Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on todella vähän säilytystilaa, viettekö "kesävaatteet" kellariin?

Vierailija
17.09.2015 |

Mä asun yksiössä, jossa minikokoinen naulakko, ja pieni vaateekaappi, jossa toisella puolella tanko ja toisella puolella muutama hylly. Lisäksi on lipasto, jossa on alusvaatteet, sukat ja liinavaatteet.

Eli vaatekaappiin ei millään meinaa mahtua kaikki koko vuoden vaatteet. Mietin, että vien kellariin hellemekot, shortsit ja "kesäpaidat". Miten ne kannattaa pakata, jotta ne pysyy hyvänä? Kellarin pitäisi olla kuiva ja tiivis, mutta eihän siitä varmaksi tiedä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintäänkin tiiviiseen kannelliseen muovirasiaan (kuivina!) tai jopa tyhjiöpusseihin. Eivät pääse mahdolliset naapurin turkiskuoriaiset tms. vaatteiden kimppuun.

Vierailija
2/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla ja poikaystävällä on kolmio, yksi makkari on vaate- ja pukeutumishuone :)

Vierailija
4/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta onneksi kellari on maantasossa ja hajuton. Jos olisi maan alla kellari, saattaisi ottaa hajua, sitten en ehkä veisi. Mulla on sellaisia muovisia sängynaluslaatikoita, joihin saan takit aika hyvin. tosin minulla on myös aika iso tuo varasto. Muuten pakkaan  pienempiin  kannellisiin muovilaatikoihin. Juu ja pestynä  ja todellakin kuivaksi asti kuivaneena ja jopa niin, että pakkaan ne kuivan kelin aikaan. Sateella kun sisäilman kosteus voi olla aika korkea. 

Vierailija
5/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:30"]Onneks mulla ja poikaystävällä on kolmio, yksi makkari on vaate- ja pukeutumishuone :)
[/quote]

Oli hyödyllinen info, kiitos.

Vierailija
6/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varsinaisia kesävaatteita ehkä muovikassillinen (sandaalit, caprit, sortsit ja ohut takki), muu "kesäkama" käytössä ympäri vuoden.

Enempi säilytysongelmaa on toppavaatteiden ja villapaitojen kanssa kesällä.

Vierailija
7/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien pukupusseissa kesätakit-hameet-leningit ja farkut kellariin,semmoseen "kanakoppiin."Samoin isännänvastaavat vaatteet.Puserot pakkaan pahvilaatikkoon,ja toiseen kesäkengät.Olemme vielä sitä ikäluokkaa että on erikseen kesä-ja talvivaatteet,ja päällysvaatteissa vielä välikausitakit.Ne saattaa jäädä asunnon vaatekaappiin tai sitten pukupussiin ja alas myöhemmin.Olimme tässä välillä arkoja viemään sinne mitään kun muutama vuosi sitten kellarissa kävi varkaita ja melkein kaikki kesävaatteet meni sen siliän tien.Minulta ja mieheltä meni mm.nahkatakit ja minulta jopa yksi jakku,mitä en ehtinyt kertaakaan käyttää.Meni myös pari juhlaleninkiä 80-ja 90-luvuilta.Kyllä otti köyhää ihmistä päähän,kun yleensä käytän vaatteet loppuun asti.Pakkasimme sitten paperisiin pusseihin ja kirjoitettiin jotain ihan muuta päälle.Vaikka takin sisältämään,että "vanha remppahaalari"Ei ole onneksi varkaita tullut,tänne tuli tarkkailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän