Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet hyvin uskovaiset luulee tietävänsä ketä helvettiin joutuu tai ei?

Vierailija
31.03.2022 |

(Eräästä äskettäin poistuneesta aloituksesta inspiroituneena:)
Jos ihminen elää säntillisesti ja on muutenkin hyvä ihminen, kuka sen sanelee että hän on elänyt syntisesti? Vaikka hän olisi esimerkiksi homo, tai mikälie hyvänsä? Ylpeys ja viha ovat kuolemansyntejä nekin.
Jos kuvittelee olevansa kaikkia parempi, niin eikö se ole ylpeyttä?
Tai muutenkin, jos henkilö x on eri uskonta edustava. Miksi hän joutuisi helvettiin sen vuoksi, että on sattunut syntymään paikassa joissa valtauskonto on eri, tai muuten vain eri uskontoa tunnustavaan perheeseen, kasvanut niiden oppien mukaan? Tai sitten ihmiset jotka eivät ole erityisen uskonnollisia, koska heidän perheensäkään ei ollut uskonnollinen, tai muuten vain eivät ole niin kiinnostuneita henkimaailman asioista?
Ei sekään tee kenestäkään automaattisesti pahaa tai syntistä mielestäni.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella menette sinne taivaaseen?

Jumalan sovitustyön kautta eli täysin armosta. Ei kukaan mene sinne itse, Jumala ne portit aukaisee jos näkee hyväksi. Ei siinä omat teot ratkaise mutta usko ratkaisee ja sydämen muutos näkyy yleensä myös tekoina.

Vierailija
42/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää suuresti tämä p.räsäskä. Luulee tosissaan olevansa niin hyvä uskovainen ja OIKEASSA. Vielä enemmän ihmetyttää hänen kanssaa samaa mieltä olevien suuri joukko.

Historiaa vois kans lukea sen raamatun rinnalla. Historia kertoo uskonnon avulla (toisen uskonnon)ihmisten surmaamisen oikeutuksen, vuosituhansien ajan. Päkkärän mielipiteet johtaa homojen ja lesbojen syrjimiseen, itsemurhiin ym.

Siitä päkkärä viis VEISAA.

Olen huono ihminen(ainakin räsäskän mielestä) koska olen eronnut kirkosta, omassa seurakunnassa kohdeltiin tosi huonosti homoseksuaalista työntekijää, siksi erosin.

Räsäskän ikäinenkin olen ja nainen, elämänviisaus mikä on mielestäni oikein on suvaitsevaisuus ja vähempiosaisten auttaminen.

Räsäskä ei ole semmoisesta kuullutkaan, seisoo vaan korkeimmalla pallilla ja on mielestään

”Hyvä Uskovainen”

Vertaat itseäsi väärään paikkaan. Älä vertaa itseäsi muihin vaan kysy Jumalalta mikä Hänen tahtonsa on. Meidän tulee seurata Jumalaa, ei ihmisiä.

Räsäskäkö seuraa jumalaa, ei todella seuraa.

Omaa peilikuvaansa ja uskonystävien ”hyvä p” huutoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei-uskovaiset uskoo tietävänsä mitä uskovaiset todella ajattelevat?

Aina kuulee että uskovaiset on tuomitsevia, mutta se on melkoinen stereotypia. Samoin kuin nämä hyväksikäyttövitsit, ym.

Uskovaisena sitä vasta tuomitsevia ihmisiä kohtaakin.[/quote

Lasten hyväksikäyttö EI OLE VITSI, sitä tapahtuu myös tanspäivänä ja myös ns. uskovaisten piireissä.

Voi kamalaa, oletko luullut lasten kaltoinkohtelua ja pedofiliaa VITSIKSI !!! Oletko?

Itseään uskovaisina mainostavat tuntemani ihmiset ovat tuomitsevia ja ilkeitä.

Oletko uskovainen?

Olen uskovainen ja myös minua on lapsena hyväksikäytetty. Mutta ei uskovaisten toimesta.

Olen myös kirkon työntekijänä ollut jotenka olen jokseenkin kartalla.

Se on stereotypia koska todellakaan kaikki uskovaiset eivät tuollaista tee ja ne jotka tekevät niin en usko heidän edes olevan uskossa koska se ei ole normaalia käytöstä. Tottakai kaikissa yhteisöissä (varsinkin mitä tiiviimpi) esiintyy myös asioita joita ei pitäisi. Vai väitätkö että kaikki opettajat ovat hyväksikäyttäjiä jos jossakin joku auktoriteettiaan on hyväksikäyttänyt eikä välttämättä edes välitä lapsista ollenkaan? Sanotko sellaista esim. yleistyksenä?

Muita paikkoja missä voi esiintyä hyväksikäyttöä: loputon lista.

Vierailija
44/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä Jumala joka tuomitsee

Vierailija
45/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei edes tiedä mitä se Raamattu sanoo .

Vierailija
46/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitävarten sitä evankeliumia levitetään kaikkialle ,että ihmiset tietäisi että on vain 1 nimi jossa voi pelastua.

Lähetyskäsky.

Suomessa alkaa syksyllä mediamissio ,että pakanat kuulisi sovituksen sanoman.

Vierailija
47/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Tuo ylimielinen asenne ja muiden tuomitseminen saa minut pysymään poissa kaikenlaisista seurakunnan "kerhotoiminnasta".

Minä en ole kohdannut ylimielistä asennetta enkä muiden tuomitsemista kristityiltä.

On kyllä paljon kokemusta.

Vierailija
48/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen saa kadotustuomiota lausua .Se sanotaan kristityn käsikirjassa.

Vierailija
49/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös niitä uskovaisia, jotka "tuomitsevat" toisia helvettiin tai huonoksi ihmiseksi. Eikö siinä aleta leikkimään jo jumalaa? Tai ehkä niin, että eikö se ole jumalan asia tuomita ihmisiä. 

Vierailija
50/50 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös niitä uskovaisia, jotka "tuomitsevat" toisia helvettiin tai huonoksi ihmiseksi. Eikö siinä aleta leikkimään jo jumalaa? Tai ehkä niin, että eikö se ole jumalan asia tuomita ihmisiä. 

Jeesus Jumala: Joka uskoo minuun ,sillä on iankaikkinen elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi