntaan ollaan menossa työpaikoilla, ei välitetä siitä, että on töitä joissa tarvitaan enemmän rauhaa ja hiljaisuutta keskittyä ja myös erilaiset työntekijät kokevat nämä tarpeet eri tavoin. Yksi tarvitsee enemmän rauhaa kuin toinen pystyy keskittymään hämyisemmässäkin ympäristössä.
Mutta silti vaan avokonttoreita pusketaan läpi vaikka kaikki tutkimukset osoittavat että ne heikentävät työtehoja huomattavasti.
Kiitos sympatioista. :) Mun tekisi mieli ottaa joskus puheeksi se, että voisko edes töissä ottaa käytännöksi ettei työpisteillä syötäisi. Ihan eniten ärsyttää se jatkuva (teko)hampaiden lonksunta, mässytys, ruokien ja minttuteen haju ja veden klunksutus jatkuvasti. Ja nenän niistäminen ja rykiminen koko ajan. Voisin toki vain laittaa kuulosuojaimet päähän... :D Ap
Ap, eihän tuossa ole hätää. Kuuntele korvalapuilla radiota tai musaa, tai hanki kunnon kuulosuojaimet. Aseta työpöytäsi niin, ettet edes näe työkaveriasi.
Oletan ettet viittaa mummoikäisellä 40-vuotiaaseen vaan yli 60-vuotiaaseen, joten kohtahan se pääsee eläkkeelle. Vihajaile sopivasti että kannattaisi hakea osa-aikaeläkkeelle, ennen kuin hallitus poistaa systeemin.
Laita korvatulpat. Jos voit peittää ne hiuksilla, niin aina parempi.
Tee kuten minä avokonttorissa, laita luurit korville ja kuuntele vaikka radiota. Tuo työpöydän ääressä syöminen on kyllä ällöttävää. Miten teillä sen saa tehdä? Sano sille, että tulet tosi huonovointiseksi ruuankatkussa.
Meille otettiin pomon sukulainen, eikä siinä mitään. Mutta kun tälle on pistetty työsopimukseen hommia, joista minä joudun joka tapauksessa tekemään puolet, kun perusosaaminen puuttuu ja on oppimisvaikeuksia. Ymmärrän, että vaikeasti työllistettävä sukulainen työllistetään, mutta voisi olla realistinen sen suhteen mitä pistetään tekemään. Sama asia suunnilleen olisi, jos joku vasta tullut pakolainen otettaisiin kadulta käännösfirmaan tekemään suomi-englanti käännöksiä, noin vertauskuvallisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:48"]Tee kuten minä avokonttorissa, laita luurit korville ja kuuntele vaikka radiota. Tuo työpöydän ääressä syöminen on kyllä ällöttävää. Miten teillä sen saa tehdä? Sano sille, että tulet tosi huonovointiseksi ruuankatkussa.
[/quote]
Joo, olenkin paljon kuulokkeet päässä. Se vain häiritsee työtä, koska huoneessani ravaa usein työkavereita kysymässä asioita tai sopimassa jostain. Ja puhelimeni pirisee koko ajan, enkä aina kuule sitä tarpeeksi nopeasti luurit päässä. Ärsyttää sekin, että toinen on koko ajan korva pitkällä kuuntelemassa työpuheluitani. Mutta kuulokkeilla tosiaan saa keskittymisrauhaa kun on jotain tarkkaa meneillään. Ap
Minkäikäinen työkaverisi mahtaa olla ja minkäikäinen sinä olet?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:34"]
Oli oma isohko työhuone ja kivan monipuolinen työnkuva, jota sain opetella. Työssäni on paljon numeroiden kanssa pelaamista, jossa pitää olla tarkkana ja keskittyä, mihin oma rauha oli loistava asia. Kaikilla muillakin toimihenkilöillä on oma huone, btw. * No sain sitten työhuoneeseeni "työkaverin". Ikänsä ko. firmassa töissä olleen mummoikäisen naisen, joka käyttää työpäivänsä eväiden syömiseen mässyttäen, veden klunksuttamiseen pullosta kolmen minuutin välein, valittamiseen siitä että haluan tehdä työni omalla tavallani enkä hänen tavallaan, netin vaatekauppojen selaamiseen ja silkkaan vittuiluun. No, saattaa se jossain välissä tehdä vartin töitäkin hiiiiiitaaaaasstiii ja valittaa, miten "gauheen raskasta" töissä on. * Mä en kestä, mulla on hermo niin piukealla että puren vielä hampaani poikki joku kaunis työpäivä. >:(
[/quote]
Kelalla töissä?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:44"]Kiitos sympatioista. :) Mun tekisi mieli ottaa joskus puheeksi se, että voisko edes töissä ottaa käytännöksi ettei työpisteillä syötäisi. Ihan eniten ärsyttää se jatkuva (teko)hampaiden lonksunta, mässytys, ruokien ja minttuteen haju ja veden klunksutus jatkuvasti. Ja nenän niistäminen ja rykiminen koko ajan. Voisin toki vain laittaa kuulosuojaimet päähän... :D Ap
[/quote]
Mee puhuu. Esimiehen kanssa
Kuulokkeet korviin! Ja raario päälle tms meditaatiobiisi jos keskittymistä kaipaat
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:54"]Minkäikäinen työkaverisi mahtaa olla ja minkäikäinen sinä olet?
[/quote]
35 ja 60+, noin suunnilleen. Ap
Ota läppäri ja puhelin mukaan ja siirry johonkin aulaan tms. Tekemään töitä välillä. Ei kukaan siellä ehdi ohikulkiessa sua kuunnella, eikä kukaan mässytä vieressä.
Itse teen välillä varaston puolella töitä jotta saan olla rauhassa :)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:34"]
Oli oma isohko työhuone ja kivan monipuolinen työnkuva, jota sain opetella. Työssäni on paljon numeroiden kanssa pelaamista, jossa pitää olla tarkkana ja keskittyä, mihin oma rauha oli loistava asia. Kaikilla muillakin toimihenkilöillä on oma huone, btw. * No sain sitten työhuoneeseeni "työkaverin". Ikänsä ko. firmassa töissä olleen mummoikäisen naisen, joka käyttää työpäivänsä eväiden syömiseen mässyttäen, veden klunksuttamiseen pullosta kolmen minuutin välein, valittamiseen siitä että haluan tehdä työni omalla tavallani enkä hänen tavallaan, netin vaatekauppojen selaamiseen ja silkkaan vittuiluun. No, saattaa se jossain välissä tehdä vartin töitäkin hiiiiiitaaaaasstiii ja valittaa, miten "gauheen raskasta" töissä on. * Mä en kestä, mulla on hermo niin piukealla että puren vielä hampaani poikki joku kaunis työpäivä. >:(
[/quote]
Kelalla töissä?
[/quote]
Ei ole Kela, vaan yksityisellä sektorilla. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:59"]Ota läppäri ja puhelin mukaan ja siirry johonkin aulaan tms. Tekemään töitä välillä. Ei kukaan siellä ehdi ohikulkiessa sua kuunnella, eikä kukaan mässytä vieressä.
Itse teen välillä varaston puolella töitä jotta saan olla rauhassa :)
[/quote]
Välillä kannankin mappini jonnekin rauhallisempaan huoneeseen, mutta meillä on pöytäkoneet eli olen aika lailla jumissa pöytäni ääressä melkein koko päivän. Ap
Hanki kunnolliset puolipeittävät bluetoothkuulokkeet joissa on mikki mukana niin ei tuu taustaäänet läpi ja voit hoitaa puhelut samalla laitteella eikä puhelimen soiminenkaan voi jäädä huomaamatta
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:39"]
Voi ei, uskon että ketuttaa. :/ On kamalaa joutua sietämään tyhmää ihmistä liian lähellä ja liian kauan. Mutta jollei hän ole joku täysin puheripulinen bimbo, jonka seurassa viimeinenkin työrauha ja mahdollisuus keskittymiseen on mennyttä, niin voit yrittää lohduttautua että edes siltä osin tilanne on ok. Mulla on ollut kerran sellainenkin samassa työhuoneessa, eikä siinä ole mitään hauskaa. Ihminen joka ei kykene olemaan periaatteessa ollenkaan hiljaa ja etenkin kun sisältö oli kaikkea muuta kuin työhön liittyvää...
[/quote]
Meillä kans avokonttorissa tollanen kanttura joka puhuu omista tylsistä asioistaan aamusta iltaan. Voisko sen puheripulin tukkia et saatais työrauha?
Voi ei, uskon että ketuttaa. :/ On kamalaa joutua sietämään tyhmää ihmistä liian lähellä ja liian kauan. Mutta jollei hän ole joku täysin puheripulinen bimbo, jonka seurassa viimeinenkin työrauha ja mahdollisuus keskittymiseen on mennyttä, niin voit yrittää lohduttautua että edes siltä osin tilanne on ok. Mulla on ollut kerran sellainenkin samassa työhuoneessa, eikä siinä ole mitään hauskaa. Ihminen joka ei kykene olemaan periaatteessa ollenkaan hiljaa ja etenkin kun sisältö oli kaikkea muuta kuin työhön liittyvää...